• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Miniblomma

GRATTIS till alla plus! Så roligt att se!

Äl + 14 idag och känner inget hopp denna cykel. Mensen beräknas komma om 2-3 dagar och jag har inga symtom utöver de vanliga innan mens. Testade neg äl + 11 med vanligt rfsu och vill nu hellre vänta ut mensen än testa någon mer gång och bara bli ledsen för att det är klarblankt. Inne på sjätte försöket.

På grund av oregelbundna arbetstider kan jag varken tempa eller använda äl-stickor för att se när ägglossningen är. Jag går endast efter äggviteflytningar som jag bara har EN enda dag i cykeln.

Min fråga till er som tempar och äl-testar - hur väl sammanfaller era äl-flytningar med testen? Jag är rädd att kroppen lurar mig och att ägglossningen inte egentligen sker dagen jag tänker mig - den dagen med mest flytningar? Finns det någon som ägglossar EFTER att äggviteflytningarna upphört?

• Errorika
    Anonym 8296 skrev 2025-09-08 20:02:48 följande:

Hej!

har också BIM på lördag, analyserar och hoppas men känner typ inget annat än molvärk och trötthet. Har också ett MA i bagaget men det är över ett år sen nu så man börjar glömma bort den exakta känslan & samtidigt behöver det ju inte kännas likadant varje gång? 

Den gången hade jag dock en känsla?men det var för att jag vaknade en natt 7 dagar efter samlag av sura uppstötningar (vilket jag annars aldrig har). Men då varken tempade jag eller hade så bra koll på ÄL men visste ungefär utifrån mensen (testade med rfsu som inte funkade för mig), så hade inte så stora förhoppningar och tog även gravtest alldeles för tidigt (hade ingen koll hur det funkade då) som visade neg. Så avfärdade min känsla t.om bim +3 då jag började koppla ihop saker, hade då fått ömma/ svullna bröst, vaknat vid 04.00 och var täppt och klarvaken samt gått runt med ovanligt hög puls . Lyckan var obeskrivlig och jag kände mig verkligen gravid, så dessa saker hoppas jag på varje månad 🥲 men behöver ju inte vara likadant & ibland tänker jag att det kanske är bättre om jag inte får dessa symptom för det slutade ju ändå inte bra 🙄🤯 haha ja, man övertänker allt!! 

Håller tummarna för dig på lördag! 🤗 Ja det är jobbigt att känna liknande som när jag faktiskt var gravid. Mitt MA var i juli, så har allt ganska nära i sinnet 😢

När jag faktiskt var gravid förra gången hade jag molvärk på samma sätt som jag har nu, och kände mig annorlunda. Tänkte att det var alldeles för tidigt för symptom. Testade på kul och fick superstarkt test och Gravid 2-3 på CB. 

Hoppas verkligen det är så den här gången med. Men det kanske är något med missfallet som dröjer sig kvar och spökar i systemet, vad vet jag 😒
  • Elisand
    Miniblomma skrev 2025-09-08 20:26:52 följande:

GRATTIS till alla plus! Så roligt att se!

Äl + 14 idag och känner inget hopp denna cykel. Mensen beräknas komma om 2-3 dagar och jag har inga symtom utöver de vanliga innan mens. Testade neg äl + 11 med vanligt rfsu och vill nu hellre vänta ut mensen än testa någon mer gång och bara bli ledsen för att det är klarblankt. Inne på sjätte försöket.

På grund av oregelbundna arbetstider kan jag varken tempa eller använda äl-stickor för att se när ägglossningen är. Jag går endast efter äggviteflytningar som jag bara har EN enda dag i cykeln.

Min fråga till er som tempar och äl-testar - hur väl sammanfaller era äl-flytningar med testen? Jag är rädd att kroppen lurar mig och att ägglossningen inte egentligen sker dagen jag tänker mig - den dagen med mest flytningar? Finns det någon som ägglossar EFTER att äggviteflytningarna upphört?

För mig stämmer det väldigt väl in. Brukar ha äl-flytningar i ungefär 4 dagar och ägglossning sista dagen av dom. 🙏🏻
  • Blomman1997

Blev negativt denna månaden med.. Är så besviken på min kropp? Nu blir det uppstart med IVF snart, får hoppas de går bättre 🙏🏻

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 
    Craigbob - 2/9 
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖ 
    Universitetsbebis - 7/9 
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9 ➖
    Lalviv - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9 ➕
    Neksta - 11/9 ➕
    Tredje - 11/9
    Memmis48 - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Qwerty1988 - 12/9 ➕
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9
    Loviisa92 16/9
    En som längtar 17/9
    Vallmo93 - 18/9
    anonym2026 - 19/9
    Elisand - 20/9
    Nanathalie - 21/9
    Lillkroken - 22/9
    Isa94 - 23/9
    Lunyum - 29/9
    Craigbob - 29/9
  • yny
    Miniblomma skrev 2025-09-08 20:26:52 följande:.

För mig stämmer det också bra, jag brukar ha äggviteflytningar samma dag som pos ÄL-test + dagen efter. 
  • Anonym (Tredje)

Äl+11 idag. Kanske är något ändå 🥳
  • Qwerty1988

Jag ser! 👀😍

Anonym (Tredje) skrev 2025-09-09 07:44:52 följande:

• Nanathalie
    Måste ju vara positivt!!!!
  • Vallmo93

Åh ja! Easy at home brukar aldrig ge mig spök - så tror definitivt det är något på gång 😍
  • Vallmo93

Uppdaterar min bim då ÄL är idag 🥳
    inte lika aktiv här denna månad, men jag läser och hejar på er alla. Jag testar bisolvon-metoden för första gången så får se hur det går 😄

Har lovat mig själv (och min partner) att inte testa tidigt denna månad. Blir alltid så fruktansvärt besviken och ledsen. ❤️

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 
    Craigbob - 2/9 
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖ 
    Universitetsbebis - 7/9 
    Rumpetrollet - 9/9