• Anonym (Pingu)

Vad tycker ni om att köpa sex?

Jag har kommit till en punkt i livet där jag inser att jag aldrig kommer att få ha sex eller hitta en flickvän. Jag har försökt hela livet man har insett att min asperger och utseende gör att det är omöjligt, jag har blivit för långt upp i åren nu också. 

Vad tycker ni om en man som mig som köper sex? Som verkligen försökt vara en bra människa men inte lyckas få till det? Som mår sjukt dåligt av att aldrig få uppleva närhet? Jag vill också känna hur det känns.

• Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-11 17:39:54 följande:

Den lag som finns är sexköpslagen. Du straffas om du köper sex. Du straffas inte om du säljer sex. Varför det är så kan du fundera på. 

I den bästa av världar hur skulle det vara då? En kommunal callgirl verksamhet för alla män som inte tar någon som helst ansvar för sin situation utan bara är en bekväm gnällig jävel? En meny att välja ifrån. Säker kan man söka bidrag för det också. Eller kanske ett högkostnadsskydd så det blir gratis när du betalat en maxsumma. Bedömt efter inkomst kanske. Det vore väl något? Har du någonsin ägnat en tanke åt kvinnas som ska ha sex med dig? Behöver hon ge sitt samtycke eller ska hon bara ställa upp? Vad gör det med den kvinnan på sikt? 

Din värld och optimala situation gissar jag ser rätt annorlunda ut jämfört med en hel massa. Din kvinnosyn och rättvisetänkande är faktiskt obehagligt. 

Så alla personer ska anstränga sig lika mycket tycker du?
    Tänker kvinnor att de behöver göra något mer för de vet hur lätt de får tillgång till sex? 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-11 17:39:54 följande:

Den lag som finns är sexköpslagen. Du straffas om du köper sex. Du straffas inte om du säljer sex. Varför det är så kan du fundera på. 

I den bästa av världar hur skulle det vara då? En kommunal callgirl verksamhet för alla män som inte tar någon som helst ansvar för sin situation utan bara är en bekväm gnällig jävel? En meny att välja ifrån. Säker kan man söka bidrag för det också. Eller kanske ett högkostnadsskydd så det blir gratis när du betalat en maxsumma. Bedömt efter inkomst kanske. Det vore väl något? Har du någonsin ägnat en tanke åt kvinnas som ska ha sex med dig? Behöver hon ge sitt samtycke eller ska hon bara ställa upp? Vad gör det med den kvinnan på sikt? 

Din värld och optimala situation gissar jag ser rätt annorlunda ut jämfört med en hel massa. Din kvinnosyn och rättvisetänkande är faktiskt obehagligt. 

Vem som helst kan sälja sex menar du?
    Det är fel tycker du om kvinnor som säljer sex får en villig sexköpare på ett silverfat?

Har du tänkt på män som har/ska ha sex med dig?
    Måste de prestera mer än vad du behöver? 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-15 17:15:32 följande:
    Hur ska, rent konkret möjlighet att ta eget ansvar ordnas? Ge exempel.

Sedan var frågorna ställda till dig som person. Det gör att det blir galet när du försöker ge generaliserande svar.

Och varför detta ältande om vad samtycke innebär/ inte innebär?
    Vill du skriva ner betydelsen så att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit i högre utsträckning än idag? 
    Vet inte. 

Som jag skrev fungerar inte sexköp så bra

Orsaken varför jag tar upp det är för att plika personer diskuterar om samtycke och vad det skulle innebära. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-10-14 23:45:42 följande:

Alla som kan ha sex tar inte ansvar. Därför finns straffskalor för det. 

Du bara babblar. En mening i taget. Hur skulle det vara om du inte duckade för kärnan. I den bästa av världar, hur har du det då? Du bemödade dig inte att kommentera det. Var det liiiite för nära din tes? Vad får dig att tro och tycka att du ska ha en villig kvinna serverad på silverfat? Vad har du att erbjuda/tillföra. Ditt ansvar för situationen? Fattar du vad samtycke innebär i praktiken? 

När du skriver om att jag ska tänka på kvinnan etc. 
    Det låter som du menar att man ska även tänka på andra och hur de ska få ha det. 

Ska det inte då vara lika mellan könen? 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-15 17:15:32 följande:
    Hur ska, rent konkret möjlighet att ta eget ansvar ordnas? Ge exempel.

Sedan var frågorna ställda till dig som person. Det gör att det blir galet när du försöker ge generaliserande svar.

Och varför detta ältande om vad samtycke innebär/ inte innebär?
    Vill du skriva ner betydelsen så att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit i högre utsträckning än idag? 
    Det förväntas att jag skulle vilja ha en kvinna som inte behöver anstränga sig något för de vill kunna ha sex just med mig eller att kvinnan ens behöver göra något mer än hur hon och kvinnans kropp ser ut exempelvis utan smink. 

Med den logiken så kan jag förvänta mig att det finns någon kvinna som inte kräver att man ska behöva anstränga sig speciellt mycket för att lyckas. 

Övrigt. 
    Man kan anstränga sig utan att lyckats, hon kan inte veta allt. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-15 17:06:08 följande:
    Skärp dig.
    Personen skrev att inte alla kan ta ansvar.
    Då borde väl inte hon kräva att man ska göra det? 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-15 17:18:08 följande:
    Utveckla vad du menar med rättvisetänkande här?
    Tycker du att det var bra och rättvisa åtgärder som togs upp i inlägget?
    Det här låter som hon menar ska handla om rättvisetänkande.

"Har du någonsin ägnat en tanke åt kvinnas som ska ha sex med dig? Behöver hon ge sitt samtycke eller ska hon bara ställa upp? Vad gör det med den kvinnan på sikt? "
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-11 15:15:46 följande:
    Anonym (Om du gör det) skrev 2025-10-11 15:09:05 följande:
    Och det handlar då om att du tycker sex ska vara rättvist 

Försöker du vrida det till att personen ska hålla med dig om att sexköp är okej och att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit? Annars är det inkonsekvent i dina ögon?
    Samtycke är inte samma sak som två personer skulle tycka om varandra. 
    Sex skulle ju inte vara en rättighet och det gäller även för personer som tycker om varandra. 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-11 14:25:47 följande:
    Inte tillgång till lagen? Har inte alla tillgång till lagen om det blir aktuellt?

Och tidigare skrev du väl att man inte kan veta om TS använt sig av samhällets hjälp. Har du fått annan information från TS nu?
    Han har troligen inte använt sig sv den lagen. 
    Lagen är inte aktuell för alla personer. 

Om han fått hjälp av samhället så måste han haft sex förut till att börja med. Det är oklart 
  • Anonym (Om du gör det)
    Anonym (Julk) skrev 2025-10-15 17:06:08 följande:
    Skärp dig.
    Personen skrev att inte alla kan ta ansvar.
    Så du brukar kräva att folk ska ansvar för något som de inte har något med att göra med? 
Svar på tråden Vad tycker ni om att köpa sex?