• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Rumpetrollet
    mothertotwo skrev 2025-09-08 10:23:38 följande:

Hej tjejer, jag är nu back in track! Aldrig varit så glad över att se mens😂 
    Bara några dagar innan jag ska till gyn fick jag idag min efterlängtade mens, efter att inte haft den på MÅNGA månader. (sedan jan, men april med framkallad mens med provera).  
    Nu kan man börja försöka med ett plus igen. 

Skönt att den äntligen är här!! Hoppas verkligen att du får bra hjälp hos gynekologen om några dagar. Du borde ju inte behöva ha det så där! 
  • isa94

Wow stort grattis! ❤️🧸

Neksta skrev 2025-09-07 13:27:55 följande:

Plus här med! ÄL +11
  • isa94

Jag har också fallit bort. så uppdaterar igen. 🥰 men senarelägger då Natural Cykels ändrat lite då mig ägglossning inte är bekräftad, men beräknas vara på onsdag nu efter att den först skulle varit idag, men fått negativa LH test men fick positivt i morse! 
    prickade in samlag igår, och kommer även blir idag och imorgon. ❤️ 

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 
    Craigbob - 2/9 
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9
    Universitetsbebis - 7/9 
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9 ➖
    Lalviv - 9/9
    Jullan00 - 10/9
    Mololo - 10/9 ➕
    Neksta - 11/9 ➕
    Tredje - 11/9
    Memmis48 - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Qwerty1988 - 12/9 ➕
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9
    Loviisa92 16/9
    En som längtar 17/9
    Vallmo93 - 18/9
    anonym2026 - 19/9
    Elisand - 20/9
    Nanathalie - 21/9
    Lillkroken - 22/9
    Isa94 - 23/9
    Lunyum - 29/9
    Craigbob - 29/9
  • Anonym (Elly)

Jag vet inte riktigt när jag har bim eller hade ägglossnin. 😂 

Men har fått sådan huvudvärk och lätt illamåend. Kan mycket väl vara pms, tror jag avvaktar med att testa och ser om mensen vill komma nu i veckan.

Men någon av er som haft malande huvudvärk och varit gravida?

• Anonym (Skorpan)
    Rumpetrollet skrev 2025-09-07 10:26:42 följande:

För mig har det inte känts något särskilt innan bim utan det är utebliven mens/positivt test som har avslöjat. Det har tagit iaf en vecka efter bim innan jag har börjat känna mig gravid alls. 

Mololo skrev 2025-09-07 12:33:21 följande:
    Har heller aldrig känt något innan jag plussat, och egentligen heller aldrig före typ två veckor efter bim. Tar ju ett tag innan hormonerna kommer upp på såna nivåer att det skulle påverka måendet så pass att man reagerar på det. Däremot kan jag haft en ?känsla? typ att jag bara VET att det måste tagit sig denna gång, kändes så nu idag när jag skulle ta testet! Det har jag dock haft flera gånger även då jag inte varit gravid så det är väl mest önsketänkande haha.

Anonym (V) skrev 2025-09-07 12:18:55 följande:

ni som har fått plus, fick ni någon nidblödning ? 

Nej det har jag aldrig fått, detta blir min tredje graviditet. 

Tack för era svar, så intressant!❤️

• Anonym (V)

Fick också ett negativ på CB digitala idag. ÄL+13-14
    Har BIM imorgon. 😔
    hoppas in i Oktober tråden jag med

STORT Grattis till er alla som fick plus♥️

• mothertotwo
    Rumpetrollet skrev 2025-09-08 11:09:32 följande:
    Skönt att den äntligen är här!! Hoppas verkligen att du får bra hjälp hos gynekologen om några dagar. Du borde ju inte behöva ha det så där! 
    Tack🙏💕 Än så länge är den bara väldigt sparsam, men bättre än inget alls. Hoppas också att jag kan få hjälp. 
    Har dock gjort lite förändringar i mitt liv, har börjat simma 4 dagar i veckan. 😂 Vet inte om det kan var en bidragande grej till att den äntligen kommit igång. Sen äter jag Folat, D, Magnesium samt äppelcidervinäger varje dag numera sedan 2.5 vecka tillbaka. Haft brist på dessa.
  • Anonym (Anonym37)

Hej alla kämpar! Hoppar in här jag också efter ett uppehåll på ett halvår eller nåt. Vi kämpar fortfarande och nu har det gått 25 månader utan minsta plus.. Nu har jag min sista beräknade mens den 17e innan vi börjar med ivf. Jag k32 och min man är 30. 
    Håller fortfarande tummarna att det tar sig naturligt denna cykel 🙏 

• Errorika

Helloo,

Jag tycker att det känns som molvärk på samma sätt som när jag var gravid förra gången (som slutade i MA). Tyvärr har jag ingen aning om när jag hade ägglossning, testade lite sporadiskt med RFSU-ÄL-tester, men de är väl kända för att vara rekorddåliga? Första gången jag testade dom, fick negativt på alla 😅

Jag känner mig lite hoppfull, men jag tror det finns risk att jag övertolkar/hoppas fram symptom. Jag är inte lika trött som den gången jag faktiskt var gravid, så det talar ju emot. Men som sagt känns molvärken misstänksam (när jag var gravid upplevde jag den molvärken som väldigt annorlunda än vanlig PMS-värk). 

BIM på lördag, försöker förbereda mig på minus 🙁

• Anonym 8296
    Errorika skrev 2025-09-08 18:18:05 följande:

Helloo,

Jag tycker att det känns som molvärk på samma sätt som när jag var gravid förra gången (som slutade i MA). Tyvärr har jag ingen aning om när jag hade ägglossning, testade lite sporadiskt med RFSU-ÄL-tester, men de är väl kända för att vara rekorddåliga? Första gången jag testade dom, fick negativt på alla 😅

Jag känner mig lite hoppfull, men jag tror det finns risk att jag övertolkar/hoppas fram symptom. Jag är inte lika trött som den gången jag faktiskt var gravid, så det talar ju emot. Men som sagt känns molvärken misstänksam (när jag var gravid upplevde jag den molvärken som väldigt annorlunda än vanlig PMS-värk). 

BIM på lördag, försöker förbereda mig på minus 🙁

Hej!

har också BIM på lördag, analyserar och hoppas men känner typ inget annat än molvärk och trötthet. Har också ett MA i bagaget men det är över ett år sen nu så man börjar glömma bort den exakta känslan & samtidigt behöver det ju inte kännas likadant varje gång? 

Den gången hade jag dock en känsla?men det var för att jag vaknade en natt 7 dagar efter samlag av sura uppstötningar (vilket jag annars aldrig har). Men då varken tempade jag eller hade så bra koll på ÄL men visste ungefär utifrån mensen (testade med rfsu som inte funkade för mig), så hade inte så stora förhoppningar och tog även gravtest alldeles för tidigt (hade ingen koll hur det funkade då) som visade neg. Så avfärdade min känsla t.om bim +3 då jag började koppla ihop saker, hade då fått ömma/ svullna bröst, vaknat vid 04.00 och var täppt och klarvaken samt gått runt med ovanligt hög puls . Lyckan var obeskrivlig och jag kände mig verkligen gravid, så dessa saker hoppas jag på varje månad 🥲 men behöver ju inte vara likadant & ibland tänker jag att det kanske är bättre om jag inte får dessa symptom för det slutade ju ändå inte bra 🙄🤯 haha ja, man övertänker allt!! 

Svar på tråden BIM september 2025