• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Anonym (nliseso)
    Rosen3 skrev 2025-07-06 15:40:25 följande:

Hej!
    Är det ok om jag hoppar in i denna tråden trots att jag har BF 25 feb? 😊 Kan likaväl vara i början på mars då det är lite oklart när jag hade äl. Är med i februaritråden oxå men upplever att dem flesta gått mycket längre än jag så vill gärna ha tips/pepp från andra som är tidiga. 

Är i vecka 6+3 idag och har ömma bröst och lite smått illamående på eftermiddagarna men hade dock önskat fler graviditetstecken. Har 6 tidiga missfall bakom oss tyvärr så inga stora förhoppningar, men hoppas såklart att det snart ska vara vår tur ❤️ Vi har bokat in ett tidigt UL om ca 1,5 så efter det vet om det är ytterligare ett MA. 

Har ni andra några symtom trots att det är tidigt?

Hej!
    spännande och se fall det blir februari eller mars då. Jag har BF 1/3 så kan bli februari för mig med ju! 

Jag har min första träff med barnmorska den 16/7, men pga semestertider kunde de inte erbjuda tidigt ultraljud just då. Hade varit skönt att få det med tanke på missfallen tidigare i våras. ???? 

hoppas att det går bra för dig denna gången, förstår känslan av dina missfall 💕

• Anonym (nliseso)
    Monki19 skrev 2025-07-06 15:59:44 följande:
    Idag mår jag bra! Igår hade jag mer illamående och humörsvängningar 🙊 Upplever att det går lite upp och ner med illamåendet. Det jag har mest är väl ömma bröst och trötthet.
    Gud vad skönt att höra att det svänger för dig med. Det går verkligen upp och ner och det är så svårt att förklara 🤪 

trötthet kan jag med skriva under, napade en timme efter jag gick upp imorse??
  • Rosen3
    Anonym (nliseso) skrev 2025-07-06 16:02:05 följande:

Hej!
    spännande och se fall det blir februari eller mars då. Jag har BF 1/3 så kan bli februari för mig med ju! 

Jag har min första träff med barnmorska den 16/7, men pga semestertider kunde de inte erbjuda tidigt ultraljud just då. Hade varit skönt att få det med tanke på missfallen tidigare i våras. ???? 

hoppas att det går bra för dig denna gången, förstår känslan av dina missfall 💕

Verkligen! 😊 Då ligger vi bara några dagar efter varandra 😊

Har oxå tid den 16/7 och får även göra ultraljud. Men det var kämpigt att få en tid 😅
    Fick du tidiga missfall förra gången och minns du om du hade några symtom? Håller tummarna för dig oxå ❣️
  • Anonym (nliseso)
    Rosen3 skrev 2025-07-06 16:10:34 följande:
    Verkligen! 😊 Då ligger vi bara några dagar efter varandra 😊

Har oxå tid den 16/7 och får även göra ultraljud. Men det var kämpigt att få en tid 😅
    Fick du tidiga missfall förra gången och minns du om du hade några symtom? Håller tummarna för dig oxå ❣️
    Ja, väldigt nära i tiden ju. 🌸 så spännande med ultraljud!! hoppas på positiva besked då för dig! 

Ehm, Ja det första var ett tidigt missfall och det andra gick typ till v 7-8 nånstans. Så man nojjar något extremt just nu. Upplever absolut mer symtom denna gången än förra. Fick även tre plus på stickan denna graviditeten, fick aldrig det förra, så jag hoppas det betyder något bra❣️
  • Jassan123

Gud vad skönt för er som lyckas få till ett tidigt ultraljud ! Verkar vara väldigt svårt att hitta tid för det i sommar 😣 Hade ett MA i mars som upptäcktes på ultraljud vecka 7+4. Hade mer gravidsymtom den gången än vad jag har nu. Har så svårt för att ta till mig att jag är gravid och har inga större förhoppningar på att de ska finnas något hjärtslag denna gången heller. Vill kunna glädjas åt att vara gravid men är bara ständigt orolig . Vi har varit ofrivilligt barnlösa i 3 år och genomgår ivf. Vår klinik har semesterstängt hela juli men har fått tid för ultraljud 4/8. Kommer då vara 9+4. Känns som en evighet till dess ! 😣

• Rosen3
    Anonym (nliseso) skrev 2025-07-06 16:15:37 följande:
    Ja, väldigt nära i tiden ju. 🌸 så spännande med ultraljud!! hoppas på positiva besked då för dig! 

Ehm, Ja det första var ett tidigt missfall och det andra gick typ till v 7-8 nånstans. Så man nojjar något extremt just nu. Upplever absolut mer symtom denna gången än förra. Fick även tre plus på stickan denna graviditeten, fick aldrig det förra, så jag hoppas det betyder något bra❣️

Skönt att det är mer symtom denna gång! Hoppas att det går vägen även fast jag förstår att du är orolig 🥰
    Jag tycker mig oxå känner lite mer symtom men hade dock önskat mer (även fast det inte kan vara säkert med symtomen ändå). Vill bara få överstökat ultraljudet nu. 

Samma här! Fick 3+ denna gång med, fast fick det förra gången som ändå slutade med missfall. Fast denna gång tog jag många test (testnarkoman efter alla missfall) och alla test har ökat mycket jämnare denna gång så hoppas det är något positivt ❤️

• Rosen3
    Jassan123 skrev 2025-07-06 16:37:34 följande:

Gud vad skönt för er som lyckas få till ett tidigt ultraljud ! Verkar vara väldigt svårt att hitta tid för det i sommar 😣 Hade ett MA i mars som upptäcktes på ultraljud vecka 7+4. Hade mer gravidsymtom den gången än vad jag har nu. Har så svårt för att ta till mig att jag är gravid och har inga större förhoppningar på att de ska finnas något hjärtslag denna gången heller. Vill kunna glädjas åt att vara gravid men är bara ständigt orolig . Vi har varit ofrivilligt barnlösa i 3 år och genomgår ivf. Vår klinik har semesterstängt hela juli men har fått tid för ultraljud 4/8. Kommer då vara 9+4. Känns som en evighet till dess ! 😣

Ja, det var rena turen och fick tjata på min klinik då den lovat mig efter alla missfall. Förstår din oro, har samma 😔 Är rädd att man ha för få symtom. Men det är ju så olika för alla, håll ut och försök tänka positivt ❣️
  • Monki19
    Jassan123 skrev 2025-07-06 16:37:34 följande:

Det var supersvårt att hitta en tid nu i juli!! Så dum tid att bli gravid på 😅😅❤️  men jag lyckades boka ett VUL i Lund i samband med vår semester i Skåne (amnionkliniken). Puh!
    Fattar verkligen att det känns som lång tid, håller tummarna 💕
  • Jassan123
    Monki19 skrev 2025-07-06 17:08:54 följande:
    Det var supersvårt att hitta en tid nu i juli!! Så dum tid att bli gravid på 😅😅❤️  men jag lyckades boka ett VUL i Lund i samband med vår semester i Skåne (amnionkliniken). Puh!
    Fattar verkligen att det känns som lång tid, håller tummarna 💕
    Ja det känns som om jag kollat varenda klinik runt om , finns inga tider 😅  ååh vilken tur du har . Hoppas att allt ser bra ut för er 🤗🌸
  • KanskeEnSladdis

Hej hej! 😁

Jag har nyligen plussat efter att ha varit utan preventivmedel sen Februari 2024. Är i v 6. 

Jag har två barn (16 & snart 18!) så detta blir verkligen en sladdis!! 😄 Fick dem som rätt ung 😝

imorgon ska vi på inskrivning på mvc 😀

Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸