• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (mansperson)
    Anonym (M) skrev 2025-08-24 11:21:43 följande:

Jag tror inte att folk saknar empati för TS situation. utan det är handlingen, att köpa sex, de är emot. 

Att jämföra människohandel med nazism och pedofili är inte konstigt, de är alla vedervärdiga handlingar, oavsett hur man graderar dem inbördes. Men jag tror det är okunskapen om hur det hänger ihop som är problemet. hur sexhandel bara är en bricka i ett mkt större spel där människoliv inte betyder något och många människor tjänar enormt grova pengar. Varför vill man göda kriminella

Ja, detta är ju dina åsikter men inte fakta. Att sexköp skulle vara moraliskt jämförbart med nazism eller pedofili är en total minoritetsåsikt ur ett internationellt perspektiv, och min poäng är just denna, att denna åsikt framhålls som vore den en naturlag. Om vi går till en del närliggande länder finns helt legal sexhandel - på vilket sätt stödjer man då kriminalitet?

Som sagt, jag är fortfarande emot sexköp ändå. Vill bara peka ut den hemmablindhet som en del personer här har. Och jag tycker definitivt att en del inte verkar ha empati för TS och andra sexköpare. Det blir ju väldigt tydligt när man jämför det med nazism och pedofili.
  • Anonym (!)
    Anonym (mansperson) skrev 2025-08-24 10:12:40 följande:
    Psykoanalytiskt babbel. Sorry, men jag arbetar med psykoterapi och jag tycker att du svamlar. Jag har i arbetet träffat en hel del kvinnor som har erfarenhet av att sälja sex, och det är mer komplicerat än vad du gör gällande.

Jag arbetat inom psykiatrin och är även utbildad i kognitiv psykoterapi, och har även jag stött på en hel del som har erfarenhet av det, och ja det är ofta mer komplex, men jag har försökt ge en förenklad bild för att det ska vara lätt även för folk utanför psykiatrin att kunna förstå vad jag pratar om. 

Och kan säga att av alla de kvinnor jag stött på som sålt sig själv, så har jag hittills aldrig träffat någon där det inte funnits varierande grader av trauman som ligger bakom, när man väl börjar pratat om det. 

Kan ju också vara att du ser på saker på ett annat sätt just för att du är man, vad vet jag. Men jag talar utifrån mina erfarenheter alla de människoöden jag fått ta del av.

Och faktiskt kan jag inte se att någons ?rätt att knulla? (som många verkar tycka att man har) skulle väga upp för sånt. 
    För som sagt, det är inte så att sexköparen kommer göra någon vidare efterfrågan för att se om just ?hans? prostituerade tillhör de ?lyckliga sexsäljarna?

• Anonym (!)
    Anonym (mansperson) skrev 2025-08-24 11:30:36 följande:
    Och jag tycker definitivt att en del inte verkar ha empati för TS och andra sexköpare. Det blir ju väldigt tydligt när man jämför det med nazism och pedofili.

Jag har absolut empati för det, men kanske finns det då betydligt bättre sätt att lösa problemet än att bortse från en annan persons mänskliga värde. 

Vi vet onekligen inget om vad TS faktiskt gjort eller försökt för att träffa någon. 

Jag upplevde inte heller att personen som uttryckte det tycker att det är detsamma som nazism eller pedofili, utan tog bara upp några andra sorters människor som hen inte vill ha i sitt umgänge, så att det inte handlade om moraliserande om sex. 

• Anonym (M)
    Anonym (mansperson) skrev 2025-08-24 11:09:46 följande:
    Det är ofta svårt att förstå varandra när det är för stor skillnad i intellektuell förmåga.

Du var tvungen att dra till med personangrepp?

• Anonym (M)
    Anonym (mansperson) skrev 2025-08-24 11:30:36 följande:
    Ja, detta är ju dina åsikter men inte fakta. Att sexköp skulle vara moraliskt jämförbart med nazism eller pedofili är en total minoritetsåsikt ur ett internationellt perspektiv, och min poäng är just denna, att denna åsikt framhålls som vore den en naturlag. Om vi går till en del närliggande länder finns helt legal sexhandel - på vilket sätt stödjer man då kriminalitet?

Som sagt, jag är fortfarande emot sexköp ändå. Vill bara peka ut den hemmablindhet som en del personer här har. Och jag tycker definitivt att en del inte verkar ha empati för TS och andra sexköpare. Det blir ju väldigt tydligt när man jämför det med nazism och pedofili.

Du argumenterar ohederligt. Jag skrev människohandel. 

Du kanske inte tycker att människohandel är något fruktansvärt, men det tycker jag. Men sorgligt att du inte kan stå för det utan måste ändra det jag skrev för att normalisera människohandel. 

Du behöver inte svara, du har redan visat att du inte kan argumentera sakligt samt att du går till personangrepp 

• Anonym (mansperson)
    Anonym (M) skrev 2025-08-24 12:43:15 följande:

Du var tvungen att dra till med personangrepp?

Om du läser det inlägg jag svarade på så ser du att personen anklagade mig för att inte förstå. Jag svarade alltså bara med samma mynt. Men det är också sant.
  • Anonym (Adw34frc)

Känner du att du absolut vill köpa sex är det ju ingen som hindrar dig.
    Men det finns fina realdolls idag.. lägg pengar på en sådan istället och du får så mycket sex du vill ha utan att tänka på lagar, moral, och medgivande eller risk för att bli anklagad för våldtäkt.

• XDX

Har full respekt för dem som köper sex - vem är jag att döma dem och deras behov. Under förutsättning att den som säljer sexet mår ok av det, vilket såklart kan vara klurigt att bli säker på. 

Prostitution är lagligt i Schweiz och några andra civiliserade länder. Borde vara det även här i Sverige och såklart då reglerat för att minska risken att någon mår dåligt av det. 

Själv har jag lyxen att inte behöva köpa sex, och har aldrig gjort det, men dömer som sagt inte andra som saknar den lyxen. 

• Anonym (M)
    XDX skrev 2025-08-24 12:56:34 följande:

Har full respekt för dem som köper sex - vem är jag att döma dem och deras behov. Under förutsättning att den som säljer sexet mår ok av det, vilket såklart kan vara klurigt att bli säker på. 

Prostitution är lagligt i Schweiz och några andra civiliserade länder. Borde vara det även här i Sverige och såklart då reglerat för att minska risken att någon mår dåligt av det. 

Själv har jag lyxen att inte behöva köpa sex, och har aldrig gjort det, men dömer som sagt inte andra som saknar den lyxen. 

Och du har inga problem med att din dotter säljer sex, om du nu skulle ha en dotter?
  • Anonym (Avskyvärt!)
    Anonym (Luke) skrev 2025-08-24 06:56:10 följande:
    Jag har aldrig köpt sex och jag kommer inte att göra det heller så du är uppenbarligen ute och cyklar.

Jag har empati och kan således känna det här ur TS perspektiv. Man ska inte vara man och gå igenom ett liv utan att ha sex. Föds inget bra av det. Bättre att TS köper en prostituerad än att han blir som de där prästerna som ger sig på barn eller fullbordar en våldtäkt.
    Hur många gånger ska man behöva upprepa för er att sex inte är någon rättighet innan ni fattar?
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?