Bf Mars 2026 🌸
Hej,
Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗
Hej,
Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗
Hej!
Vi hade kub igår och det var en livlig krabat som veva runt med armarna så jag låg bara å försökte att inte skratta för mycket 😅 Vilken otroligt overklig känsla!! Alla hennes mätningar såg bra ut på barnet så kort sagt ultraljud såg bra ut! Men tydligen när datorn räknade ihop alla parametrar som bla min ålder, ivf och blodprov så visade det en högre sannolikhet för downs syndrom (1:118). Så nu måste jag lämna blodprov för NIPT på tisdag och så dröjer det runt 10arbetsdagar ev att få svar.. jag har bestämt mig nu(tack vare en otroligt lugn och fantastisk sambo) att fortsätta vara glad!
jag tånker på hur barnet vinkade åt oss och hur roligt det var att se! Jag tänker inte läsa något mer om det och verkligen försöka att inte oroa mig! Därav tänker jag pausa härifrån i några veckor tills jag vet hur det ser ut med nästa prov, men uppdaterar er sen! <3
Ja hjärnspökena lämnar inte min skalle heller, undra när dem kommer göra de?!
Så skönt! ☺️ Ja antagligen! Själv har man ju inte haft problem att få i sig mat förutom på mornarna, för äter främst ägg och dem har bara känts blä 😂
Jo får nog göra de..
Förstår helt😅 Ja förhoppningsvis gör de andra trimestern susen på den fronten!
Åh vilken lyx med doppler🥹 Hehe ja min sambo skickar alltid Som första sms vilken det frukt det är med massa utropstecken på onsdagarna när det är veckobyte♥️
Skönt! Men jobbigt med alla förkylningarna 🙃 Min kollega sade att hon var sjukt hela tiden när hon var gravid med, jag har peppar peppar bara haft en halsmandel som var lite svullen i några dagar. Sen vaknar man ju lite snorig, men läst att alla hormonerna påverkar ju slemhinnorna så vant mig vid att vara lite snuvig hela tiden 😂
Jag tycker det är jätte konstigt att dem inte följer upp de?! Inte i min region heller. Ja på testmottagnigen kostade det inte jätte mycket vad minns.
Nä borde verkligen inte de och som du säger är han väldigt förstående♥️♥️ I vanliga fall, som ogravid, kan det vara trögt ibland med för jag vill inte alltid vara den som initierar, samt min ADD gör att jag är lite för mycket uppe i mitt huvud och inte stunden, samt min sambo vill inte vara för på pga en viss historik. Han är verkligen så gullig!
Härligt att ni gör de 🥰 Ah sedärja! Kan vara beredd på att det är samma för mig, som du säger med allt progesteron.
Alltså inte mer än vardagligt pussade och lite gosande, men jag är som sagt uppe i mitt huvud och ^osäker^ på hur det var man gjorde nu igen pga så länge sen sist 😂 Även nojig att kroppen inte kommer ^prestera^ som den ^ska^ också. Vilket är en så dum tanke 😅 För jag har ändå känt lite sug och använde leksak för mig själv häromveckan, så tror bara jag måste våga inleda något♥️ Blunda och inte titta ner på magen 😂
Har RUL 29 oktober, så ja denna väntan och längtan är olidlig. Man får försöka ha saker att se fram emot så tiden går fort!
känner igen mig i det här med myset.. under första trimestern var jag typ rädd för att ha sex, även om jag visste att det inte var någon fara så kände jag bara att skulle jag typ börja blöda efter pga sköra slemhinnor eller dylikt skulle jag må så dåligt, också pga tidigare missfall som var en konstant oro i början. Sen när vi väl hade passerat vecka 12 och gjort KUB och allt tänkte jag att nu ska vi ge det ett försök, så kändes det nästan lite jobbigt för att det hade gått så lång tid och jag kände mig också som en så dålig fru som låtit det gå så lång tid (även om han hela tiden var så förstående och fin)
Har RUL 29 oktober, så ja denna väntan och längtan är olidlig. Man får försöka ha saker att se fram emot så tiden går fort!
känner igen mig i det här med myset.. under första trimestern var jag typ rädd för att ha sex, även om jag visste att det inte var någon fara så kände jag bara att skulle jag typ börja blöda efter pga sköra slemhinnor eller dylikt skulle jag må så dåligt, också pga tidigare missfall som var en konstant oro i början. Sen när vi väl hade passerat vecka 12 och gjort KUB och allt tänkte jag att nu ska vi ge det ett försök, så kändes det nästan lite jobbigt för att det hade gått så lång tid och jag kände mig också som en så dålig fru som låtit det gå så lång tid (även om han hela tiden var så förstående och fin)
Åh vilken lyx med doppler🥹 Hehe ja min sambo skickar alltid Som första sms vilken det frukt det är med massa utropstecken på onsdagarna när det är veckobyte♥️
Skönt! Men jobbigt med alla förkylningarna 🙃 Min kollega sade att hon var sjukt hela tiden när hon var gravid med, jag har peppar peppar bara haft en halsmandel som var lite svullen i några dagar. Sen vaknar man ju lite snorig, men läst att alla hormonerna påverkar ju slemhinnorna så vant mig vid att vara lite snuvig hela tiden 😂
Jag tycker det är jätte konstigt att dem inte följer upp de?! Inte i min region heller. Ja på testmottagnigen kostade det inte jätte mycket vad minns.
Nä borde verkligen inte de och som du säger är han väldigt förstående♥️♥️ I vanliga fall, som ogravid, kan det vara trögt ibland med för jag vill inte alltid vara den som initierar, samt min ADD gör att jag är lite för mycket uppe i mitt huvud och inte stunden, samt min sambo vill inte vara för på pga en viss historik. Han är verkligen så gullig!
Härligt att ni gör de 🥰 Ah sedärja! Kan vara beredd på att det är samma för mig, som du säger med allt progesteron.
Alltså inte mer än vardagligt pussade och lite gosande, men jag är som sagt uppe i mitt huvud och ^osäker^ på hur det var man gjorde nu igen pga så länge sen sist 😂 Även nojig att kroppen inte kommer ^prestera^ som den ^ska^ också. Vilket är en så dum tanke 😅 För jag har ändå känt lite sug och använde leksak för mig själv häromveckan, så tror bara jag måste våga inleda något♥️ Blunda och inte titta ner på magen 😂
Vad gulligt 🥹 ja det känns som att snuvan kommer på köpet 😄 jaa jag får kolla upp det!
Åh jag förstår, du ska göra det som känns bäst för dig❤️ om det är att våga testa, ta det försiktigt, och se om tankarna försvinner eller vänta ut detta och hoppas suget kommer tillbaka. Förstår att man börjar tvivla och jag hade nog också haft svårt att bryta mönstret/tankarna ❤️
jaa alltså sista veckan har jag också börjat få lite hjärnspöken kring magen, känns inte ännu som en ?gravidmage? mer bara uppsvälld 😩 men kan också vara för att jag inte tränat på ett tag pga förkylningarna, brukar må bättre i huvudet av att få träna
I torsdags var det dags för KUB - igen - eftersom jag hade blivit inbokad på det för 2,5 vecka sen då min barnmorska trodde jag skulle vara i vecka 13. Det visade sig dock att jag då bara var i vecka 10+1 så det blev bara ett snabbt ultraljud då. Men nu har det alltså gått några veckor och jag faktiskt var i vecka 13 i torsdags!
Det var så roligt att se hur bäbisen har utvecklat sig på bara några få veckor! Man kunde ju se så mycket mer detaljer och strukturer i kroppen. Alla organ såg bra ut och bäbisen växer som den ska vilket var så skönt att höra! Vi beräkningen av risken för kromosomavvikelser fick jag en mycket låg risk, är så himla tacksam att allt såg bra ut!
Först nu känns det som att man kan börja pusta ut och glädjas helt åt graviditeten, utan att gå runt och oroa sig allt för mycket. Nu vågar jag börja planera på riktigt för barnet och ska inhandla mina första gravidkläder - har inte riktigt vågat än utifall att man skulle fått dåliga besked vid KUB.
Skönt att inte behöva kräkas, men ibland har det vart skönt för då har jag mått lite bättre sen!! molvärken för dig , den är inte värre än som lite mensvärk som för mig eller?
oj hur går det till? Och varför?
Hej!
Förstår att det kan kännas utmanande att börja testa när ni haft uppehåll länge samt utifrån dina funderingar kring kroppen och att det var ett tag sen. Låter som att du har en förstående sambo, ni kanske kan prata om att du börjar bli nyfiken igen och att ni får känna er fram hur långt ni går. Jag kan känna igen mig i att jag ofta hamnar i mitt eget huvud och vill tipsa om 69:an som hjälper mig mycket där. Jag kan då fokusera på att ge njutning samtidigt. Upplever det även väldigt mysigt när man känner hur sambon reagerar 🙃 Vi har myst på som vanligt men märker alltmer att vissa positioner blir bökigare då magen ?gnuggas med? 😅❤️
Hej 😁
Jag har hållt mig lite vid sidan av tråden ett tag men följt era resor 🥰 Anledningen till min frånvaro är att vi på KUB:en fick förhöjd risk för trisomi 21 (1/40). Ultraljudet såg fint ut och fostret var piggt och aktivt samt utvecklades som det ska. Troligtvis är det min ålder som drog ner siffrorna (blir 41 i nov). Även om man är medveten om riskerna så hade vi ändå hoppats på att få börja njuta av graviditeten fullt ut samt att våga berätta för fler i omgivningen. Istället blev det oro och moderkaksprov (som skulle mäta brett) veckan därpå, då i v. 14. Svaret kom efter 8 dagar att de inte fanns några avvikelser på de vanligaste MEN att det finns indikationer på trisomi 8 mociasism i moderkakan 🥺 Dagen efter fick vi komma in och göra ett fostervattenprov som endast mäter fostrets kromosomuppsättning då det finns en chans för att avvikelsen endast finns i moderkakan och inte hos fostret 🙏🏼❤️ Väntan på svar och att kunna slappna av och känna äkta glädje i graviditeten försenas och vi står nu i väntan på total glädje eller förödelse. i de fall avvikelsen finns hos fostret är det inte förenat med värdigt liv, om ens fullgången graviditet 🥺 Svaret trodde vi skulle komma senast som i fredags men vi hörde inget. Vi försöker att hålla hoppet och modet uppe för ett positivt besked, gärna imorgon 🥰