• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Anonym (anonym2026)
    CraigBob skrev 2025-09-10 23:27:01 följande:

Vill först bara säga att jag blir varm i själen när jag läser alla fina, stöttande, förstående och peppande inläggen/svaren i denna tråden!! ❤️ Kan verka som en klen tröst för utomstående men vet själv hur mycket det hjälper att inte känna sig ensam mitt i allt kämpande!

Sen har jag en fundering kring smärta vid ägglossning. Förra cykeln hade jag rejält ont (värre än vanlig mensvärk) och enligt mina beräkningar hade ägglossning redan skett och var långt ifrån BIM. Kan ju ha räknat fel och testade inte för ägglossning men var rätt säker på fertiltsekret och cervix känslan. Ni som testar/tempar vid ägglossning och har en tydlig smärta, när kommer den för er? Innan, efter eller på själva ägglossningsdagen? 

Jag tempar och har ägglossningssmärta som pågått sen igår. Ej fått bekräftad ägglossning än men troligtvis har den skett. Förra cykeln hade jag ägglossningssmärta dagen efter ägglossningen. Aldrig upplevt denna typ av smärta tidigare men kroppen är i obalans just nu.

• Anonym (anonym2026)
    lunyum skrev 2025-09-11 07:32:56 följande:

Här är mina kurvor från förra cykeln (som var den första där jag tempade). Det som förvirrat mig är att dag 19 bekräftade NC att den hittat ägglossning på dag 16 när det gått tre dagar med en högre temp än de innan, men sedan ångrade den sig några dagar efter det.

Jag misstänker att det var ?fallback?-tempen som ställde till det, men även den var högre än de tidigare och alla de efterföljande temperaturerna, eller så var det att jag inte fick ett positivt ÄL-test. 

NC går mer efter tempen än ägglossningstest så de har nog varit försiktiga och hellre placerat ut ägglossningen senare. Ingen erfarenhet av FF men den verkar ju ha gått på den tydliga höjningen istället. Omgivande faktorer kan ju ha gett felaktig temp men cd16 ser ju ut att ha kunnat vara ägglossningsdagen. Troligtvis kommer du få bättre träffsäkerhet om 1-2 cykler. Ser att du även har olika cover line i apparna och det kan ha påverkat NCs bedömning. 

• lunyum
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-09-11 08:00:43 följande:

NC går mer efter tempen än ägglossningstest så de har nog varit försiktiga och hellre placerat ut ägglossningen senare. Ingen erfarenhet av FF men den verkar ju ha gått på den tydliga höjningen istället. Omgivande faktorer kan ju ha gett felaktig temp men cd16 ser ju ut att ha kunnat vara ägglossningsdagen. Troligtvis kommer du få bättre träffsäkerhet om 1-2 cykler. Ser att du även har olika cover line i apparna och det kan ha påverkat NCs bedömning. 

Ja, har inte heller förstått varför coverlinen skiljer sig så mycket med exakt samma data. Hade också en lång lutealfas om man går efter ÄL på CD16, men NC hade uppdaterat ÄL-dagen redan innan det så det borde inte ha spelat in i bedömningen. Ska fortsätta föra in info och se om de kan harmonisera lite mer om några cykler (om jag fortfarande inte är gravid då dvs).

Tempen stiger nu i alla fall så misstänker att jag hade ÄL dag 14 eller 15 den här cykeln i stället, så missade antagligen fönstret den här månaden. ???? Får hålla tummarna att sex på kvällen dag 15 ändå kan ha haft en chans, annars nya tag nästa månad! 

• Anonym (Tredje)

Här är test helt negativa idag så det blev inget. 
    Har samtal med fertilitetskliniken imorgon och vill förbereda mig lite. Detta har hänt mig nu vid 3-4 tillfällen, kan man påbörja någon medicin el göra något åt detta? 

• Errorika

CD 29 och jag testade negativt i morse. Känns piss 😭 Jag hatar att försöka bli gravid efter ett MA, det var ju så nyligen jag hade fått det jag önskade mest 💔

Vi ska försöka igen men det känns verkligen så motigt. Vet inte om jag hoppar in i Oktober-tråden, kanske bra med lite paus. Men samtidigt är det ju så bra med det stöd man får ❤️

• dstrl

Hoppas inte här, hoppas det är okej.

Har BIM på lördag och har idag fått en lätt blödning. Är rosa/rött o inte jättemycket. Funderar på om det kan vara en nidblödning såpass nära inpå mensen? Jag hade ägglossning på cykeldag 17 och är idag på cykeldag 29 om det inte är mensen som kommit o jag är tillbaka på cd1..

Någon som har erfarenhet av blödning innan bim? Brukar annars blöda kraftigt och ha extrema smärtor pga endometrios men nu har jag bara en lätt mensvärk, lätt illamående och yrsel.

• dstrl

Har BIM på lördag och har idag fått en lätt blödning. Är rosa/rött o inte jättemycket. Funderar på om det kan vara en nidblödning såpass nära inpå mensen? Jag hade ägglossning på cykeldag 17 och är idag på cykeldag 29 om det inte är mensen som kommit o jag är tillbaka på cd1..

Någon som har erfarenhet av blödning innan bim? Brukar annars blöda kraftigt och ha extrema smärtor pga endometrios men nu har jag bara en lätt mensvärk, lätt illamående och yrsel.

• dstrl
    dstrl skrev 2025-09-11 13:07:46 följande:

Och det ska ju stå hoppar in här, inte hoppas inte 🙈
  • Anonym 8296

Vart kan man vända sig för att få hjälp att bara kolla sina ägg & hormoner? utan att gå privat. Känns som jag bara möts at motstånd och inte hittar rätt. Känns som många här inne fått hjälp med det och har bra koll.

• yny
    dstrl skrev 2025-09-11 13:07:46 följande:

Tror absolut det kan vara nidblödning! Jag har fått en lätt blödning också nu (har dock BIM nästa måndag/tisdag) så då googlade jag lite om nidblödning och den kan komma samma dag eller ett par dagar efter implantation, så i ditt fall skulle ju ägget ha kunnat fäst för ett par dagar sen och blödningen kommer nu :) Håller tummarna för att det är så iaf för dig! 🤞🥰
Svar på tråden BIM september 2025