• Surkräm

Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Hej. Jag undrar vad ni skulle tänka om en man som nästan är 40 år och fortfarande inte haft sin första flickvän? Skulle ni tycka att det är skumt? Skulle ni kunna dejta en sådan kille?

• Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?
  • Anonym (Jakob)
    Surkräm skrev 2025-08-01 20:24:54 följande:
    Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?

Hej. Jag undrar vad ni skulle tänka om en man som nästan är 40 år och fortfarande inte haft sin första flickvän? Skulle ni tycka att det är skumt? Skulle ni kunna dejta en sådan kille?

Jag är en sån kille. 46 år, har aldrig haft någon tjej, har inte ens fått en chans att få gå på träff. Jag insåg redan i tonåren att tjejerna kommer att rata mig. Det fanns tendenser redan då och så blev det. Jag försökte i alla fall, men gav upp när jag var 40. Jag är normalbyggd och har inga problem med umgänget med andra, men ser man ut som en fettskadad kråka i ansiktet har man ingen chans. Så jag kan svara för tjejerna och säga nej.
  • Anonym (D)
    Anonym (Jakob) skrev 2025-08-08 17:28:13 följande:
    Jag är en sån kille. 46 år, har aldrig haft någon tjej, har inte ens fått en chans att få gå på träff. Jag insåg redan i tonåren att tjejerna kommer att rata mig. Det fanns tendenser redan då och så blev det. Jag försökte i alla fall, men gav upp när jag var 40. Jag är normalbyggd och har inga problem med umgänget med andra, men ser man ut som en fettskadad kråka i ansiktet har man ingen chans. Så jag kan svara för tjejerna och säga nej.
    Finns det ingenting du kan göra för ditt utseende? Eller överdriver du hur det är?

Nu blir ju de flesta människor alltmer intresserade av inre egenskaper ju äldre man blir.
    Men utseende har betydelse, visst.

Kan du inte göra så gott du kan med ditt utseende, som du idag uppfattar som negativt? Snygga kläder hjälper upp oss alla t ex. Det finns annat också man kan göra.

Sedan kanske du kan hitta en kvinna med alldagligt utseende som du passar ihop med när det gäller personligheten?
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (D) skrev 2025-08-08 19:39:49 följande:
    Finns det ingenting du kan göra för ditt utseende? Eller överdriver du hur det är?

Nu blir ju de flesta människor alltmer intresserade av inre egenskaper ju äldre man blir.
    Men utseende har betydelse, visst.

Kan du inte göra så gott du kan med ditt utseende, som du idag uppfattar som negativt? Snygga kläder hjälper upp oss alla t ex. Det finns annat också man kan göra.

Sedan kanske du kan hitta en kvinna med alldagligt utseende som du passar ihop med när det gäller personligheten?
    Jag outtar inte gärna mig med bild här, men hade du sett mig hade du förstått vad jag menar...

Givetvis har det stor betydelse. Det är ju det första kvinnorna ser.

Mitt utseende är naturligtvis den samma oavsett vilka kläder jag har på mig...

Det hade varit trevligt, men även de ratade mig.
  • Anonym (E)

Nej jag tycker inte det är konstigt. Jag känner en kille som är runt 30år som inte haft en relation/flickvän. Han är den snällaste killen, blir lätt omtyckt av folk han träffar och ingenting med honom är skumt. Han gick in i väggen för x antal år sedan och har haft det väldigt tufft psykiskt som gjort att han har det svårt socialt. Blir faktiskt rätt arg på folk som skriver att det måste vara något "konstigt" med en personen som inte haft en relation, ibland så kan det bara handla om att en person mår dåligt och inget mer. Om man hellre vill ha en kille som ligger runt för att få en erfaren i sängen så finns det killar som trots det inte vet vad dom gör

• Anonym (TSKnas)
    Anonym (E) skrev 2025-08-08 22:11:25 följande:

Blir faktiskt rätt arg på folk som skriver att det måste vara något "konstigt" med en personen som inte haft en relation, ibland så kan det bara handla om att en person mår dåligt och inget mer. 

Fast det är ju inte heller särskilt attraktivt.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (E) skrev 2025-08-08 22:11:25 följande:

Nej jag tycker inte det är konstigt. Jag känner en kille som är runt 30år som inte haft en relation/flickvän. Han är den snällaste killen, blir lätt omtyckt av folk han träffar och ingenting med honom är skumt. Han gick in i väggen för x antal år sedan och har haft det väldigt tufft psykiskt som gjort att han har det svårt socialt. Blir faktiskt rätt arg på folk som skriver att det måste vara något "konstigt" med en personen som inte haft en relation, ibland så kan det bara handla om att en person mår dåligt och inget mer. Om man hellre vill ha en kille som ligger runt för att få en erfaren i sängen så finns det killar som trots det inte vet vad dom gör

Så det finns bara oskulder eller de som ligger runt en massa?
    Är resten av ditt liv lika svart-vitt?

Sedan är det väl lämpligt att den som vill ha en relation ser till att må bra först. 
  • Anonym (D)
    Anonym (TSKnas) skrev 2025-08-09 11:49:31 följande:
    Fast det är ju inte heller särskilt attraktivt.
    Människor som mår riktigt dåligt kanske inte bryr sig om ifall de i stunden är attraktiva eller ej. De har nog med att må dåligt. Det låter på dig som de har en ful skjorta som det bara är att ta av. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (D) skrev 2025-08-09 14:36:48 följande:
    Människor som mår riktigt dåligt kanske inte bryr sig om ifall de i stunden är attraktiva eller ej. De har nog med att må dåligt. Det låter på dig som de har en ful skjorta som det bara är att ta av. 
    Fast många av de som söker en partner mår dåligt. De skriver de själva. Och de förstår inte att de är oattraktiva för de flesta. De har ingen självinsikt. 
  • Anonym (D)
    Anonym (Jakob) skrev 2025-08-08 20:32:09 följande:
    Jag outtar inte gärna mig med bild här, men hade du sett mig hade du förstått vad jag menar...

Givetvis har det stor betydelse. Det är ju det första kvinnorna ser.

Mitt utseende är naturligtvis den samma oavsett vilka kläder jag har på mig...

Det hade varit trevligt, men även de ratade mig.
    Om du känner att du har kört fast:
    Tänk det otänkbara i olika riktningar.

Om du har kört fast behöver du gå i en ny och tidigare okänd riktning. Kan vara väldigt utmanande.

Om du är deprimerad: Sök hjälp! Och du kan tillsammans med att du söker hjälp också pröva de vanligaste livsstilsförändringar som man brukar råda personer till som har depression. 
  • Anonym (D)
    Anonym (Mia) skrev 2025-08-09 14:41:00 följande:
    Fast många av de som söker en partner mår dåligt. De skriver de själva. Och de förstår inte att de är oattraktiva för de flesta. De har ingen självinsikt. 
    Det är skillnad på att ha en klinisk depression och att vara ledsen över att man inte träffar någon. Stor skillnad. 

Men man kan naturligtvis ha bådadera. 
Svar på tråden Vad tänker ni om medelålders man som aldrig haft en flickvän?