• Surkräm

Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Hej. Jag undrar vad ni skulle tänka om en man som nästan är 40 år och fortfarande inte haft sin första flickvän? Skulle ni tycka att det är skumt? Skulle ni kunna dejta en sådan kille?

• Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?
  • Anonym (Inget fel)

Han gör inget fel. Man begår inget brott när man inte ha en flickvän eller har inte haft. 
    Ibland bättre att vara ensam än att ha någon som inte passar ihop. 
    Det kan låta konstigt men han kan fortfarande söka. 
    Han kanske har inte haft vilja av familj, partner. 

• Anonymqwerty

Beror på varför. Det kan finnas en uppsjö anledningar. Nån skrev skaffa en tjej 20-30 men tror att tjejer i den åldern är betydligt mer krassa än lite äldre personer. Bäst är väl att träffa en tjej som inte har haft en pojkvän som också är lite äldre,/0 är man på samma blad i boken kanske ?

• Anonym (E)
    Anonym (Mia) skrev 2025-08-09 11:57:34 följande:
    Så det finns bara oskulder eller de som ligger runt en massa?
    Är resten av ditt liv lika svart-vitt?

Sedan är det väl lämpligt att den som vill ha en relation ser till att må bra först. 
    Någon som blev triggad? Läs i början av tråden så förstår du varför jag skrev så.
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (D) skrev 2025-08-09 14:41:25 följande:
    Om du känner att du har kört fast:
    Tänk det otänkbara i olika riktningar.

Om du har kört fast behöver du gå i en ny och tidigare okänd riktning. Kan vara väldigt utmanande.

Om du är deprimerad: Sök hjälp! Och du kan tillsammans med att du söker hjälp också pröva de vanligaste livsstilsförändringar som man brukar råda personer till som har depression. 
    Du läste kanske inte ett av mina tidigare inlägg, men jag gav upp för sex år sedan. 20 år sökande utan att det hade lett till en träff ens. Jag överlät det åt ödet och har inte sökt aktivt sedan dess.

Det var ett tungt beslut att ta och jag har mina perioder av tungsinthet, men att fortsätta att söka hade varit ett ännu värre beslut med en självkänsla på rejält minus.
  • Forestman66

Känner igen mycket i tråden.

Men damerna har ju så oerhörda krav och är så oerhört DRYGA!
    Och skulle man själv ha lite "krav" så blir de ju som rabiata tokvänsterfeminister.

De föredrar ju de tuffa häftiga och fräcka killarna medan vi, skötsamma, ordentliga och trogna ratas.

Lägg till en viss blyghet, nördighet och några rejäla hårda dissningar som tagit rejält på självförtroendet.

Annars väl utbildad med högre examen, konservativa värderingar och var inte ute och drack och strulade runt som yngre.
    (Det kanske man skulle gjort men är man inte uppfostrad på det sättet så)

Tycker om att resa själv och inte fösas runt i grupp 
    Gärna i mer än två-tre veckor varje sommar med tåg

Nej, har inte några diagnoser etc. även om en del "Hobby psykologer" skulle uttrycka det så 

Och jo, det har funnits ett antal fruntimmer som varit intresserad av mig - kanske mest som jourhavande fröpåse ? - men är man inte intresserad av någon som redan har barn med andra och/eller varit runt med halva kompanier så ..

• Anonym (Moll)
    Forestman66 skrev 2025-08-10 12:44:42 följande:

Och skulle man själv ha lite "krav" så blir de ju som rabiata tokvänsterfeminister.

De föredrar ju de tuffa häftiga och fräcka killarna medan vi, skötsamma, ordentliga och trogna ratas.

Lägg till en viss blyghet, nördighet och några rejäla hårda dissningar som tagit rejält på självförtroendet.

Annars väl utbildad med högre examen, konservativa värderingar och var inte ute och drack och strulade runt som yngre.

Nej, har inte några diagnoser etc. även om en del "Hobby psykologer" skulle uttrycka det så 

Och jo, det har funnits ett antal fruntimmer som varit intresserad av mig - kanske mest som jourhavande fröpåse ? - men är man inte intresserad av någon som redan har barn med andra och/eller varit runt med halva kompanier så ..

En arg, dryg, bitter man. På kvinnor av någon anledning. Varför? För att de ratat honom. 
  • Anonym (Mia)
    Forestman66 skrev 2025-08-10 12:44:42 följande:

Konstigt, det är tydligen ok för dig att dissa kvinnor du inte vill ha, men kvinnor som dissar dig har för höga krav. 

Men då så, lev ensam. Ingen tvingar dig.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Moll) skrev 2025-08-10 17:04:53 följande:
    En arg, dryg, bitter man. På kvinnor av någon anledning. Varför? För att de ratat honom. 
    Själv har han inga problem att rata kvinnor han inte vill ha. 
  • Anonym (D)
    Anonym (Jakob) skrev 2025-08-09 23:10:17 följande:
    Du läste kanske inte ett av mina tidigare inlägg, men jag gav upp för sex år sedan. 20 år sökande utan att det hade lett till en träff ens. Jag överlät det åt ödet och har inte sökt aktivt sedan dess.

Det var ett tungt beslut att ta och jag har mina perioder av tungsinthet, men att fortsätta att söka hade varit ett ännu värre beslut med en självkänsla på rejält minus.
    Förstår att du inte orkar vara aktiv när det känns hopplöst!

Jag tänker att du måste fundera i nya riktningar om du vill ha förändring.

Kanske terapi, men också i radikalt andra riktningar kanske så som en kvinna skulle tänka.
  • Surkräm

Tankarna att jag har ett utseende som ingen kvinna/tjej kan attraheras av kommer upp hela tiden. Har haft den tanken hela dagen efter jag såg mig i spegeln. Den dödar mig. Har ingen lust att ens försöka med något eftersom min hjärna "vet" att det är så.

Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?