• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Anonym (Tredje)

Hoppar in här med. Försök nr 17 för oss. Två MA förra året, en kemisk. Ska få komma på fertilitetskliniken nu i början av september. 

Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Craigbob - 2/9

Elisand - 2/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan 9/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Errorika - 13/9

• Anonym (Lillrömpa)

Nu hoppar vi på 5:e försöket, positivt ÄL-test igår 19/8! Vilket jag är så glad över, mina cyklar varierar allt från 29-44 dagar så blir så långt mellan gångerna, men nu blir det en ?normal? 32 dagar cykel då jag alltid har en lutealfas på 14 dagar. Så beräknad bim 1/9. första & andra barnet har gått på 2-3:e försöket, 3:e barnet verkar klurigare att få till. så nu hoppas vi det blir ett litet frö som vill gro! 🥰 lycka till alllihop, kanske inte kommer vara jätte aktiv då jag ska försöka att inte tänka så mycket på det. Men kommer vara inne & läsa lite då & då🙏🏼

Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    Craigbob - 2/9

Elisand - 2/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan 9/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Errorika - 13/9

• Valentines
    Hej, är tillbaka här igen. Var med och plussade i juni-tråden men fick tyvärr ännu en MA. Nu har iallafall mensen kommit (lustigt att man blir glad över det för en gång skull). Så vi kan göra ett nytt försök nu! 

Lovve123 - 1/9

Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    Craigbob - 2/9

Elisand - 2/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan 9/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
  • Lovve123

Och jag som skulle vara mycket coolare den här cykeln, inte leta symtom eller vara inne här för ofta men här står man och analyserar och läser. Roligt hur det blir varje månad 😄
    Jag är på ÄL+ 4 ca och har en hel del flytningar. Brukar bli snustorr efter ÄL men inte den här gången. Någon som har positiv erfarenhet av det? 😄

• Aisof

Hej allihopa ❤️

Hoppar också in här från augusti-tråden. Fick en smiley på ägglossningstestet den 18/8, plus väldigt starka ÄL-smärtor så det känns bra. Förra månaden kände jag inte av ÄL alls. BIM runt den 3/9.

Har som tidigare månad tagit många kosttillskott och örter och annat (Coq10, zink, VitD, rosenrot m.m) men lade också till munkpeppar och extra mycket Omega 3 denna gång. Är idag på ÄL+3 så från idag tar jag naturligt progesteron och fructus femina (?babyklister?).

Försöker hålla hoppet uppe och hoppas på ett stort plus för oss alla denna månad ❤️ 

Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    Craigbob - 2/9

Elisand - 2/9

Aisof - 3/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan 9/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
  • Elisand

Åh, har tänkt på dig sen förra månaden! Hoppas det tar sig denna gång❤️ drömde inatt att jag gjorde ett grav-test som var positivt och hade äl igår, så hoppas det var ett bra omen. 

Aisof skrev 2025-08-21 16:31:55 följande:

Hej allihopa ❤️

Hoppar också in här från augusti-tråden. Fick en smiley på ägglossningstestet den 18/8, plus väldigt starka ÄL-smärtor så det känns bra. Förra månaden kände jag inte av ÄL alls. BIM runt den 3/9.

Har som tidigare månad tagit många kosttillskott och örter och annat (Coq10, zink, VitD, rosenrot m.m) men lade också till munkpeppar och extra mycket Omega 3 denna gång. Är idag på ÄL+3 så från idag tar jag naturligt progesteron och fructus femina (?babyklister?).

Försöker hålla hoppet uppe och hoppas på ett stort plus för oss alla denna månad ❤️ 

Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 
    Lillrömpa - 1/9
    Craigbob - 2/9
    Elisand - 2/9

Aisof - 3/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan 9/9
    Neksta - 11/9
    Tredje - 11/9
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-21 17:38:46 följande:

Åh, har tänkt på dig sen förra månaden! Hoppas det tar sig denna gång❤️ drömde inatt att jag gjorde ett grav-test som var positivt och hade äl igår, så hoppas det var ett bra omen. 

Vad söt du är! Jag hoppade ur tråden ganska tidigt, jag blev så knäckt 💔 Men jag höll tummarna för dig och att du skulle få ditt efterlängtade plus. Och nu har vi BIM nästan samtidigt, väldigt spännande.

En kompis till mig berättade att ett av hennes tidiga symtom var att hon drömde att hon var gravid, så det är absolut ett bra omen!
  • Elisand

Känner igen det allt för väl att bli knäckt❤️????? Kämpa!! Det är så himla tufft att vara i detta ständiga kast mellan hopp och förtvivlan. Hur är känslan nu?

Aisof skrev 2025-08-21 17:49:40 följande:
    Vad söt du är! Jag hoppade ur tråden ganska tidigt, jag blev så knäckt 💔 Men jag höll tummarna för dig och att du skulle få ditt efterlängtade plus. Och nu har vi BIM nästan samtidigt, väldigt spännande.

En kompis till mig berättade att ett av hennes tidiga symtom var att hon drömde att hon var gravid, så det är absolut ett bra omen!
  • Aisof
    Elisand skrev 2025-08-21 18:28:03 följande:

Känner igen det allt för väl att bli knäckt❤️????? Kämpa!! Det är så himla tufft att vara i detta ständiga kast mellan hopp och förtvivlan. Hur är känslan nu?

Ja vi kan ju inte göra annat än att kämpa, men det är verkligen så tufft 🥹 känner precis som dig, pendlar hela tiden mellan hopp och förtvivlan. Rädslan för att tiden ska rinna iväg och att det plötsligt ska vara försent.

Men nu vet jag i alla fall att jag har haft ÄL och att vi prickade in den, så det känns bra. Fick positivt test på CD11, vilket var tidigare än jag räknat med, så vi fick bara till försök den dagen och dagarna efter. Skulle bara önska att vi hade fått till några försök dagarna innan också. Men, det är en ny ÄL och en ny chans så jag håller hoppet uppe ❤️🥰

Hur känns det för dig? 
  • Nanathalie

I förrgår började jag få småspottings, typ en femkrona i mängd och ljusbrunt. Igår typ det dubbla.

Jag brukar aldrig ha spottings. Blir faktiskt lite ledsen. Jag tog q10 inositol och d vitamin denna cykel och lyckades tidigarelägga min ägglossning en hel vecka, men istället åker man på spottings. Har bim imorgon, alternativt söndag. Drygt med 3 dagars spottings innan mensen. Så less. Hade hellre fått min mens när testen är negativa och tempen är på väg neråt.

Men, nytt tag inför september. Hoppas på lika tidig ägglossning nästa cykel, men framför allt ett plus ❤️

Svar på tråden BIM september 2025