• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (Luke)
    Finlandssvensken skrev 2025-08-23 15:49:43 följande:
    Det finns terapi också, för att komma över sin FOMO, acceptera läget och börja må bättre i det egna livsödet. Jag kan mycket väl förstå hur extremt jobbigt det måste kännas att inse att man under din livstid inte kommer att ha sex, men att "värna om sig själv" genom att utnyttja en människas sårbara situation är ju helt förkastligt. Bara en idiot tycker det är acceptabelt.
    Det är inte att utnyttja en person om man betalar en människa för det. Bara löjligt att hävda det. 
  • Anonym (Pingu)
    Tow2Mater skrev 2025-08-23 14:29:04 följande:

Så länge det handlar om vuxna kvinnor som kan svenska eller engelska och du är beredd att ta straffet ifall du åker dit. Även kvinnor har ansvar för sina egna liv och väljer hur de vill leva och agera. 

Om jag gör det, så blir det i ett land där det är lagligt. Vill inte hamna i något register.
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-08-23 14:49:10 följande:
    Gör dig så snygg som möjligt innan du köper sex och duscha så kvinnan inte tycker du är lika oattraktiv. Var trevlig. 

Gör endast vad kvinnan tillåter exempelvis ta inte bort kondomen under sex om kravet var det. 
    Dessutom ha endast vanligt sex exempelvis inte strypsex. 
    Betala mer än vad hon kräver först. 
    Kontrollera att det inte är bluff och du blir lurad på dina pengar. 

Självklart skulle jag göra det. Det gör jag varje dag ändå, det är standard. Finns det verkligen män som tar bort kondomen under sex med en prostituerad? Sjukt i så fall :O

Om jag inte nu gör detta. Så verkar erotisk massage vara ett bra alternativ. Vad tycker ni om det?
  • Anonym (.)
    happishistoria skrev 2025-08-23 15:48:41 följande:

Så klart det finns olika perspektiv, ett räcker väl sällan för att täcka en helhet. Kanske förhastade mig lite förut, kan ju förstås inte tala för andra. Nej, ingen person tvingade mig att göra det, de som köper kan alltså se det som en transaktion som vilken som helst och att frivilligheten fanns där. Ja ur ett ett perspektiv, nej ur ett annat. Då varande psykisk ohälsa och dåvarande beroendeproblematik var tillräckligt som ett sorts tvång. Ja då, jag gav mitt samtycke mot pengar, andra ger sitt samtycke via attraktion. Bägge samtyckena är villkorade, men det första tror jag ofta bygger på ohälsa, det andra på hälsa. Här är en som inte håller med: www.svt.se/opinion/sluta-stigmatisera-mig-som-tar-betalt-for-sex

Simon Häggström har andra perspektiv.

Ja självklart lär man kunna hitta de som inte tycker det är en stor grej att sälja sex. Men kommer antalet sådana personer kunna täcka efterfrågan? Det verkar ju inte som det.
  • Anonym (.)
    Anonym (Bing Knotte) skrev 2025-08-23 15:50:49 följande:

Han har väl inte ens sagt något om vilken typ av sex han söker. En av Sveriges mest kända sexologer säljer kurser där hon mjölkar prostatan på män med stora leksaker i analen. Såg nyligen att en kvinna hittat ett kryphål där hon masserar kulorna på mannen men inte rör könet och då är det inte prostitution tydligen. 

Vad tycker kvinnor som är negativa till sexköp från en man om möjligheten för en kvinna att köpa en dag med en gigolo? Middag, massage, festkavaljer och nattning med massage och kyssar. Är det okej? 

Jag är inte nödvändigtvis negativ om mannen betalar ordentligt till en person som har trygga alternativ. Men att betala mindre till en person som är desperat och därför går över sina gränser för pengar, är jag negativ till.
    Jag skulle vara ointresserad av en sån tjänst. Helt värdelöst.
  • Tow2Mater
    Anonym (mansperson) skrev 2025-08-23 14:43:52 följande:
    Det är väl så att säga en sanning med modifikation? Det förekommer ju att kvinnor fraktas hit från östeuropa och säljer sex under slavliknande förhållanden. Ja, de kanske gått med på att åka iväg från början, men väl här saknar de makt att bestämma själv många gånger, så det är ju tveksamt om de kan sägas ha så mycket av ett eget val i det. Så har jag förstått det åtminstone.
    Om de kan svenska eller engelska borde de vara smarta nog att se till att få hjälp på ett eller annat sätt. Det enda som kan stoppa traffiking är att forbjuda det till att borja med.
  • Tow2Mater
    Anonym (Bing Knotte) skrev 2025-08-23 15:50:49 följande:

Han har väl inte ens sagt något om vilken typ av sex han söker. En av Sveriges mest kända sexologer säljer kurser där hon mjölkar prostatan på män med stora leksaker i analen. Såg nyligen att en kvinna hittat ett kryphål där hon masserar kulorna på mannen men inte rör könet och då är det inte prostitution tydligen. 

Vad tycker kvinnor som är negativa till sexköp från en man om möjligheten för en kvinna att köpa en dag med en gigolo? Middag, massage, festkavaljer och nattning med massage och kyssar. Är det okej? 

Ja och Yoni-massage, kanske det vore något TS?

Behandlingen ses inte som något sexuellt av förespråkarna. Däremot är det inte ovanligt att kunden blir sexuellt upphetsad eller får orgasm i samband med behandlingen.

www.aftonbladet.se/halsa/a/W0W8WG/yonimassage-allt-du-behover-veta
  • Anonym (K)

Att det är moraliskt förkastligt är jag övertygad om att du vet.  Så frågan hur mycket det spelar roll att din njutning orsakas av en annan människas lidande. Det är bara du själv som kan svara på det. Sedan har jag svårt att förstå hur mycket njutning det kan ge att ha sex med någon som inte vill ha sex med dig. Du använder en annan människas kropp för din onani. Det är vad det blir i realiteten. Är det så mycket bättre än en fleshlight? 

Samtidigt, ingen kommer att tacka dig för att du låter bli. Samhället är så otroligt egoistsikt idag så jag kan förstå om du beslutar dig för att göra det. Men det är ditt val och det är upp till ditt samvete om du har något.  

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Julk)
    Anonym (Luke) skrev 2025-08-23 15:36:06 följande:
    Sluta håll på och moralisera. Han gör helt rätt som värnar sig själv. Bara en idiot går igenom ett liv utan att ha sex. 
    Bara en idiot reducerar problematiken enbart till en moralfråga.
  • Anonym (Luke)
    Finlandssvensken skrev 2025-08-23 16:31:11 följande:
    Jag skrev "utnyttja en människas sårbara situation", vilket man gör hur mycket man än betalar.
    De flesta människor som säljer sex är inte slavar under människohandel så nej.
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?