• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Lovve123
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-08-24 09:26:17 följande:

Här sitter jag 7 dagar efter beräkftad ÄL & tror mig har massa symptom?! Varför kan man bara inte låta bli att försöka tänka på det 😅 dessa dagar är såååå långa tills man kan få testa 🌼

Och jag är på äl+8 och känner nästan inga symtom! Brukar ha massa symtom när jag inte varit gravid så ser det som positivt 😅 det jag har haft sen några dagar tillbaka är dock mer flytningar än vanligt och molande i magen på kvällarna. 
    Vad har du för symtom?
  • Anonym (Lillrömpa)
    Elisand skrev 2025-08-24 10:09:05 följande:

Åh, det blir samma för mig cykel för cykel haha. Och så tänker jag att nästa gång ska jag tagga ner lite. 😂 Men tänk så kommer ju den där gången komma när det faktiskt är symtom på graviditet vi känner (förhoppningsvis ❤️). Plan på när du tänker testa? 

Men visst??😅 Ja så är det ju, hoppas så att det fastnade ett guldkorn denna gång🙏🏼 Både för dig & mig!🥳 Tidigast lördag eller söndag nästa vecka, har aldrig fått + före 13-14 dagar. Du då? Såg att du hade bim en dag efter mig ✌🏼 Så nu håller vi tummarna att vi båda lyckas ❤️
  • Elisand

Är på äl+4 idag, jag har bara 10 dagar lutealfas så behöver inte vänta så länge innan jag faktiskt vet om det blev eller ej (om man ska se något positivt med det haha) men ska försöka vänta till äl+12 om det inte kommit någon mens dagen före då. Men vi får se, har 5 st testa-tidigt på lager nu så kanske det blir svårt att hålla sig och det ändå blir ett test äl+10 😂 Men absolut inte före det i alla fall. 

håller tummarna för oss alla🙏🏻❤️

Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-08-24 12:01:05 följande:
    Men visst??😅 Ja så är det ju, hoppas så att det fastnade ett guldkorn denna gång🙏🏼 Både för dig & mig!🥳 Tidigast lördag eller söndag nästa vecka, har aldrig fått + före 13-14 dagar. Du då? Såg att du hade bim en dag efter mig ✌🏼 Så nu håller vi tummarna att vi båda lyckas ❤️
  • Lovishumlan

Hej alla! 

Jag och sambon har nyligen beslutat oss för att försöka oss på ett syskon till barnet som snart fyller 4. När man läser visa av era berättelser så känns det nästan lite dumt att berätta att försöka få ett barn till inte har varit självklarhet för oss. Har pendlat mycket fram och tillbaka. Nästan joinat klubben ?one and done?. Inte vetat om jag någonsin kommer orka vara förälder till två. Styrd av mycket rädslor. Men så för någon månad sedan började jag genuint känna att jag vill ha ett barn till. Inte bara för att få ett syskon, utan för att jag vill. Sambon har redan innan vi fick vårt barn talat om att bara ha ett barn. Har inte vetat hur jag skulle prata med honom om det. Men så kom diskussionen upp en dag och han hade också tänkt på ett barn till. Så nu är vi här.

Jag har långa menscykler och blir så avundsjuk på att höra alla som säger att de har ägglossning på typ dag 14. Här pratar vi ev ägglossning på dag 27 liksom :) Försöker minska ner på längden men ibland blir de ändå upp mot 50-54 dagar långa.

Nu är jag på dag 23 och ägglossningstest började precis visa ett svagt streck. Svårt att säga beräknad BIM just nu, får återkomma med det :) 

Kul att följa era resor också och hänga här inne med er! 

• Mololo
    Vallmo93 skrev 2025-08-24 09:16:38 följande:

Hej alla, kommer in från Augusti tråden då mensen nu kommit och det inte blev något 💛

Nu 6e försöket efter X-operation i mars där en äggledare togs bort så det börjar kännas tufft att inte få se ett till plus igen. Samtidigt som jag såklart försöker vara hoppfull. Men tror jag kommer försöka ta en liten mer inaktiv roll på FL denna månad, vill dock fortsatt vara med i en bim-lista 😄 

Håller tummarna till alla oss att September kommer med massa plus!! ❤️❤️

Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9
    Aisof - 3/9
    Jullan00 - 6/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Vallmo93 - 18/9

Vill bara ge dig lite hopp i att jag gjort samma X-operation, där en äggledare togs bort. Och blev gravid igen efter 5 månaders försök! Därefter har jag fått barn igen och då försökte vi ca 6 månader. Så bara för att man har en äggledare mindre behöver det inte betyda att det påverkar fertiliteten på något sätt då den andra äggledaren kompenserar och fångar upp äggen från båda sidor! Men du har säkert full koll på det också. Ville bara dela med mig av det positiva när det kan kännas som att det aldrig kommer hända.. Hjärta

• Nanathalie

Äntligen CD1!

Inte för att det är roligt med all väntan men vetskapen om att det är en ny cykel och möjlighet till nytt försök är ändå en klen tröst. HATAR tiden mellan negativt gravtest och mens. Nu börjar vi om 😊

• Anonym (anonym2026)

Äl+5 idag efter första bekräftad ägglossning från långdraget MA (ofostrig grav) i juni pga. rester. Hade sjuk ägglossningssmärta och känner diverse värk i tjejmagen då och då, vilket jag aldrig känt tidigare, men det kan ju lika gärna vara hormonbalansen som spökar.

Hur gör ni med testning? Förra graviditeten fick jag positivt äl+10, testade inte dagarna innan dess. Är samtidigt orolig att kroppen inte är redo att implantera än, så ett tidigt positivt test kanske bara ger falska förhoppningar... 

• Anonym (anonym2026)
    Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9
    Craigbob - 2/9

Elisand - 2/9
    Aisof - 3/9
    Jullan00 - 6/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9
    Mololo - 10/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Vallmo93 - 18/9
  • Jullan00

Ingen ägglossning än enligt test (cykeldag 18), men nu idag har jag fått en lh-stegring så det ser ut som att jag kommer att få ägglossning på cykeldag 20 typ. Har aldrig haft ägglossning så sent, och förra ägglossningen verkar jag inte ha fått ägglossning alls och då var hela cykeln bara 14 dagar?.

Vi har myst till det varannan dag nu och fortsätter vidare så innan sambon ska iväg på älgjakt i helgen så nu hoppas jag att det går vägen😁

Håller alla tummar och tår för er andra i tråden också🤞🏼

• Anonym (lite orolig)

Idag kom mensen så hoppar in här!

Hur funkar det om man har progesteronbrist och inte ägglossar? Är det nåt man får kolla upp varje månad eller ?

Svar på tråden BIM september 2025