• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Errorika

Nu börjar de fertila dagarna närma sig och det känns helt ärligt sådär. Fick besked om MA i juli och det här är första cykeln efter en mens. Men själva försökandet som innan MA:t kändes kul och spännande känns hopplöst nu. Det kan ju hända igen att jag får MA eller MF. Och det kan dröja ett år innan jag blir gravid och den stannar eller mer.

Det känns bara som att jag försöker få tillbaka något som gått förlorat 😭 Eftersom MA:t upptäcktes i v 11+ så hade jag verkligen kommit in i att vara gravid och var inskriven hos BM och allt det där. 

• Jullan00

Hoppar in här nu, hoppade över augusti-tråden då jag fick mens med två veckors mellanrum i augusti utan något tecken på ägglossning däremellan, suck. Var lite orolig över att det är något fel då jag haft cykler på 25-28 dagar sedan jag slutade med p-piller i januari, men nu tar vi nya tag och hoppas på normal cykel!

Jag är på cykeldag 13 nu och jag anar en stegring på äl-testet men jag får väl ev justera BIM i listan senare.

Lovve123 - 1/9

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    Craigbob - 2/9

Elisand - 2/9
    Aisof - 3/9
    Jullan00 - 6/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan 9/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9

• Elisand

Fint tänk, ny äl och ny chans! ❤️ Håller alla tummar jag kan. 

Förra cykeln var jag mer hoppfull, nu känns det lite mer som att det aldrig kommer gå och jag orkar inte hoppas. Vi fick till det tre dagar på rad dagarna innan äl men inte på själva äl-dagen. Tror ändå det är täckt bra, eftersom sista dagen vi hade sex var kvällen innan äl. Så får försöka hoppet uppe på något sätt. Har mycket att tänka på angående jobbet och ska på flera jobbresor kommande veckor (inklusive i helgen) så förhoppningsvis går tiden fort iaf🙏🏼

Aisof skrev 2025-08-21 19:28:05 följande:
    Ja vi kan ju inte göra annat än att kämpa, men det är verkligen så tufft 🥹 känner precis som dig, pendlar hela tiden mellan hopp och förtvivlan. Rädslan för att tiden ska rinna iväg och att det plötsligt ska vara försent.

Men nu vet jag i alla fall att jag har haft ÄL och att vi prickade in den, så det känns bra. Fick positivt test på CD11, vilket var tidigare än jag räknat med, så vi fick bara till försök den dagen och dagarna efter. Skulle bara önska att vi hade fått till några försök dagarna innan också. Men, det är en ny ÄL och en ny chans så jag håller hoppet uppe ❤️🥰

Hur känns det för dig? 
  • Nanathalie
    Errorika skrev 2025-08-22 09:56:08 följande:

Nu börjar de fertila dagarna närma sig och det känns helt ärligt sådär. Fick besked om MA i juli och det här är första cykeln efter en mens. Men själva försökandet som innan MA:t kändes kul och spännande känns hopplöst nu. Det kan ju hända igen att jag får MA eller MF. Och det kan dröja ett år innan jag blir gravid och den stannar eller mer.

Det känns bara som att jag försöker få tillbaka något som gått förlorat 😭 Eftersom MA:t upptäcktes i v 11+ så hade jag verkligen kommit in i att vara gravid och var inskriven hos BM och allt det där. 

Hej ❤️

Jag var i samma situation som dig. Eller är. Med ma:t.

Vi fick se vår lilla sprattla runt, såg hjärtat slå, fick videor och bilder från ultraljud och grät av lycka - äntligen skulle det bli vår tur. Kommer aldrig glömma den isande känsla jag upplevde när vi insåg att hjärtat hade slutat slå och att den lilla var alldeles stilla.

Jag såg det långt innan läkaren vågade säga det och likt PTSD är den synen som fäst vid min hornhinna. Jag minns allting som igår fastän det var i februari.

Jag känner också som du, att jag jagar något. Att jag vill fylla tomrummet med kärlek. Att en del av mitt hjärta nu fattas och att det enda som kommer kunna fylla upp det är ett nytt plus och en frisk graviditet.

Med detta vill jag säga att det du känner är helt normalt. Vi försökte på nytt nästa cykel efter läkares inrådan och fick, precis som du själv skriver; erfara en kemisk graviditet i april/maj.

Det finns inga garantier för att man inte ska få två missfall på raken, men sannolikheten för att det ska ske är samtidigt låg.

De följande cyklerna efter ett mf/ma är man enligt forskning extra fertil då kroppen "minns". Jag hoppas att du ska känna att det faktiskt finns en chans att just Denna cykel är er cykel. Att just Denna ägglossning är ägglossningen som ger er eran bebis tillslut. Även om man ibland har svårt att andas, får man inte fortsätta kämpa. Det är som att vara ute på djupt vatten och bara sluta simma.

Det kommer bli er tur. Kanske den cykel som kommer, kanske en annan. Jag vet att det kanske inte är till någon tröst då jag själv fått denna kommentaren otaliga gånger sedan mitt ma, men du KAN bli gravid. Det i sig är ett gott tecken.

Med det sagt så ska du känna att du är redo att våga igen. Och det är bara du som kan bestämma det. ❤️

Du får gärna skriva meddelande till mig här inne om du vill bolla tankar, känslor och annat. 

Kram ❤️
  • Rumpetrollet
    Errorika skrev 2025-08-22 09:56:08 följande:

Förstår dig! Det är tufft att gå från hopp om att få ett barn till att plötsligt vara tillbaka på ruta 1 igen. Jag har också varit med om samma, tyvärr mer än en gång. Men jag har faktiskt tro på att det blir bra tillslut. Även för dig. Men jag förstår verkligen att det känns tufft att liksom börja om från början. Den där lite naivt positiva inställning som man kan ha från början blir ju liksom spräckt när man behöver gå igenom ett missfall. 
  • Mololo

Hej hoppar in här!

Vi har kört oskyddat sedan januari, men det här blir väl egentligen kanske tredje eller fjärde månaden vi försöker pricka in ägglossning ordentligt! 

Har en ettåring, vill gärna ha syskon innan hen blir två. Både jag och sambon är mellan 35-40, så känner att vi börjar bli lite ?gamla? också, önskar så att det tar sig snabbt. Tog ca ett halvår med förra. Så är ändå lyckligt lottad att det har gått lätt för oss och vet att många får kämpa! Hjärta

Förresten, en fundering. Vid senaste mensen så blödde jag typ två dagar längre än vanligt. Eller typ att det kom lite blod på pappret och behövde trosskydd två extra dagar. Tror ni det påverkar när ägglossningen sker? Liksom om själva blödningen drar ut på tiden att äl sker senare? Eller har det ingen påverkan? 

?-

Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    Craigbob - 2/9

Elisand - 2/9
    Aisof - 3/9
    Jullan00 - 6/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9

• Aisof
    Elisand skrev 2025-08-22 11:44:10 följande:

Fint tänk, ny äl och ny chans! ❤️ Håller alla tummar jag kan. 

Förra cykeln var jag mer hoppfull, nu känns det lite mer som att det aldrig kommer gå och jag orkar inte hoppas. Vi fick till det tre dagar på rad dagarna innan äl men inte på själva äl-dagen. Tror ändå det är täckt bra, eftersom sista dagen vi hade sex var kvällen innan äl. Så får försöka hoppet uppe på något sätt. Har mycket att tänka på angående jobbet och ska på flera jobbresor kommande veckor (inklusive i helgen) så förhoppningsvis går tiden fort iaf🙏🏼

Det är bra att ni fick täckt dagarna innan, de små rackarna ligger ju där och väntar ❤️

Jag förstår verkligen att du känner så. När man verkligen trott att man varit gravid och det visar sig att man inte är det är hemskt.. Klart man tappar hoppet! Jag orkar inte riktigt bli så besatt som jag var förra månaden, du vet googla minsta lilla symtom.. nu vet jag iaf att molvärk kan man ha precis närsomhels!

Skönt för dig att ha jobbresor framöver, då går tiden lite snabbare ❤️
  • Vallmo93

Hej alla, kommer in från Augusti tråden då mensen nu kommit och det inte blev något 💛

Nu 6e försöket efter X-operation i mars där en äggledare togs bort så det börjar kännas tufft att inte få se ett till plus igen. Samtidigt som jag såklart försöker vara hoppfull. Men tror jag kommer försöka ta en liten mer inaktiv roll på FL denna månad, vill dock fortsatt vara med i en bim-lista 😄 

Håller tummarna till alla oss att September kommer med massa plus!! ❤️❤️

Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    Craigbob - 2/9

Elisand - 2/9
    Aisof - 3/9
    Jullan00 - 6/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Vallmo93 - 18/9

• Anonym (Lillrömpa)

Här sitter jag 7 dagar efter beräkftad ÄL & tror mig har massa symptom?! Varför kan man bara inte låta bli att försöka tänka på det 😅 dessa dagar är såååå långa tills man kan få testa 🌼

• Elisand

Åh, det blir samma för mig cykel för cykel haha. Och så tänker jag att nästa gång ska jag tagga ner lite. 😂 Men tänk så kommer ju den där gången komma när det faktiskt är symtom på graviditet vi känner (förhoppningsvis ❤️). Plan på när du tänker testa? 

Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-08-24 09:26:17 följande:

Här sitter jag 7 dagar efter beräkftad ÄL & tror mig har massa symptom?! Varför kan man bara inte låta bli att försöka tänka på det 😅 dessa dagar är såååå långa tills man kan få testa 🌼

Svar på tråden BIM september 2025