• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Rumpetrollet

Hej!

Jag hoppar också in här. Fick vad jag i alla fall tror är mens igår. Cykeln verkar inte ha blivit helt normal för det gick bara en vecka från det jag tror var ägglossning till mens. Men kanske inte så konstigt att kroppen inte är helt i fas, är ju bara drygt 4 veckor sedan avbrytandet. Jag håller tummarna att det startar om och blir mer som vanligt igen den här rundan. Jag känner igen er andra här i tråden så ni känner säkert igen mig med. Har försökt med syskon till vårat barn i drygt 2 år och har en ofostrig graviditet/MA, ett till MA och ett avbrytande efter kromosomavvikelser i bagaget. Jag önskar oss alla styrka att orka fortsätta kämpa på i den här frustrerande tillvaron! 

Lovve123 - 1/9

Elisand - 2/9
    Rumpetrollet - 9/9
  • Neksta

Hej! Hoppar in här från augusti-tråden då jag fick mens idag.  Detta blir försök nummer 2 att bli gravid med vårt första barn :)

Lovve123 - 1/9

Elisand - 2/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Neksta - 11/9
  • Anonym (Lily96)

Hej tjejer 👋🏻

Jag lägger till mig i Bim-listan. Har följt och hängt med i många trådar men inte varit lika aktiv på senaste. 

Försöker få till första barnet. Har PCO och fick i veckan veta att min pingisboll till cysta är en endometrioscysta, så nu har jag endometrios också. Vi har bokat tid för fertilitetsutredning i sep. Det positiva med endometrios är väl att man inte behöver spola så utredningen går lite fortare. Ja det är väl det enda positiva? Kommer antagligen bli IVF för vår del, men vi kämpar på på egen hand tills utredningen är klar. Ett steg i taget😊

Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Elisand - 2/9

Rumpetrollet - 9/9
    Neksta - 11/9
  • Juliflicka

Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9
    Elisand - 2/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Neksta - 11/9

• Elisand

Cd9 och börjar känna mig otålig. Äl-smärta och flytningar sen igår så några hormoner är ju igång iaf och mycket tidigare än vanligt. Undrar om det kan ha med q10 att göra.. Negativt äl-test ännu men en ökning sen igår. Vill så så så gärna att det går den här gången. Slippa fertilitetsutredning. Som vanligt vid den här tiden i cykeln börjar jag känna mig taggad för försök igen och samtidigt kommer tankarna på ?hur fan ska jag orka om det inte funkar nu heller?. Vill ha en strategi men har inte riktigt någon. Känner att jag skulle vilja prata med någon om det men vet inte vem. Brukar ha ägglossning cd14-16 i alla fall, så några dagar till kan jag känna mig lite fredad från bd. 😅 Känner att jag behöver lite paus från det också.

• Errorika

Hej! Har min första mens efter MA som upptäcktes v 11+3 😢 Känns skit, men också skönt att allt är igång igen.

Lite osäker på exakt när nästa BIM är, men chansar på ett datum så kanske jag ändrar sen när jag har lite mer pejl på ÄL osv 😊

Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9
    Elisand - 2/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Neksta - 11/9
    Errorika - 13/9

• Lovve123
    Elisand skrev 2025-08-15 18:51:27 följande:

Cd9 och börjar känna mig otålig. Äl-smärta och flytningar sen igår så några hormoner är ju igång iaf och mycket tidigare än vanligt. Undrar om det kan ha med q10 att göra.. Negativt äl-test ännu men en ökning sen igår. Vill så så så gärna att det går den här gången. Slippa fertilitetsutredning. Som vanligt vid den här tiden i cykeln börjar jag känna mig taggad för försök igen och samtidigt kommer tankarna på ?hur fan ska jag orka om det inte funkar nu heller?. Vill ha en strategi men har inte riktigt någon. Känner att jag skulle vilja prata med någon om det men vet inte vem. Brukar ha ägglossning cd14-16 i alla fall, så några dagar till kan jag känna mig lite fredad från bd. 😅 Känner att jag behöver lite paus från det också.

Jag är på CD13. Fick fast smiley på CB advanced imorse. Enda symtomen den här månaden är mycket flytningar annars inte känt något!
    Förstår vad du menar! Hur ska man ladda om igen sen? Har inte försökt lika länge som du men tycker det är sååå jobbigt när mensen kommer och man ska börja om, men ändå står man här taggad och hoppfull igen! 😂
  • CraigBob

Hej! 😊 Vi har precis börjat försöka med barn nr 2! Första är strax 11 månader. Var med i liknande tråd förra gången så ska bli kul att få följa andra igen!

Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9
    Craigbob - 2/9

Elisand - 2/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Neksta - 11/9
    Errorika - 13/9

• Nanathalie

Hej tjejer,

Hoppar in från augustitråden. Ingen mens än, men inte heller något plus på testa tidigt så är övertygad om att det är kört i augusti.

Nya tag mot ett septemberplus. Inget bim eller så än, men hoppas på en lika kort cykel som denna med äl på cd13/14. 

Håller tummarna för oss 💛 

• Anonym (Skorpan)

Hej hej, hoppar in här också. Tredje cykeln med försök till första barnet. Hittills har vi legat 1-2 gånger runt ÄL men har inte börjat intensivligga för att få till bebis (även om jag gärna hade gjort det då jag är gärna ser att det händer förr snarare än senare, längtar väldigt mkt). 

Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Craigbob - 2/9

Elisand - 2/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan 9/9
    Neksta - 11/9
    Errorika - 13/9

Svar på tråden BIM september 2025