• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Granen123

Jag fick positivt ÄL-test söndag 31 augusti. Fertila sekret den helgen och vill tro att jag kände någon form av ägglossnings värk söndag-måndag. Kopplade den till ÄL is lla fall. Men opererade ju som sagt bort ena äggledaren för snart 4 veckor sedan. Så jag är inte helt säker på min cykel just nu.

Enligt natural cykel skedde dock inte ägglossningen förrän på torsdagen 4 september. Har inte varit en flitig tempare förut utan bara försökt strikt sedan operationen att tempa varje dag. Jag funderar dock på om mätningarna kan ha blivit missvisande. Är utomlands och delar säng med både sambo och våran son just nu i ett rum utan AC så vi har det väldigt varmt i rummet, var på min morgontemp var ovanligr hög i lördagsmorse o efter det ändrades ägglossningsdagen?

Vi flög hit i fredags och det var efter lördagens morgon mätning som natural cykel helt plötsligt flyttade fram min ägglonssningsdag från måndag till torsdag. Någon som varit med om något liknande? Jag hoppas ju innerligt att jag inte ägglossade så pass sent. Vi låg i under alla dagar innan måndagen inklusive måndagen. Är rädd nu att chanserna är körda?. Pga operationen vet jag inte exakt när min mens ämnar dyka upp men om jag ägglossade måndag 1 september som jag själv trodde så borde mensen dyka upp i början av nästa vecka. Är isåfall på ÄL+8 idag om jag ska utgår från ägglossningsdag 1 september. Vet inte om jag ska våga ta något tidigt test här nere eller invänta mensen? kommer oavsett få veta när jag är här borta hur det ligger till? 

• Jullan00
    Nu kom mensen.. grattis till er som plussat och jag håller tummarna för er andra❤️

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 
    Craigbob - 2/9 
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖ 
    Universitetsbebis - 7/9 
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9 ➖
    Lalviv - 9/9
    Jullan00 - 10/9 ➖
    Mololo - 10/9 ➕
    Neksta - 11/9 ➕
    Tredje - 11/9
    Memmis48 - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Qwerty1988 - 12/9 ➕
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9
    Loviisa92 16/9
    En som längtar 17/9
    anonym2026 - 19/9
    Vallmo93 - 20/9
    Elisand - 20/9
    Nanathalie - 21/9
    Lillkroken - 22/9
    Isa94 - 23/9
    Lunyum - 29/9
    Craigbob - 29/9
  • Anonym (Blomman)

Hej på er!
    Inte varit aktiv i dessa trådar på ett bra tag då jag kände att jag behövde en paus. Vi har försökt sen april/maj-24 utan resultat. Har inlett fertilitetsutredning och inväntar nu vidare utredning för min partner pga dåligt resultat på spermaprov. Men alltså denna väntan är så jobbig! Jag vill bara komma vidare i processen så fort som möjligt. Visar det sig sedan att IVF/ICSI behövs lär det väl vara väntetid till de också 😞 ville nog inte komma någonvart med detta inlägget än att skriva av mig lite. Någon som är/varit i samma sits?

• Anonym (anonym2026)
    Granen123 skrev 2025-09-09 15:31:46 följande:

Jag fick positivt ÄL-test söndag 31 augusti. Fertila sekret den helgen och vill tro att jag kände någon form av ägglossnings värk söndag-måndag. Kopplade den till ÄL is lla fall. Men opererade ju som sagt bort ena äggledaren för snart 4 veckor sedan. Så jag är inte helt säker på min cykel just nu.

Enligt natural cykel skedde dock inte ägglossningen förrän på torsdagen 4 september. Har inte varit en flitig tempare förut utan bara försökt strikt sedan operationen att tempa varje dag. Jag funderar dock på om mätningarna kan ha blivit missvisande. Är utomlands och delar säng med både sambo och våran son just nu i ett rum utan AC så vi har det väldigt varmt i rummet, var på min morgontemp var ovanligr hög i lördagsmorse o efter det ändrades ägglossningsdagen?

Vi flög hit i fredags och det var efter lördagens morgon mätning som natural cykel helt plötsligt flyttade fram min ägglonssningsdag från måndag till torsdag. Någon som varit med om något liknande? Jag hoppas ju innerligt att jag inte ägglossade så pass sent. Vi låg i under alla dagar innan måndagen inklusive måndagen. Är rädd nu att chanserna är körda?. Pga operationen vet jag inte exakt när min mens ämnar dyka upp men om jag ägglossade måndag 1 september som jag själv trodde så borde mensen dyka upp i början av nästa vecka. Är isåfall på ÄL+8 idag om jag ska utgår från ägglossningsdag 1 september. Vet inte om jag ska våga ta något tidigt test här nere eller invänta mensen? kommer oavsett få veta när jag är här borta hur det ligger till? 

Spermierna kan överleva i fem dagar så det är inte helt kört oavsett :)

Personligen har jag aldrig lyckats få ett positivt ägglossningstest, är du säker på att det var positivt? Hade du fått bekräftad ägglossning enligt appen och därefter senarelades den?

Min nuvarande cykel i NC strular lite pga kort cykel förra månaden, vilket gör att ägglossningen förväntades igår (dag 11). Den är ej bekräftad än och lär flyttas fram dag för dag tills temphöjningen sker. Tidigare cykler har jag haft ägglossning dag 14-16, så den verkar utgå från förra cykeln vilket ju blir lite missvisande, men konstigt om du fick ägglossningen bekräftad och därefter framflyttad.
  • Granen123
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-09 17:50:29 följande:
    Spermierna kan överleva i fem dagar så det är inte helt kört oavsett :)

Personligen har jag aldrig lyckats få ett positivt ägglossningstest, är du säker på att det var positivt? Hade du fått bekräftad ägglossning enligt appen och därefter senarelades den?

Min nuvarande cykel i NC strular lite pga kort cykel förra månaden, vilket gör att ägglossningen förväntades igår (dag 11). Den är ej bekräftad än och lär flyttas fram dag för dag tills temphöjningen sker. Tidigare cykler har jag haft ägglossning dag 14-16, så den verkar utgå från förra cykeln vilket ju blir lite missvisande, men konstigt om du fick ägglossningen bekräftad och därefter framflyttad.
    Ja jag tar med både remsor och digitalt som kunde identifiera och bekräfta positivt ägglossningstest. Så flera olika tester visade positivt på ÄL. Söndag lunchtid 31 augusti kom första positiva äl-testet på remsa, helt omöjligt att missa för det andra sträcket var så tydligt mycket starkare än kontrollsträcket jämför med testet på morgonen, sen positivt även på måndagen med clearblue digital advanced. Men vet att dem ej kan bekräfta att den faktiska ägglossningen sker direkt efter det. Men natural cykel visade också att måndagen 1 september var min ägglossningsdag som sedan flyttades  fram till torsdagen efter en ordentlig Temphöjning på lördagen. Så himla konstigt? temp höjningen kan jag tänka mig blev markant höjd pga är utomlands och sover trångt i rum utan ac så vi har svettats hela familjen där fredag till lördag natt. Därav kraftigt högre temp Killgissar jag. Men undrar om det var därför natural cykel flyttade fram min ägglossning med fyra dagar?!? Pga den höjningen av tempen. Om NC kan ha fel på ägglossningsdag pga detta? 
  • Anonym (anonym2026)
    Granen123 skrev 2025-09-09 18:19:40 följande:
    Ja jag tar med både remsor och digitalt som kunde identifiera och bekräfta positivt ägglossningstest. Så flera olika tester visade positivt på ÄL. Söndag lunchtid 31 augusti kom första positiva äl-testet på remsa, helt omöjligt att missa för det andra sträcket var så tydligt mycket starkare än kontrollsträcket jämför med testet på morgonen, sen positivt även på måndagen med clearblue digital advanced. Men vet att dem ej kan bekräfta att den faktiska ägglossningen sker direkt efter det. Men natural cykel visade också att måndagen 1 september var min ägglossningsdag som sedan flyttades  fram till torsdagen efter en ordentlig Temphöjning på lördagen. Så himla konstigt? temp höjningen kan jag tänka mig blev markant höjd pga är utomlands och sover trångt i rum utan ac så vi har svettats hela familjen där fredag till lördag natt. Därav kraftigt högre temp Killgissar jag. Men undrar om det var därför natural cykel flyttade fram min ägglossning med fyra dagar?!? Pga den höjningen av tempen. Om NC kan ha fel på ägglossningsdag pga detta? 
    Inte omöjligt att den har fel, men beror på hur grafen ser ut i övrigt tänker jag...
  • Anonym 8296
    Anonym (Blomman) skrev 2025-09-09 17:28:07 följande:

Hej på er!
    Inte varit aktiv i dessa trådar på ett bra tag då jag kände att jag behövde en paus. Vi har försökt sen april/maj-24 utan resultat. Har inlett fertilitetsutredning och inväntar nu vidare utredning för min partner pga dåligt resultat på spermaprov. Men alltså denna väntan är så jobbig! Jag vill bara komma vidare i processen så fort som möjligt. Visar det sig sedan att IVF/ICSI behövs lär det väl vara väntetid till de också 😞 ville nog inte komma någonvart med detta inlägget än att skriva av mig lite. Någon som är/varit i samma sits?

Hej! Kan känna igen mig..också försökt under den tiden. Blivit gravid en gång som slutade i MF tidigt. 
    Jag känner en enorm hopplöshet, kanske mest för att min partner inte vill att vi tar hjälp? utan menar att vi inte behöver stressa 🙄 sjukt frustrerande när tiden bara går. vet inte hur jag ska komma vidare i detta..var din partner med på det eller har det varit kämpig? 
    Förstår känslan av att man vill komma vidare 💕 
  • Anonym (Hoppaspånr1)

Hej! Jag har varit med i några tidigare trådar men hoppade över i augusti då min cykel var helknäpp😅 Men nu har jag koll igen så hoppar in här. Det här blir vårt fjärde försök efter MA. Fick positivt ÄL-test igår så är rätt säker på att ÄL är idag, men ska bekräfta med temp imorgon🥰

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 
    Craigbob - 2/9 
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖ 
    Universitetsbebis - 7/9 
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9 ➖
    Lalviv - 9/9
    Jullan00 - 10/9 ➖
    Mololo - 10/9 ➕
    Neksta - 11/9 ➕
    Tredje - 11/9
    Memmis48 - 11/9
    Miniblomma - 12/9
    Qwerty1988 - 12/9 ➕
    Errorika - 13/9
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    Yny - 15/9
    Loviisa92 16/9
    En som längtar 17/9
    anonym2026 - 19/9
    Hoppaspånr1 - 19/9
    Vallmo93 - 20/9
    Elisand - 20/9
    Nanathalie - 21/9
    Lillkroken - 22/9
    Isa94 - 23/9
    Lunyum - 29/9
    Craigbob - 29/9
  • Anonym (Tredje)

Hej på er!

Ledsen att höra det. 

Vi har också försökt ett tag nu. Blivit gravida 3 gånger sedan april -24 men fått MA två gånger och kemiskt en gång. Tog oss faktiskt till livio i början av september där de kollade mig och min man. Ska få svar på spermaprov och progesteron test på fredag. 

Det är så frustrerande när man aldrig får sin efterlängtade bebis.

• Anonym (Ärtan)

Hej på er!

Det är så tufft att leva i väntan, men på ett sätt kan det vara skönt att få svar på varför det inte blivit något. Så länge det finns spermier så kan det gå med icsi ❤️ 
    De här forumen kan vara tuffa när man är barnlös och läsa om andra som redan har barn som inte har förståelsen för att leva med ovissheten om man någonsin kommer bli förälder. Kan tipsa om Bumpy där det finns fler i samma sits. 
Svar på tråden BIM september 2025