• Surkräm

Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Hej. Jag undrar vad ni skulle tänka om en man som nästan är 40 år och fortfarande inte haft sin första flickvän? Skulle ni tycka att det är skumt? Skulle ni kunna dejta en sådan kille?

• Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?
  • Anonym (Igen)
    Surkräm skrev 2025-08-10 17:45:57 följande:

Tankarna att jag har ett utseende som ingen kvinna/tjej kan attraheras av kommer upp hela tiden. Har haft den tanken hela dagen efter jag såg mig i spegeln. Den dödar mig. Har ingen lust att ens försöka med något eftersom min hjärna "vet" att det är så.

Oavsett - Sluta älta här och skapa tråd efter tråd med samma självömkan. Det kommer inte hjälpa dig. 
  • HSL7510

Brukar vara en jätte varning. Kan vara autism, eller en som inte fungerar socialt. mm. Kvinnor är bra på screena sådant, hos män.

• Anonym (D)
    Surkräm skrev 2025-08-10 17:45:57 följande:

Tankarna att jag har ett utseende som ingen kvinna/tjej kan attraheras av kommer upp hela tiden. Har haft den tanken hela dagen efter jag såg mig i spegeln. Den dödar mig. Har ingen lust att ens försöka med något eftersom min hjärna "vet" att det är så.

Terapi och även ta ett radikalt nytt grepp om problemet, på ett sätt du aldrig har funderat på tidigare.
  • Anonym (H)
    HSL7510 skrev 2025-08-10 17:52:37 följande:

Brukar vara en jätte varning. Kan vara autism, eller en som inte fungerar socialt. mm. Kvinnor är bra på screena sådant, hos män.

Håller med
  • Lillkroken

jag skulle absolut fundera på varför..
    men jag hade nog gillat det, tänk vad skönt att de inte finns något ex i bilden Oskyldig

• Anonym (D)
    Anonym (H) skrev 2025-08-10 17:56:47 följande:
    Håller med
    Även autistiska personer kan ha flickkvänner, om det nu skulle vara på det viset! Ofta någon som har de dragen själv i sin personlighet.

Jag tror att surkräm är nedstämd och behöver stöd av en terapeut.
  • Anonym (Moll)
    Anonym (D) skrev 2025-08-10 18:00:59 följande:
    Även autistiska personer kan ha flickkvänner, om det nu skulle vara på det viset! Ofta någon som har de dragen själv i sin personlighet.

Tror det skulle hjälpa. Kanske med att betrakta saken från ett annat perspektiv.
  • Surkräm
    Anonym (Igen) skrev 2025-08-10 17:48:49 följande:
    Oavsett - Sluta älta här och skapa tråd efter tråd med samma självömkan. Det kommer inte hjälpa dig. 
    Jag vet att jag borde det. Men efter att ha varit singel i hela mitt liv har det tärt på mitt självförtroende. Jag har varit den som blivit över i hela mitt liv. Enda sedan lågstadiet började jag förstå hur det skulle gå.
    Det är mina förutsättningar att träffa någon som blir nedstämd. Jag kommer aldrig kunna få de förutsättningar som krävs för att träffa en flickvän. Det gör mig deprimerad.
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (D) skrev 2025-08-10 17:12:33 följande:
    Förstår att du inte orkar vara aktiv när det känns hopplöst!

Jag tänker att du måste fundera i nya riktningar om du vill ha förändring.

Kanske terapi, men också i radikalt andra riktningar kanske så som en kvinna skulle tänka.
    Det var det som till slut blev droppen. Orken och självkänslan fanns inte längre.

Jag vet inte riktigt vad du menar med "nya riktningar" eftersom du inte specificerar dem. Men jag valde att inte längre försöka uppnå en till synes omöjlig dröm och istället försöka att leva ett så bra liv som möjligt ändå. Jag tror knappast att terapi hade fått mig att göra något annat. Det hade ju inte ändrat mitt utseende, eller hur? 
  • Anonym (Jakob)
    Surkräm skrev 2025-08-10 20:42:43 följande:
    Jag vet att jag borde det. Men efter att ha varit singel i hela mitt liv har det tärt på mitt självförtroende. Jag har varit den som blivit över i hela mitt liv. Enda sedan lågstadiet började jag förstå hur det skulle gå.
    Det är mina förutsättningar att träffa någon som blir nedstämd. Jag kommer aldrig kunna få de förutsättningar som krävs för att träffa en flickvän. Det gör mig deprimerad.
    Kände du redan som 10 åring att du aldrig skulle få en tjej?
    Hörrudu. Jag vet att det suger att inte bli sedd av tjejerna. Jag är i samma sits big time, men pojkar 7-10 år tänker inte i de banorna. I alla fall är det mycket ovanligt. Överdrifter gör det inte bättre.
Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?