• Surkräm

Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Hej. Jag undrar vad ni skulle tänka om en man som nästan är 40 år och fortfarande inte haft sin första flickvän? Skulle ni tycka att det är skumt? Skulle ni kunna dejta en sådan kille?

• Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?
  • Anonym (Moll)
    Surkräm skrev 2025-08-10 20:42:43 följande:
    Jag vet att jag borde det. Men efter att ha varit singel i hela mitt liv har det tärt på mitt självförtroende. Jag har varit den som blivit över i hela mitt liv. Enda sedan lågstadiet började jag förstå hur det skulle gå.
    Anonym (D) skrev 2025-08-10 18:00:59 följande:
    Jag tror att surkräm är nedstämd och behöver stöd av en terapeut.
    Det är mina förutsättningar att träffa någon som blir nedstämd. Jag kommer aldrig kunna få de förutsättningar som krävs för att träffa en flickvän. Det gör mig deprimerad.
    Du har ju bestämt dig för att vara deprimerad. Varför inte ändra på det? Du känner dig antagligen ovillig att ändra på det för då måste du också acceptera att singelskapet är orelaterat till depressionen. Du tror antagligen innerst inne att om jag blir lycklig i den situationen jag befinner mig i så kommer jag aldrig att hitta någon.
  • Surkräm
    Anonym (Jakob) skrev 2025-08-10 21:42:07 följande:
    Kände du redan som 10 åring att du aldrig skulle få en tjej?
    Hörrudu. Jag vet att det suger att inte bli sedd av tjejerna. Jag är i samma sits big time, men pojkar 7-10 år tänker inte i de banorna. I alla fall är det mycket ovanligt. Överdrifter gör det inte bättre.
    Typ ja. Jag var den enda killen som inte fick dansa med någon tjej på klassdiskot. Tjejen Sofie sa att jag var ful, minns det än idag. 
    Anonym (Moll) skrev 2025-08-10 22:07:09 följande:
    Du har ju bestämt dig för att vara deprimerad. Varför inte ändra på det? Du känner dig antagligen ovillig att ändra på det för då måste du också acceptera att singelskapet är orelaterat till depressionen. Du tror antagligen innerst inne att om jag blir lycklig i den situationen jag befinner mig i så kommer jag aldrig att hitta någon.
    Hade du varit i samma situation hade du förmodligen också varit deprimerad. Att alltid bli nobbad, att aldrig få närhet. Att ha varit med om det i hela sitt liv tär på psyket kan jag lova.
  • Anonym (Mia)
    Surkräm skrev 2025-08-11 12:39:21 följande:
    Typ ja. Jag var den enda killen som inte fick dansa med någon tjej på klassdiskot. Tjejen Sofie sa att jag var ful, minns det än idag. 
    Hade du varit i samma situation hade du förmodligen också varit deprimerad. Att alltid bli nobbad, att aldrig få närhet. Att ha varit med om det i hela sitt liv tär på psyket kan jag lova.
    Har det inte hjälpt med samtal med psykolog/kurator? 
  • Surkräm
    Anonym (Mia) skrev 2025-08-11 12:57:25 följande:
    Har det inte hjälpt med samtal med psykolog/kurator? 
    Bara tillfälligt för stunden. 
  • Anonym (Mia)
    Surkräm skrev 2025-08-11 13:17:01 följande:
    Bara tillfälligt för stunden. 
    Så varför sluta om det hjälper?
  • Surkräm
    Anonym (Mia) skrev 2025-08-11 13:20:00 följande:
    Så varför sluta om det hjälper?
    Ska jag gå regelbundet resten av livet tänker du? :/
  • Anonym (Mia)
    Surkräm skrev 2025-08-11 14:22:16 följande:
    Ska jag gå regelbundet resten av livet tänker du? :/
    Vill du inte må bättre?

Vissa måste ta medicin resten av livet, ska de också resonera som du?

Men du kanske trivs med att må som du gör, eftersom du inte verkar vilja må bra och arbeta med det. 
  • Anonym (Moll)
    Surkräm skrev 2025-08-11 12:39:21 följande:

Då läser du ju inte det jag skriver utan placerar dig i cirkelresonemanget återigen. Du illustrerar med den texten ditt egentliga problem: Du VILL befinna dig i en depression. Det är väl bekvämt att inte behöva anstränga sig.

• Surkräm
    Anonym (Mia) skrev 2025-08-11 14:27:34 följande:
    Vill du inte må bättre?

Vissa måste ta medicin resten av livet, ska de också resonera som du?

Men du kanske trivs med att må som du gör, eftersom du inte verkar vilja må bra och arbeta med det. 
    Jo såklart. Men samtidigt, den stora anledningen till att jag mår dåligt går ju inte att lösa. Jag vill ju lösa grundproblemet.
    Anonym (Moll) skrev 2025-08-11 14:48:43 följande:

Då läser du ju inte det jag skriver utan placerar dig i cirkelresonemanget återigen. Du illustrerar med den texten ditt egentliga problem: Du VILL befinna dig i en depression. Det är väl bekvämt att inte behöva anstränga sig.

Nej jag vill inte befinna mig i en depression. Problemet är att lösningen till grundproblemet inte går att lösa. Tjejer attraheras inte av mig. Jag kommer att leva ett helt liv i sexlöshet, närhetsbrist och allt vad det innebär.
  • Anonym (Mia)
    Surkräm skrev 2025-08-11 15:29:55 följande:
    Jo såklart. Men samtidigt, den stora anledningen till att jag mår dåligt går ju inte att lösa. Jag vill ju lösa grundproblemet.
    Anonym (Moll) skrev 2025-08-11 14:48:43 följande:

Nej jag vill inte befinna mig i en depression. Problemet är att lösningen till grundproblemet inte går att lösa. Tjejer attraheras inte av mig. Jag kommer att leva ett helt liv i sexlöshet, närhetsbrist och allt vad det innebär.
    Och då behöver du hjälp att acceptera detta. Vissa saker är som de är, det måste man förlika sig med och acceptera. Först då mår man bra, kanske inte toppen, men tillräckligt bra för att tycka om att leva och ha ett bra liv med annat innehåll.

Men du ger intryck av att bara vilja tycka synd om dig själv och inte vilja må bra utan att ha en kvinna i ditt liv. 
Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?