• Surkräm

Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Hej. Jag undrar vad ni skulle tänka om en man som nästan är 40 år och fortfarande inte haft sin första flickvän? Skulle ni tycka att det är skumt? Skulle ni kunna dejta en sådan kille?

• Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?
  • Surkräm
    burleskburkläsk skrev 2025-08-06 23:32:08 följande:
    Hur aktiverar du kroppen?
    Promenader. Försöker ligga på minst 10.000 steg om dagen, men det blir det ju inte vintertid.
  • Anonym (Kvinna 40)

Skulle fungera på varför?.
    1 ingen vill ha honom ,av en anledning, röda flaggor . 
    2 bra för då är han inte en oseriös som bara vill ligga runt 
    ( många sex partner kan jag oxå se som röd flagga. )
    Jag skulle försökt förstå varför han aldrig haft flickvän. 
    Jag hade kunnat ge honom en chans. Lära känna hon m bra innan man tar nästa steg. 

• burleskburkläsk
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2025-08-07 12:41:48 följande:

Jag hade kunnat ge honom en chans. Lära känna hon m bra innan man tar nästa steg. 

Bra skrivet i sin helhet.

Punkt 2 är så jävla osexigt...väljer man en sån och blir kär får man vara beredd på att den kan gå vid sidan om och sedan blir man lämnad.
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Anonym (D)

Man behöver inte någon fastställd diagnos om man klarar sitt liv med jobb och bostad hyggligt!

Men har man de svårigheterna så är det bra att veta hur det kan inverka på ens samspel med andra och med ens relationer. Om man själv misstänker det så kan det vara bra att läsa in sig och kolla vad som stämmer och inte stämmer. Sedan kan man se hur man kan hantera sina eventuella svårigheter.

Exempelvis så kan personer med Asberger säga till andra att de gärna får vara tydliga med vad de vill och inte vill, för att man själv har svårt att gissa det om de bara antyder det. (Så att de inte blir besvikna eller irriterade på en.)

Eller att man säger till andra att man gärna vill planera saker noga och blir stressad om något ska gå väldigt snabbt och oplanerat.

Eller berätta att man blir stressad i bullriga miljöer.

Eller att man själv håller koll på att man inte pratar för länge om sina specialintressen med andra, om man har sådana specialintressen.

Det som man som vuxen kan ha nytta av när det gäller en av läkare och psykolog fastställd diagnos, är om man ofta går in i väggen på sitt arbete och det beror på de svårigheter man har p.g.a. diagnosrn.

Ibland kan då en läkare skriva ett intyg om att man har en nedsatt arbetsförmåga och har rätt till sjukersättning på exempelvis 25 %. 

Man kan också ha rätt till samtal med kurator/psykolog på habiliteringen, om man behöver det.

Men samtal kan man ju få på en vanlig vårdcentral om man inte mår bra eller genom någon annan organisation. 

Sök dig till andra med Asberger om du seriöst tänker att du har diagnosen. En del är med i föreningen Attention.

• Anonym (Beror)
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2025-08-07 12:41:48 följande:

Jag hade dock hellre tagit en man som tidigare bara legat runt, om man ändå väljer mig i slutändan. Vill ingen ha honom däremot, ringer varningsklockor att den här mannen har något som skrämmer iväg kvinnor eller är hemskt avtändande.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Beror) skrev 2025-08-07 18:46:12 följande:
    Jag hade dock hellre tagit en man som tidigare bara legat runt, om man ändå väljer mig i slutändan. Vill ingen ha honom däremot, ringer varningsklockor att den här mannen har något som skrämmer iväg kvinnor eller är hemskt avtändande.
    Men hur vet du att du är den absolut sista?

Han kan dumpa dig och hitta nåt han finner bättre.
    Pass di...jau har kråsor i labbarna! :P
  • Surkräm
    Anonym (Beror) skrev 2025-08-07 18:46:12 följande:
    Det är ju sådär många kvinnor tänker tyvärr. Precis som arbetsgivare gällande någon som varit arbetslös i 10 år. Då tänker man att något är fel direkt även fast det kanske ganska snabbt gått utför och sedan i en ond cirkel.
  • Anonym (D)

Om du är lite religiös så finns appen KristenDate.se

Där kanske en del kvinnor tycker att det är bättre att en man inte haft så många flickvänner tidigare.

• Anonym (Mia)
    burleskburkläsk skrev 2025-08-07 23:42:00 följande:
    Men hur vet du att du är den absolut sista?

Han kan dumpa dig och hitta nåt han finner bättre.
    Den kan ju oskulden också.
  • Anonym (Jakob)
    Surkräm skrev 2025-08-01 22:12:48 följande:
    Anonym (Mia) skrev 2025-08-01 20:45:11 följande:

Att han har problem med det sociala. 

Ni har aldrig tänkt på att det kan vara utseendet?
    Givetvis har det betydelse. Att påstå något annat är rent skitsnack.
Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?