• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Anonym (Tredje)

Dagens test. Vet inte om jag tycker det ökat något
     clearblue säger inte gravid och premom syns det inget streck på. 
    Jag tycker det är rosa strecket. Vad tror ni? 

Gårdagens 

Dagens

• Vallmo93
    Anonym (Tredje) skrev 2025-09-10 07:33:01 följande:

Gårdagens 

Dagens

Ja jag tycker det är tydligt streck och nu på två dessutom 🙈 min upplevelse är somsagt att e@h ändå är lite trögare än många andra märken och inte ofta ger spök, trots att de också är tidiga test. Kan du ta ett Clearblue Early kanske? De som förvisso är kända för spök - men med dessa test så tror jag du hade sett ett tydligt streck på det om det är något!

Håller tummarna ❤️
  • Anonym (Tredje)
    Vallmo93 skrev 2025-09-10 09:33:31 följande:
    Ja jag tycker det är tydligt streck och nu på två dessutom 🙈 min upplevelse är somsagt att e@h ändå är lite trögare än många andra märken och inte ofta ger spök, trots att de också är tidiga test. Kan du ta ett Clearblue Early kanske? De som förvisso är kända för spök - men med dessa test så tror jag du hade sett ett tydligt streck på det om det är något!

Håller tummarna ❤️
    Tack för svar  blir galen 🤣

Jag vet inte. Har fått svagt pos som detta tidigare men inget mer. Tycker det är konstigt att det inte dyker upp på premom om det är pos. 

Hm kanske ska prova ett sånt ändå så får vi se om det ger en starkare linje. 
  • Nanathalie
    Anonym (Tredje) skrev 2025-09-10 07:33:01 följande:

Gårdagens 

Dagens

Easy@home var de första som visade för mig i december. Premom var mycket segare. Kan inte tänka mig att detta test är annat än positivt!
  • Nanathalie

Igår upptäckte jag att mina appar räknar olika gällande min ägglossning. Natural cycles säger att jag idag är på äl+4. Fertility friend och premom säger äl+5. Min peak på ägglossningstestet var natten mellan cd13-14. Vad tror ni andra här inne? 😁 vill ju veta när man kan börja testa! Plussade äl+8 mina senaste graviditeter och vill veta så tidigt som möjligt så jag kan ta progesteronvagitorier för att minska risken för ytterligare missfall..

Tacksam för era tankar!

• Anonym (Tredje)
    Nanathalie skrev 2025-09-10 10:22:55 följande:

Igår upptäckte jag att mina appar räknar olika gällande min ägglossning. Natural cycles säger att jag idag är på äl+4. Fertility friend och premom säger äl+5. Min peak på ägglossningstestet var natten mellan cd13-14. Vad tror ni andra här inne? 😁 vill ju veta när man kan börja testa! Plussade äl+8 mina senaste graviditeter och vill veta så tidigt som möjligt så jag kan ta progesteronvagitorier för att minska risken för ytterligare missfall..

Tacksam för era tankar!

Fertility friend ser en en klar ökning. Stämmer också med flyttningen tycker jag. Skulle gått på den 😊
  • Nanathalie
    Anonym (Tredje) skrev 2025-09-10 10:30:34 följande:
    Fertility friend ser en en klar ökning. Stämmer också med flyttningen tycker jag. Skulle gått på den 😊
    Tack snälla för att du tog dig tid att titta ❤️
  • lunyum

Har förhoppningsvis ägglossning imorgon, men hittills har vi inte lyckats ha sex en enda gång den senaste dryga veckan. Har inte heller lyckats tempa ordentligt flera dagar nu i mitten av cykeln. Vi skulle resa iväg jättetidigt ena morgonen och vara uppe sent resten av tiden samtidigt som jag räknade med att dricka flera glas alkohol varje kväll, så det fanns liksom inte en chans att få till någon tillförlitlig mätning. Samtidigt gör det att jag nu är orolig för att den ganska milda ökning i temp jag sett nu de senaste dagarna betyder att jag redan ägglossat och att cykeln är helt körd. Håller tummarna för att vi får till det ikväll och att fönstret fortfarande är öppet 🤞

• lunyum
    Granen123 skrev 2025-09-09 15:31:46 följande:

Jag fick positivt ÄL-test söndag 31 augusti. Fertila sekret den helgen och vill tro att jag kände någon form av ägglossnings värk söndag-måndag. Kopplade den till ÄL is lla fall. Men opererade ju som sagt bort ena äggledaren för snart 4 veckor sedan. Så jag är inte helt säker på min cykel just nu.

Enligt natural cykel skedde dock inte ägglossningen förrän på torsdagen 4 september. Har inte varit en flitig tempare förut utan bara försökt strikt sedan operationen att tempa varje dag. Jag funderar dock på om mätningarna kan ha blivit missvisande. Är utomlands och delar säng med både sambo och våran son just nu i ett rum utan AC så vi har det väldigt varmt i rummet, var på min morgontemp var ovanligr hög i lördagsmorse o efter det ändrades ägglossningsdagen?

Vi flög hit i fredags och det var efter lördagens morgon mätning som natural cykel helt plötsligt flyttade fram min ägglonssningsdag från måndag till torsdag. Någon som varit med om något liknande? Jag hoppas ju innerligt att jag inte ägglossade så pass sent. Vi låg i under alla dagar innan måndagen inklusive måndagen. Är rädd nu att chanserna är körda?. Pga operationen vet jag inte exakt när min mens ämnar dyka upp men om jag ägglossade måndag 1 september som jag själv trodde så borde mensen dyka upp i början av nästa vecka. Är isåfall på ÄL+8 idag om jag ska utgår från ägglossningsdag 1 september. Vet inte om jag ska våga ta något tidigt test här nere eller invänta mensen? kommer oavsett få veta när jag är här borta hur det ligger till? 

Jag använde både NC och FF förra månaden som var den första jag tempade (ville kunna använda NC-termometern eftersom den går att ställa in på tyst läge men föredrar FF-appen). De bekräftade först ägglossning exakt samma dag innan NC plötsligt bestämde sig för att flytta det till tre dagar senare. Jag får känslan av att NC relativt ofta placerar ut det lite sent? Tycker mig ha sett det en del när jag googlat i alla fall! 
  • Anonym (Blomman)
    Anonym 8296 skrev 2025-09-09 18:31:33 följande:
    Hej! Kan känna igen mig..också försökt under den tiden. Blivit gravid en gång som slutade i MF tidigt. 
    Jag känner en enorm hopplöshet, kanske mest för att min partner inte vill att vi tar hjälp? utan menar att vi inte behöver stressa 🙄 sjukt frustrerande när tiden bara går. vet inte hur jag ska komma vidare i detta..var din partner med på det eller har det varit kämpig? 
    Förstår känslan av att man vill komma vidare 💕 

Ja det är så tufft, allt man vill är ju att komma vidare och det går inte en enda dag utan att jag tänker på de efterlängtade plusset. Blir som att man lever i en besvikelse över att inte blivit gravid än? Min partner kände väl också att vi inte skulle stressa, men gick ändå med på att inleda utredning - vilket gjorde mig så glad. Ett steg närmare i alla fall, även om väntan i att komma vidare i processen är olidlig. Förstår din frustration att bara komma vidare! Din partner vill inte alls ta emot hjälp då?

Svar på tråden BIM september 2025