• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Monki19
    Siripiri skrev 2025-09-27 16:27:44 följande:

Är det någon som bestämt/börjat på fundera på vem som ska bli faddrar till ert/era barn? 
    Jag är tyvärr i situationen att jag inte gillar den ena personen som min sambo vill ha, eller snarare vad den skulle kunna ^bidra^ med som fadder. Vill man inte ha någon som är en riktig bra förebild? Eller hur tänker ni? 
    Tror min sambo känner sig obligerad att välja den personen pga han är gudfar till hans barn. 

Tycker absolut inte att din sambo måste välja honom som fadder bara för att sambon råkar vara fadder till deras barn. För oss är det första barnet men i min sambos familj har de valt sina syskon som faddrar och jag tycker det verkar bra. Har iofs bara mina föräldrar att jämföra med och de ångrar lite att de blev faddrar till sina dåvarande vänners barn, deras kompisrelation höll inte så länge.
    Jag tror vi kommer hålla oss till våra syskon som faddrar helt enkelt!
  • hoppas på bebis ett

Man blir så glad när man läser i bf trådarna men samtidigt ledsen för att det inte har tagit sig för en själv än.

Hur hade ni sex runt äl när ni plussade? hoppas det inte är opassande att fråga. Längtar så efter ett plus ❤️

• Siripiri
    Monki19 skrev 2025-09-28 09:30:05 följande:
    Tycker absolut inte att din sambo måste välja honom som fadder bara för att sambon råkar vara fadder till deras barn. För oss är det första barnet men i min sambos familj har de valt sina syskon som faddrar och jag tycker det verkar bra. Har iofs bara mina föräldrar att jämföra med och de ångrar lite att de blev faddrar till sina dåvarande vänners barn, deras kompisrelation höll inte så länge.
    Jag tror vi kommer hålla oss till våra syskon som faddrar helt enkelt!

Känner ju så med.. tror mycket det är han som känner pressen 😅 Vilket jag förstår. 
    Tycker jag med! Vill gärna ha sambos syster och hennes man, får se om jag lyckas övertala honom. Annars hade jag tänkt min bästis, men så fick jag reda på nyligen att hon precis blivit vald till fadder till en annan kompis barn så då kändes det lite jahopp.. Hade hoppats på att hon skulle bli fadder för första gången till vårt barn! för hon fick inte bli fadder någon av hennes systers barn nämligen.. 

• Siripiri
    hoppas på bebis ett skrev 2025-09-28 12:54:34 följande:

Man blir så glad när man läser i bf trådarna men samtidigt ledsen för att det inte har tagit sig för en själv än.

Hur hade ni sex runt äl när ni plussade? hoppas det inte är opassande att fråga. Längtar så efter ett plus ❤️

Vi missade ägglossningen månaden innan jag blev gravid pga ÄLen kom tidigt så månaden efter började vi i tid så blev totalt 6 gånger innan ÄL. 😄 Kryssen är då vi hade sex, så sista gången blev dagen innan ÄL som kom på CD18, så den dök upp senare än vanligt 😅 
  • hoppas på bebis ett
    Siripiri skrev 2025-09-28 13:19:31 följande:
    Vi missade ägglossningen månaden innan jag blev gravid pga ÄLen kom tidigt så månaden efter började vi i tid så blev totalt 6 gånger innan ÄL. 😄 Kryssen är då vi hade sex, så sista gången blev dagen innan ÄL som kom på CD18, så den dök upp senare än vanligt 😅 

Jättegrattis till bebis ❤️

Är CD18 då du fick utslag på äl testet?

Vi har kört varannan dag hela tiden så får testa annat denna cykeln 😊 tack för svar ❤️

• Siripiri
    hoppas på bebis ett skrev 2025-09-28 13:32:47 följande:

Jättegrattis till bebis ❤️

Är CD18 då du fick utslag på äl testet?

Vi har kört varannan dag hela tiden så får testa annat denna cykeln 😊 tack för svar ❤️

Tack ☺️♥️ 

På CD17 ser du plusset under Xet, får alltid dagen innan ☺️ sen dagen efter kom ÄL-värken och temphöjningen. 

Det är bara kämpa på tyvärr! Vet hur mycket det suger att inte få ett plus♥️ Kan tipsa om att ta 3-400mg q10 mellan mens och ÄL för att förbättra äggkvaliten om du inte redan gör de. Din man borde också ta tillskott! 

• Karinnirak
    Motherofninjas skrev 2025-09-24 17:48:32 följande:
    Vad skönt att ni fått svar och att allt såg bra ut! ❤️

Vet du vilket labb provet skickades till? 
    Karolinska ☺️
  • Syren93

Är idag i 14+5 och så otålig att känna rörelser! Är min andra graviditet och förra gången tror jag jag kände i 16+ någongång... När/ har ni börjat känna något än? 

🥰

• Jassan123
    Syren93 skrev 2025-09-29 08:20:14 följande:

Är idag i 14+5 och så otålig att känna rörelser! Är min andra graviditet och förra gången tror jag jag kände i 16+ någongång... När/ har ni börjat känna något än? 

🥰

Ååh längtar också efter att få känna något . Just nu funderar man på om det är något där inne ?😅 
    Är 17+4 och har inte känt något ännu . Men har moderkakan i framvägg så har förstått att det kan dröja 🤭
  • Monki19
    Syren93 skrev 2025-09-29 08:20:14 följande:

🥰

Jag har 🥹🥰 Jag är 17+5 idag och det började lite diffust för 2 veckor sedan typ. Känner inte varje dag men det är framförallt på kvällen som jag kan känna små petningar strax under naveln ❤️
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸