Elisand skrev 2025-08-25 22:04:15 följande:
Äl+5 och vill så gärna veta om det funkade denna gång eller inte.. Men jag får snällt vänta. Idag har jag haft väldigt ont i brösten iaf, precis såhär brukar jag ha det en vecka innan mens och jag har läst mig till att det är ett tecken på att östrogen minskar och progesteron ökar efter äl. Senaste kanske 4-6 månaderna har jag inte haft det så det känns välkommet att det kommer tillbaka. Känns liksom som ett tecken på att allt funkar. Har förstått att det inte alls är ett tecken på att man inte skulle vara gravid iaf, utan som sagt bara har med äl att göra. Det gör mig åtminstone ännu mer nyfiken. Hoppas att brösten fortsätter värka förbi bim och att det är två streck på stickan. Skrev ju här om dagen att jag ska försöka vänta med att testa till äl+12 men som det känns idag vill jag typ testa så fort det går haha. Men känns onödigt med tidigare än äl+10 så det blir nog då. Nu måste det väl ändå få vara vår tur också?? Blir trött på att det enda som kommer upp på mina sociala medier just nu är ?om du försöker bli gravid MÅSTE du göra si eller så och ta det här kosttillskottet och det här kosttillskottet?. Försöker skrolla förbi så snabbt som möjligt nu haha. Liksom blir mest irriterad på alla ?måsten?. Känns så orättvist varför skulle jag måsta ta 15 olika dyra piller när de flesta inte gör någon särskild livsförändring alls?
sorry för långt och spretigt inlägg. Haft mycket tankar på denna karusell idag😂
Kunde varit jag som skrev detta, men är på ÄL+7! Skulle ju inte bli knäpp denna gång och googla varenda lite grej, men nu blev det så ändå 😅
Mina bröst är också ömma och väldigt stora, det var de inte förra månaden. Har också haft det till och från.. Men bara min vänstra bröstvårta är öm! Är väldigt deppig och gråtmild, tårarna bara kommer utan att jag kan kontrollera det.. på jobbet, på spårvagnen, i mataffären 🙈
Snälla låt det vara vår tur nu ❤️
Tänkte testa på lördag kanske, då är jag ÄL+11. Men innerst inne känner jag att det kommer vara negativt 🥹 Hoppas att hoppet kommer tillbaka snart.