• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Miniblomma
    ttcjuliaa skrev 2025-09-26 10:30:16 följande:

Hej hej, hoppar in här! Tänkte vänta till efter det första ultraljudet egentligen pga att vi fick MA sist så vågar inte riktigt vara glad förrän jag ser en levande bebis. Men tror jag behöver pepp, vi ska på måndag och jag är jättenervös. Blir 7+3 då, andra barnet. Vi har en 2,5-åring från förr Glad

💕 BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 123
     7/5 - haringenfantasinuheller
    14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    24/5 - Annpor
    28/5 - Junieverse

Grattis till plusset och välkommen till gruppen! Hoppas att det går bra för dig på VUL och att ni får se en liten levande räka därinne ❤️

• ttcjuliaa
    Miniblomma skrev 2025-09-26 15:09:33 följande:

Grattis till plusset och välkommen till gruppen! Hoppas att det går bra för dig på VUL och att ni får se en liten levande räka därinne ❤️

Taack! Hoppas detsamma för dig och alla andra här inne Hjärta

På tal om symptom, är det någon mer som får hjärtklappning? Får det helt plötsligt flera gånger per dag. Har till exempel legat på soffan nu i ett par timmar och plötsligt känns det som att hjärtat ska hoppa ur brösten/halsen. Sjukt obehagligt Skrikandes
  • Siripiri
    ttcjuliaa skrev 2025-09-26 23:04:37 följande:
    Taack! Hoppas detsamma för dig och alla andra här inne Hjärta

På tal om symptom, är det någon mer som får hjärtklappning? Får det helt plötsligt flera gånger per dag. Har till exempel legat på soffan nu i ett par timmar och plötsligt känns det som att hjärtat ska hoppa ur brösten/halsen. Sjukt obehagligt Skrikandes
    Jag hade också det dem första veckorna, det var som att kroppen var superstressad över HCGt 😅 Var flera i BF mars som upplevde samma. Verkar inte vara några konstigheter ♥️
  • Siripiri

Eller om det Faktiskt är den ökande mängden progesteron, för jag har alltid högre vilopuls under lutealfasen😎

• Anonym (Såpbubbla)
    Vecka 6 + 3 idag.

Här har det inte varit toppen de senaste dagarna med stark stress på jobbet, vilket gör mig än mer orolig när jag är gravid. Har haft symptom på utmattning och sjukat mig hela slutet av veckan. I förrgår var jag förlamande trött men var då också förkyld.

Jag har haft ett illamående som kommer och går. Inga problem med att äta men kan bli illamående när jag tänker på eller ser viss mat.  Skum känsla men var väldigt liknande när jag väntade dottern.

Sedan imorse känner jag mig så icke-gravid. Inte mått illa alls idag och tycker att brösten ömmar mindre än vanligt. Kan inte låta bli att bli nojig även om jag vet att symptom kan komma och gå..

BF 20/5 förresten och första besök hos BM nästa vecka 🙏
  • Junieverse

Kul att gruppen fortsätter växa, grattis och välkommen 🥰✨! Könns ändå som vi blev en rätt liten BF Maj grupp.

Jag har absolut också känt hjärtklappningen och igår kom min första riktiga 🤮 haft könningar idag också ( 5+3 ) men klarat mig med lite hulkande 🤣🙏🏻? 

Jag blev så himla rädd efter min lilla blödning efter vuxen myset och att det sen kom lite liiiite brunt 2 dagar efter så jag fick tid på måndag hos min klinik redan. Kanske dumt med tanke på att vi då troligen inte kan se så mycket men jag klarar inte vänta till fredag för kontroll känner jag 😫...

Tänker jag kompletterar med ett privat ultraljud om jag inte får någon mer tid sen för att få se att hjärtat🙏🏻 

• Bellis9207

Glömde skriva in mig i listan 🥲

💕 BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 123
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    28/5 - Junieverse
  • Babybooom24

Heej,

Hoppar också in i denna grupp efter att ha plussat för några veckor sen, är i vecka 7 (6+1) så har BF 21 Maj enligt min app - mellan er Yny och Bellis! Kul att vi är så många nära varandra som kan följas åt! Ska läsa igenom tråden med alla inlägg, såg något om sex - hur gör alla här - har ni ses som vanligt? Detta är mitt första barn och jag är lite nojig med allt. Märkte inte att jag var gravid i början så åt "fel" saker och drack alkohol under en vecka utomlands, men det är ju inget man kan göra åt nu! Ser så fram emot att följas åt och dela erfarenheter, rädslor och glädje ihop! mitt första UL är på tisdagHjärta{#emotions_dlg.flower}

• Babybooom24

Och listanSkäms

💕 BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 123
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    21/5 - Babybooom24
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    28/5 - Junieverse
  • Miniblomma
    Babybooom24 skrev 2025-09-27 23:52:09 följande:

Heej,

Hoppar också in i denna grupp efter att ha plussat för några veckor sen, är i vecka 7 (6+1) så har BF 21 Maj enligt min app - mellan er Yny och Bellis! Kul att vi är så många nära varandra som kan följas åt! Ska läsa igenom tråden med alla inlägg, såg något om sex - hur gör alla här - har ni ses som vanligt? Detta är mitt första barn och jag är lite nojig med allt. Märkte inte att jag var gravid i början så åt "fel" saker och drack alkohol under en vecka utomlands, men det är ju inget man kan göra åt nu! Ser så fram emot att följas åt och dela erfarenheter, rädslor och glädje ihop! mitt första UL är på tisdagHjärta{#emotions_dlg.flower}

Grattis och välkommen till gruppen! ❤️

Som svar på frågan har vi sex som vanligt och det ska ju inte vara någon fara, även om man lätt kan känna sig nojig för allt ändå 😊 Gjorde också en hel del ?fel? dagarna innan jag visste att jag var gravid (hade testat negativt, men tydligen för tidigt) så det är bara att göra rätt framöver!
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜