• Surkräm

Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Hej. Jag undrar vad ni skulle tänka om en man som nästan är 40 år och fortfarande inte haft sin första flickvän? Skulle ni tycka att det är skumt? Skulle ni kunna dejta en sådan kille?

• Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?
  • Anonym (Moll)
    Surkräm skrev 2025-08-01 22:12:48 följande:
    Anonym (Mia) skrev 2025-08-01 20:45:11 följande:

Att han har problem med det sociala. 

Ni har aldrig tänkt på att det kan vara utseendet?
    Nej, definitivt något med nedsatta sociala egenskaper att göra. Tror jag i alla fall. 
  • Anonym (Mamma)

När jag hör talas om ensamma män upp i åren och folk säger typ? han ser ju bra ut och har jobb och allt och man fattar inte att HAN inte har tjej! Vet man då att han inte är gay! så tänker jag att det är lågt libido! Inte alla behöver en partner i joggingspåret eller framför teven utan drivkraften är ligga och har man inte den drivkraften så varför krångla till livet? SÅ tänker jag😊

• Anonym (Igen)
    Surkräm skrev 2025-08-01 20:24:54 följande:
    Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Hej. Jag undrar vad ni skulle tänka om en man som nästan är 40 år och fortfarande inte haft sin första flickvän? Skulle ni tycka att det är skumt? Skulle ni kunna dejta en sådan kille?

Att han ägnat för mycket tid på FL att skriva bittra trådar om att göra allt rättt men  vara kort. 
  • Surkräm
    Anonym (Mamma) skrev 2025-08-02 06:07:14 följande:

När jag hör talas om ensamma män upp i åren och folk säger typ? han ser ju bra ut och har jobb och allt och man fattar inte att HAN inte har tjej! Vet man då att han inte är gay! så tänker jag att det är lågt libido! Inte alla behöver en partner i joggingspåret eller framför teven utan drivkraften är ligga och har man inte den drivkraften så varför krångla till livet? SÅ tänker jag😊

Men som jag så har jag velat ligga, men jag har inte hittat någon att ligga med. För killar är det jävligt svårt, jag har flera på jobbet som har det likadant. Vi pratade om det för ett tag sedan att vi har många på jobbet mellan 25-40 som är singlar. 

För killar är det svårt. Tjejer har höga krav idag.
  • Anonym (Anna)

Min man var 36 när vi träffades och hade nyligen lämnat en karriär som gjorde att han aldrig befann sig på samma plats i världen någon längre tid. Av den anledningen hade han aldrig brytt sig om att försöka hitta en långvarig relation. Det är en fullt rimlig anledning för mig och något jag ryckte på axlarna åt. Det har inte heller medfört några större problem i vår relation (varit ihop 20 år nu). 

• Anonym (D)

Kan så vara att tjejer har höga krav.

Har du lite knepigt att få till relationer rent socialt? Alltså att få till både manliga och kvinnliga vänner. Har det alltid varit så? Kanske att du har någon nedsättning inom Asberger eller har drag av det? I så fall behöver du leta efter någon kvinna/vänner som också har litte drag av det. Det blir lättare då.

En annan förklaring kan vara att du har haft det väldigt svårt under uppväxten på något sätt och inte haft möjlighet att bearbeta det. Skulle behöva terapi, kanske interpersonell psykodynamisk, där man jobbar med relationer. 

Så klart att du kan ha båda svårigheterna också!

• Anonym (Emma)

Har han ett bra arbete, en okej vänkrets och med det fungerar i samhället så är det helt okej för mig. 

min sambo hade de förutsättningarna, nu har vi varit tillsammans många år och har familj. (Jag själv har haft flertal relationer bakom mig) tycker man ska vara försiktig med att döma andra.

• Anonym (TSKnas)
    Surkräm skrev 2025-08-02 09:43:14 följande:
    Men som jag så har jag velat ligga, men jag har inte hittat någon att ligga med. För killar är det jävligt svårt, jag har flera på jobbet som har det likadant. Vi pratade om det för ett tag sedan att vi har många på jobbet mellan 25-40 som är singlar. 

För killar är det svårt. Tjejer har höga krav idag.
    Det är väl sunt att ha höga krav? Skulle du själv ta vem som helst?
  • Hellishen

Precis, det är ju detta som är knäckfrågan! Män som klagar på att tjejer har krav men själva aldrig skulle dejta en tjej som är si eller så eller ser ut si eller så. Dvs män som inte ser kvinnor som människor utan som ägodelar. 

Anonym (TSKnas) skrev 2025-08-02 12:49:30 följande:
    Det är väl sunt att ha höga krav? Skulle du själv ta vem som helst?
  • 567890
    Surkräm skrev 2025-08-01 22:57:31 följande:
    Det har du rätt i att man inte måste vara snygg för en relation. Men tjejer gillar stora, långa män. Maskulina män. Har man inte ett enda av dessa blir det  jäkligt svårt.
    Anonym (Beror) skrev 2025-08-01 22:23:43 följande:

Det beror på. Har han fast arbete och skaplig inkomst, och det var en snäll man som ser någorlunda bra ut, skulle jag kanske kunna tänka mig det. Men en 40-,am som aldrig haft en tjej är generellt, och nog för de flesta tjejer/kvinnor ett big no no. Det lär ju ofta finnas klara orsaker till varför mannen aldrig fått till det med någon. De flesta män i den åldern som aldrig haft någon partner bör nog försöka vänja sig vid att leva resten av sina liv i ensamhet. Men under kan ju ske, även om det är sällsynt.

Jag har inte varit arbetslös en dag i mitt liv sedan 19-års ålder. Tjänar mer än de flesta omkring mig. För mig har det blivit lite som för någon som varit långtidsarbetslös. Vem vill anställa någon som varit arbetslös i 15 år?

Förövrigt har tjejerna jag träffar ingen aning om vad jag tjänar, och tror få bryr sig heller. 
    Hur vet du detta? Tror du att alla vi kvinnor här på FL har stora, långa män? Är det en gemensam nämnare för alla singelmän, att de är korta och små?

Bevisen finns ute på stan, bara ge dig ut och titta så ser du alla sorters män som har flickvän/fru vilket innebär att du måste börja hitta andra anledningar till att du är singel. Anledningar som kan innebära terapi och självrannsakelse istället för att vara martyr, klarar du det?
Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?