• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-09-09 18:57:20 följande:

Ledsen att höra det. 

Vi har också försökt ett tag nu. Blivit gravida 3 gånger sedan april -24 men fått MA två gånger och kemiskt en gång. Tog oss faktiskt till livio i början av september där de kollade mig och min man. Ska få svar på spermaprov och progesteron test på fredag. 

Det är så frustrerande när man aldrig får sin efterlängtade bebis.

Beklagar ❤️

Ja visst är det frustrerande, och en ständig besvikelse tycker jag. Skönt ni snart ska få svar i alla fall! Håller tummarna för er framöver ☺️
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Ärtan) skrev 2025-09-09 21:35:21 följande:
    Det är så tufft att leva i väntan, men på ett sätt kan det vara skönt att få svar på varför det inte blivit något. Så länge det finns spermier så kan det gå med icsi ❤️ 
    De här forumen kan vara tuffa när man är barnlös och läsa om andra som redan har barn som inte har förståelsen för att leva med ovissheten om man någonsin kommer bli förälder. Kan tipsa om Bumpy där det finns fler i samma sits. 
    Tack för tips ❤️
  • Anonym (anonym2026)
    lunyum skrev 2025-09-10 14:48:40 följande:
    Jag använde både NC och FF förra månaden som var den första jag tempade (ville kunna använda NC-termometern eftersom den går att ställa in på tyst läge men föredrar FF-appen). De bekräftade först ägglossning exakt samma dag innan NC plötsligt bestämde sig för att flytta det till tre dagar senare. Jag får känslan av att NC relativt ofta placerar ut det lite sent? Tycker mig ha sett det en del när jag googlat i alla fall! 
    Förstår jag dig rätt att det är första cykeln du tempar? I så fall är det svårare att lita på NC i början, krävs några cykler innan den hittar rätt och de är ofta mer försiktiga i att bekräfta ägglossningen eftersom det krävs flera dagar med förhöjd temperatur. Hur såg kurvan ut? Det kan berätta mer om varför NC lade ut ägglossningen senare.

För mig tidigarelades ägglossningen när jag lade in att mensen kommit tidigare än beräknat (NC verkar tycka att det ska ha gått minst 10 dagar mellan ägglossning och mens), men utifrån kurvan ser jag att det första bekräftade datumet bör vara rätt. Den korta cykeln förra månaden gjorde också att förväntad ägglossning lades ut mycket tidigare jämfört med min historik. Väntar på att få bekräftad ägglossning nu, men förmodligen kommer ägglossningen ha skett någon dag senare än det förväntade datumet.
  • yny

ÄL+8 idag, och lite rosa på toapappret nu på kvällen. Kanske nidblödning?! Hoppas!

• Meddelande borttaget
  • Siripiri
    Nanathalie skrev 2025-09-10 10:22:55 följande:

Igår upptäckte jag att mina appar räknar olika gällande min ägglossning. Natural cycles säger att jag idag är på äl+4. Fertility friend och premom säger äl+5. Min peak på ägglossningstestet var natten mellan cd13-14. Vad tror ni andra här inne? 😁 vill ju veta när man kan börja testa! Plussade äl+8 mina senaste graviditeter och vill veta så tidigt som möjligt så jag kan ta progesteronvagitorier för att minska risken för ytterligare missfall..

Tacksam för era tankar!

Börja med vagitorierna nu annars? Har ju visat sig öka implantation och viabel graviditet med några procent även om det är lite ♥️ 
  • CraigBob

Vill först bara säga att jag blir varm i själen när jag läser alla fina, stöttande, förstående och peppande inläggen/svaren i denna tråden!! ❤️ Kan verka som en klen tröst för utomstående men vet själv hur mycket det hjälper att inte känna sig ensam mitt i allt kämpande!

Sen har jag en fundering kring smärta vid ägglossning. Förra cykeln hade jag rejält ont (värre än vanlig mensvärk) och enligt mina beräkningar hade ägglossning redan skett och var långt ifrån BIM. Kan ju ha räknat fel och testade inte för ägglossning men var rätt säker på fertiltsekret och cervix känslan. Ni som testar/tempar vid ägglossning och har en tydlig smärta, när kommer den för er? Innan, efter eller på själva ägglossningsdagen? 

• Elisand
    CraigBob skrev 2025-09-10 23:27:01 följande:

Vill först bara säga att jag blir varm i själen när jag läser alla fina, stöttande, förstående och peppande inläggen/svaren i denna tråden!! ❤️ Kan verka som en klen tröst för utomstående men vet själv hur mycket det hjälper att inte känna sig ensam mitt i allt kämpande!

Sen har jag en fundering kring smärta vid ägglossning. Förra cykeln hade jag rejält ont (värre än vanlig mensvärk) och enligt mina beräkningar hade ägglossning redan skett och var långt ifrån BIM. Kan ju ha räknat fel och testade inte för ägglossning men var rätt säker på fertiltsekret och cervix känslan. Ni som testar/tempar vid ägglossning och har en tydlig smärta, när kommer den för er? Innan, efter eller på själva ägglossningsdagen? 

Jag tempar och äl-testar och får alltid smärta i samband med ägglossning, men det varierar när den kommer. Ibland innan, ibland efter och ibland samma dag. 😅 Ofta lite molvärk samma dag och en dag efter skulle jag ändå generalisera det till.
  • Nanathalie
    Siripiri skrev 2025-09-10 21:03:52 följande:
    Börja med vagitorierna nu annars? Har ju visat sig öka implantation och viabel graviditet med några procent även om det är lite ♥️ 
    Får helt fruktansvärda biverkningar 💔 vågar inte ta den för tidigt.. 
  • lunyum
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-10 17:44:09 följande:
    Förstår jag dig rätt att det är första cykeln du tempar? I så fall är det svårare att lita på NC i början, krävs några cykler innan den hittar rätt och de är ofta mer försiktiga i att bekräfta ägglossningen eftersom det krävs flera dagar med förhöjd temperatur. Hur såg kurvan ut? Det kan berätta mer om varför NC lade ut ägglossningen senare.

För mig tidigarelades ägglossningen när jag lade in att mensen kommit tidigare än beräknat (NC verkar tycka att det ska ha gått minst 10 dagar mellan ägglossning och mens), men utifrån kurvan ser jag att det första bekräftade datumet bör vara rätt. Den korta cykeln förra månaden gjorde också att förväntad ägglossning lades ut mycket tidigare jämfört med min historik. Väntar på att få bekräftad ägglossning nu, men förmodligen kommer ägglossningen ha skett någon dag senare än det förväntade datumet.

Här är mina kurvor från förra cykeln (som var den första där jag tempade). Det som förvirrat mig är att dag 19 bekräftade NC att den hittat ägglossning på dag 16 när det gått tre dagar med en högre temp än de innan, men sedan ångrade den sig några dagar efter det.

Jag misstänker att det var ?fallback?-tempen som ställde till det, men även den var högre än de tidigare och alla de efterföljande temperaturerna, eller så var det att jag inte fick ett positivt ÄL-test. 

Svar på tråden BIM september 2025