• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Liljekonvalj93

Hej på er! 

Efter två års kämpande och lika många missfall verkar det som att jag nu är gravid! Beräknad BF 17 mars. Testade igår på ÄL+12 och fick två tydliga streck. Var inte alls beredd då jag inte upplever några symptom mer än ont i brösten vilket jag alltid har innan mens, men blev förstås väldigt glad! Det är svårt att greppa när man inte känner något särskilt i kroppen.. men det kanske kommer..

Som ni redan har varit inne på är det också svårt att känna sig helt avslappnad när man har haft missfall tidigare. Inatt vaknade jag flera gånger och kollade om jag hade börjat blöda.. snacka om att det sätter sina spår i kroppen. Har iallafall fått tid för UL om två veckor, så då hoppas jag verkligen att det finns något där inne i livmodern!

Vad fint att vi är några som kan följas åt i den här resan! 

• Anonym (5e barnet)
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-07 15:05:47 följande:

Hej på er! 

Efter två års kämpande och lika många missfall verkar det som att jag nu är gravid! Beräknad BF 17 mars. Testade igår på ÄL+12 och fick två tydliga streck. Var inte alls beredd då jag inte upplever några symptom mer än ont i brösten vilket jag alltid har innan mens, men blev förstås väldigt glad! Det är svårt att greppa när man inte känner något särskilt i kroppen.. men det kanske kommer..

Som ni redan har varit inne på är det också svårt att känna sig helt avslappnad när man har haft missfall tidigare. Inatt vaknade jag flera gånger och kollade om jag hade börjat blöda.. snacka om att det sätter sina spår i kroppen. Har iallafall fått tid för UL om två veckor, så då hoppas jag verkligen att det finns något där inne i livmodern!

Vad fint att vi är några som kan följas åt i den här resan! 

Jag kollar också efter blödning hela tiden. Man är ärrad sen tidigare missfallen.
    Hoppas det går hela vägen för oss alla denna gång
  • Siripiri
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-07-07 15:01:17 följande:

Hej 👋🏼 
    Följer gärna med här. Bf 3 mars och har precis gått in i v. 7 🥰 Har fått två tidiga mf (v.5) under våren så oron finns här med. Har dock kommit längre nu samt fått 3+ vilket jag inte fått innan ✨ 

Mina symtom har varit trötthet, lättare halsbränna som kommer och går, svullen mage och ömma bröst. Idag och igår har brösten inte ömmat och känts lika svullna vilket väckte orostankar jag egentligen inte haft denna graviditet. 

Vi har bokat in ett privat VUL 15 juli och hoppas se ett pickande litet hjärta ♥️ 

Har inte heller haft speciellt ömmand bröst idag, samt livmodern har knappt känts av heller 😩♥️ Vecka 7 för mig imorgon
  • Evylin

Ändå väldigt skönt att se att många delar den oron man själv går runt med hela tiden. Vi har försökt i 2 år och har ett MA i bagaget. Jag gör mitt bästa för att inte stressa upp mig men så fort jag inte tycker brösten ömmar lika mycket och jag inte känner något annat så kommer oron direkt. Jag hoppas att det ska gå snabbt tills 12 veckor. Vi gjorde tidigt ultaljud v8 förra gången och fick se ett litet hjärta som slog men vid v12 hade graviditeten avstannat v8-9, så vi har bestämt oss för att inte göra ett tidigt ultaljud denna gången. 

• Anonym (Tingeling)
    Siripiri skrev 2025-07-07 15:55:53 följande:
    Har inte heller haft speciellt ömmand bröst idag, samt livmodern har knappt känts av heller 😩♥️ Vecka 7 för mig imorgon
    Visst blir man nojig 🙃 Försöker att inte oroa mig och tänka logiskt men ibland är det svårt. Tycker de ömmar på lite mer nu på kvällen 😃

Hoppas vi alla får behålla våra graviditeter och njuta av mysiga Mars-bebisar ♥️ 
  • Siripiri
    Evylin skrev 2025-07-07 19:42:47 följande:

Ändå väldigt skönt att se att många delar den oron man själv går runt med hela tiden. Vi har försökt i 2 år och har ett MA i bagaget. Jag gör mitt bästa för att inte stressa upp mig men så fort jag inte tycker brösten ömmar lika mycket och jag inte känner något annat så kommer oron direkt. Jag hoppas att det ska gå snabbt tills 12 veckor. Vi gjorde tidigt ultaljud v8 förra gången och fick se ett litet hjärta som slog men vid v12 hade graviditeten avstannat v8-9, så vi har bestämt oss för att inte göra ett tidigt ultaljud denna gången. 

Låter ändå sunt på något sätt♥️ att inte göra ett tidigt vul. 

Anonym (Tingeling) skrev 2025-07-07 20:01:13 följande:
    Visst blir man nojig 🙃 Försöker att inte oroa mig och tänka logiskt men ibland är det svårt. Tycker de ömmar på lite mer nu på kvällen 😃

Hoppas vi alla får behålla våra graviditeter och njuta av mysiga Mars-bebisar ♥️ 

Ja 🥲 Mina med faktiskt  och drog i livmodern innan middagen, så kändes genast lite mer positiv igen 😄  Det är lite av bergodalbana hehe.

Ja hoppas jag med ♥️

• Karinnirak

Hej allihopa! 

Jah har precis plussat med BF 18 mars (vecka 3+4) enligt appen. Vågar inte riktigt tro att jag är gravid. Det här blir förhoppningsvis vårt andra barn, vi har en son född i januari 2023.

Innan graviditeten med vår son hade vi ett MA som vi fick reda på först i vecka 11 och man slungas liksom tillbaka i oron direkt.

I mina tidigare graviditeter kände jag nästan ingenting i början, men denna gång har jag rätt mycket återkommande molvärk, typ som mensvärk, i magen och i underlivet plus lite ömma bröst. 

Hoppas att det går bra för alla och det ska bli roligt att följas åt.

• Anonym (Marsbebis)

Jag hoppar också in I den här tråden :) 
    Är i vecka 4+5 med bf 12/3 -2026, detta är mitt 4:e barn och även det sista ;) Blir 40 i slutet av året så efter denna blir det inga fler :) 

Jag plussade väldigt tidigt (3+0) (Äl+8)
    Hade mensens första dag 5 Juni
    Ägglossning efter test 18 Juni
    och plussade 26 Juni, först med ett testa tidigt, tog sedan ett vanligt test (25mlu) som också visade svagt positivt. 

Nu blir man ju fundersam om det kan vara som vissa säger att det är tvillingar då man plussar så pass tidigt och har så högt hcg tidigt i graviditeten, även med tanke på min ålder 😅😅 Någon som har erfarenheter av detta? ;) 

Ska bli kul att få följa er andra också som har bf samma månad! 🤗 Önskar alla ett stort lycka till med era graviditeter och att vi förhoppningsvis klarar oss igenom -utan allt för jobbiga krämpor😅

• Karinnirak

Skönt att det inte bara är jag som vill testa många gånger och se att det stegrar 😅

• Rosen3

Haha samma här, vet inte hur många test jag tagit- testnarkoman deluxe 😅

Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸