• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Karinnirak
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-09-21 15:12:54 följande:

Hej 😁 
    Jag har hållt mig lite vid sidan av tråden ett tag men följt era resor 🥰 Anledningen till min frånvaro är att vi på KUB:en fick förhöjd risk för trisomi 21 (1/40). Ultraljudet såg fint ut och fostret var piggt och aktivt samt utvecklades som det ska. Troligtvis är det min ålder som drog ner siffrorna (blir 41 i nov). Även om man är medveten om riskerna så hade vi ändå hoppats på att få börja njuta av graviditeten fullt ut samt att våga berätta för fler i omgivningen. Istället blev det oro och moderkaksprov (som skulle mäta brett) veckan därpå, då i v. 14. Svaret kom efter 8 dagar att de inte fanns några avvikelser på de vanligaste MEN att det finns indikationer på trisomi 8 mociasism i moderkakan 🥺 Dagen efter fick vi komma in och göra ett fostervattenprov som endast mäter fostrets kromosomuppsättning då det finns en chans för att avvikelsen endast finns i moderkakan och inte hos fostret 🙏🏼❤️ Väntan på svar och att kunna slappna av och känna äkta glädje i graviditeten försenas och vi står nu i väntan på total glädje eller förödelse. i de fall avvikelsen finns hos fostret är det inte förenat med värdigt liv, om ens fullgången graviditet 🥺 Svaret trodde vi skulle komma senast som i fredags men vi hörde inget.  Vi försöker att hålla hoppet och modet uppe för ett  positivt besked, gärna imorgon 🥰

Håller alla tummar för er 🙏🏻♥️

Vi väntar på resultat från NIPT och jag känner precis som du att jag inte vågar njuta fullt ut och inte vill berätta för så många innan man vet att allt är okej. Vi gjorde först NIPT men de fick för lite blod i röret så vi fick göra om det en vecka senare. All denna väntan tär verkligen på en, hoppas att ni får besked snart. 
  • Siripiri
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-09-21 14:26:39 följande:

Hej! 

Förstår att det kan kännas utmanande att börja testa när ni haft uppehåll länge samt utifrån dina funderingar kring kroppen och att det var ett tag sen. Låter som att du har en förstående sambo, ni kanske kan prata om att du börjar bli nyfiken igen och att ni får känna er fram hur långt ni går. Jag kan känna igen mig i att jag ofta hamnar i mitt eget huvud och vill tipsa om 69:an som hjälper mig mycket där. Jag kan då fokusera på att ge njutning samtidigt. Upplever det även väldigt mysigt när man känner hur sambon reagerar 🙃 Vi har myst på som vanligt men märker alltmer att vissa positioner blir bökigare då magen ?gnuggas med? 😅❤️

Jaa 69 är nog faktiskt ingen dum idé för att distraheras 😄 
    hehe ja jag kan tänka mig att den kan komma i vägen 😂♥️ 
  • Siripiri
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-09-21 15:12:54 följande:

Hej 😁 
    Jag har hållt mig lite vid sidan av tråden ett tag men följt era resor 🥰 Anledningen till min frånvaro är att vi på KUB:en fick förhöjd risk för trisomi 21 (1/40). Ultraljudet såg fint ut och fostret var piggt och aktivt samt utvecklades som det ska. Troligtvis är det min ålder som drog ner siffrorna (blir 41 i nov). Även om man är medveten om riskerna så hade vi ändå hoppats på att få börja njuta av graviditeten fullt ut samt att våga berätta för fler i omgivningen. Istället blev det oro och moderkaksprov (som skulle mäta brett) veckan därpå, då i v. 14. Svaret kom efter 8 dagar att de inte fanns några avvikelser på de vanligaste MEN att det finns indikationer på trisomi 8 mociasism i moderkakan 🥺 Dagen efter fick vi komma in och göra ett fostervattenprov som endast mäter fostrets kromosomuppsättning då det finns en chans för att avvikelsen endast finns i moderkakan och inte hos fostret 🙏🏼❤️ Väntan på svar och att kunna slappna av och känna äkta glädje i graviditeten försenas och vi står nu i väntan på total glädje eller förödelse. i de fall avvikelsen finns hos fostret är det inte förenat med värdigt liv, om ens fullgången graviditet 🥺 Svaret trodde vi skulle komma senast som i fredags men vi hörde inget.  Vi försöker att hålla hoppet och modet uppe för ett  positivt besked, gärna imorgon 🥰

Jobbigt för er.. Hoppas du får ett positivt svar! Håller en tumme ✊🏼🥰♥️ 
  • Anonym (Tingeling)
    Karinnirak skrev 2025-09-22 10:47:36 följande:
    Håller alla tummar för er 🙏🏻♥️

Vi väntar på resultat från NIPT och jag känner precis som du att jag inte vågar njuta fullt ut och inte vill berätta för så många innan man vet att allt är okej. Vi gjorde först NIPT men de fick för lite blod i röret så vi fick göra om det en vecka senare. All denna väntan tär verkligen på en, hoppas att ni får besked snart. 

Tack snälla 🥰 Inget svar än här, så segt! 

Väntan är så jobbig, hur går det för er? Vilken vecka är du i? Lycka till och hoppas ni får positivt besked snart 🤗

• eHellberg

HejHopp! Flikar in lite här då jag plussade väldigt starkt för två dagar sen. Det blir tredje barnet och vet egentligen inte när det blev befruktat då jag ätit p piller och hann inte få mens innan jag blev gravid men borde vara bf i slutet av maj nångång hihi. Har ställt in 30 maj som bf i gravidapparna Glad
    Är så så trött i varenda cell så var väl typ så jag kände igen just det symtomet Tungan uteFint att ha några att följa denna resa med =) Kram 

• Motherofninjas
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-09-23 13:14:10 följande:

Tack snälla 🥰 Inget svar än här, så segt! 

Väntan är så jobbig, hur går det för er? Vilken vecka är du i? Lycka till och hoppas ni får positivt besked snart 🤗

Vi väntar också olidligt länge på svaret på NIPT. Pga sommarrutiner fick vi hoppa över KUB och gå direkt till NIPT. De sa att svaret skulle komma inom 14 dagar, det var i fredags.. så det är svårt att inte tänka att det just nu skickas ett papperssvar till spec.mödravården där det står att något är avvikande, att det är därför det tar så lång tid att få besked. Är rädd för att telefonen ska ringa 🙈🙈 

Hur länge har ni väntat? 
  • Karinnirak

Jag är i vecka 16. Nu har vi väntat åtta dagar så det kan vara länge kvar ???? Stackare som väntat mer än 14 dagar!

Idag började jag tänka på att de inte heller sagt något om hur provsvaret levereras, är det 1177 eller någon patientportal eller ett snigelbrev eller telefon? Förra graviditeten gjorde vi privat och då ringde de om svaret plus skickade ett brev, allt var normalt, men nu vet jag inte hur det funkar via regionen.

• Anonym (AndraBarnet)

Tänker på er som går och väntar! Håller tummarna för positiva besked!

Här väntar jag på rul 15/10 så 3 veckor kvar. På kub såg allt bra ut men är ju så mycket mer Detaljer att kolla nu så lite nervös.

Mår fortfarande sjukt illa så har fått andra tabletter att testa, hoppas verkligen de fungerar för börjar bli less på att må pyton 😅 Förra graviditeten hade jag sådan lyx att må bra från start till förlossning, insett nu hur lyckligt lottad jag var! Folk har det värre, men v17 nu och milstolpen är v20, enligt barnmorskan brukar det gå över för de flesta då om det inte försvann efter v12. 

längtar efter att komma igång med lite träning igen, har mått så bra av det men har ingen energi nu. Hur gör ni med träning och rörelse? Har ni något upplägg ni trivs med som fungerar bra? ☺️

• Karinnirak

Vi fick svar på NIPT idag, normala kromosomer 🙌🏻♥️ Jag känner mig så lättad! 

• Motherofninjas
    Karinnirak skrev 2025-09-24 17:27:50 följande:

Vi fick svar på NIPT idag, normala kromosomer 🙌🏻♥️ Jag känner mig så lättad! 

Vad skönt att ni fått svar och att allt såg bra ut! ❤️

Vet du vilket labb provet skickades till? 
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸