• Skipper123

Bf - Maj 2o26 👣💜

Hej, har bf  3/5 och idag sett en liten liten mini på VUL  🌸
    V. 6+0
    Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf-datum 🥰
  • Svar på tråden Bf - Maj 2o26 👣💜
  • Björken88

Godmorgon alla🌸 Vaknar som vanligt tidigt och flera gånger under natten.. Drömmer väldigt mycket också, där jag minns drömmarna supertydligt! Fler som har det så? 😅

Idag går jag in i vecka 7 (6+0). Veckorna går så fort! Ska bli skönt att nu imorgon ta blodprov för mina sköldskörtelvärden.
    Köpte även omega 3 nu på apotek och äter gravid kvinna med bla folsyra. Är det något annat man bör köpa och äta?

Jag uppdaterar vår bf lista då jag glömt skriva in mig, nu är vi 3 st som har samma bf dag,
    23/5- Yny, Björken88, Bellis9207 ♥️

3/5 - Skipper 123
     7/5 - haringenfantasinuheller
    14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    21/5 - Babybooom24
    23/5 - Yny
    23/5 - Björken88
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    28/5 - Junieverse
  • yny

Vad roligt att vi är så många med samma BF! 😍 Mitt första barn föddes dagen innan BF, vi får väl se hur det blir med denna lilla krabaten 😍🥰 

Angående sex så är min sexlust som bortblåst?! Inte för att den var sådär enorm innan heller (livet med småbarn..) men nu är jag så himla himla trött att det känns stört omöjligt att orka med det också. 

Jag sover uruselt nu också, inte bara pga tvååringen (även om han inte sover särskilt bra heller 🙈) men vaknar ändå hur många gånger som helst och kan ibland ligga vaken i ett par timmar utan att kunna somna om.. inte kul! Bidrar såklart till att jag är så trött.

Inatt så stångade sonen mig med huvudet stenhårt i nedre delen av magen också (sa jag att han sover dåligt? Haha) och jag var helt oförberedd. Det var ordentligt hårt (nästan tappa luften-hårt). Noooooojar att det ska ha skadat bebisen?! Snälla säg att det är en helt obefogad noja? 🙈

• Björken88

Grattis till oss som går in i vecka 7 idag och ja så kul vi är några, och självklart grattis till oss alla i maj🎉

Jag vet inte hur man citerar/svarar någon specifik på denna tråd?
    Men svar till yny kring smällen i magen så kan jag ju inte säga med all säkerhet då jag inte är läkare, men att embryot ligger superväl skyddat bakom blygdbenet änsålänge och de faktorer som kan skadar är sådant vi gör som tex alkohol/nikotin osv så jag tror du kan va lugn♥️

Jag kan flika in angående sex, inte supersugen här heller, känner mig ganska uppblåst, pruttig och med mensliknande värk inte så sugen, men vi har haft sex 2 gånger sedan vi fick veta graviditeten och det har gått bra, inga blödningar eller dylikt. Sex ska vara säkert att ha utan problem, så vill du så sexa på🥰

• Bellis9207

Ja verkligen så kul 😍 min sexlust är också som bortblåst?  men är konstant trött samt att jag känner mig helt svullen 🤣 jobbar bara nätter med så har lite jobbigt med tröttheten nu när man jobbar men det försvinner väl kanske om någon vecka förhoppningsvis 😍 

• yny

Idag har jag för övrigt mått riktigt illa för första gången! Riktigt bubblig och obekväm hela förmiddagen. Börjar lugna sig lite nu. Skönt på ett sätt att få lite mer symtom! Får väl se om jag känner samma ifall det blir värre 😂

Har ni andra funderat på om ni vill ta reda på kön? 🥰

Med första barnet ville både jag och sambon det (och jag var även tvärsäker på att det var en pojke ända sen plusset vilket visade sig stämma) men denna gång har vi bestämt oss för att låta det bli en överraskning 😍 jag har heller inte samma känsla denna gång! 

• Babybooom24

Okej skönt att höra att ni andra också tappat sexlusten lite pga symptom osv, känner mig också lite pruttig och uppblåst så suget är väl sådär pågrund av det haha...

Sover också dåligt, och försöker vänja mig att ligga på rätt sida, vänster? men kanske inte spelar någon roll såhär tidigt? 
    Åh, kan tänka mig att det är en helt annan femma att ha en tvååring brevid en, som också sover dåligt! Som björken säger har jag också läst att bebisen är väl skyddad så du borde kunna vara lugn<3

Jag har svårt att bestämma mig angående att ta reda på kön - men tror jag inte kommer kunna hålla mig och vill nog veta. Har ni funderat något på KUB eller NIPT? Om man gör NIPT får man väl möjlighet att veta kön tidigare tom?

• Babybooom24

Och Björken, angående vitaminerna äter jag fortfarande mina fertilitetsförbredande vitaminer som jag tycker funkar, och har kvar en halv burk av, så inte köpt nytt av den anledningen. Tror dock inte man behöver ta så mkt med än folsyra, omega 3, kanske järn, egentligen?

(ska fråga på mitt UL på tisdag om det är OK med allt detta, kan uppdatera efter)

• hoppas på bebis ett
    Grattis till alla plus! Man längtar sååååå själv.

Hur hade ni sex runt äl när ni plussade? hoppas det inte är opassande att fråga. Känns som det aldrig vill ta sig för oss, vi har försökt sen mars.
  • RainbowFamilyDreams

HejHej :). Hoppar in i tråden. Är två kvinnor som önskat få barn i många år. Plussade för två veckor sedan, svagt. Sedan dess har testerna blivit starkare och nu blir de inte starkare. Är mycket tidigt för mig ännu, är i v. 5+4. Ska på första graviditetsultraljud 17/10 (v. 7+6) så då får vi se om det ser okej ut. Så just nu är det en skör tid, mycket tankar och funderingar. Kan bli att BF justeras mem barnmorskan fick fram 26/5.

Har genomgått IVF med fryst embryo och har plussat efter fjärde försöket (2 inseminationer och 2 IVF), plussade dock på första inseminationen men blev tidigt missfall. Så nu är man lagom orolig och missfallsnojan är där hela tiden.....

Känner mig mest uppblåst. ökad hunger, trötthet, molvärk och lite ömma bröst. Ännu inget direkt illamående eller konstig smak/lukt. Stannat hemma två dagar från jobbet pga känner mig sååå slut...

Ska uppdatera när jag har varit på VUL och se om det finns något liv där... är så räddHjärta.

Bilden nedan är tagen ruvardag 17 efter FET (frysåterföring med femdagars blastocyst). Har 3 embryon kvar i frysen.

Hoppas på knytet <3

Spännande att följa er alla här.

💕 BF-lista maj -26 💕

3/5 - Skipper 123
     7/5 - haringenfantasinuheller
    14/5 ttcjuliaa, Andra barnet
    18/5 - Miniblomma
    20/5 - Mololo
    23/5 - Yny
    23/5 - Bellis9207
    24/5 - Annpor
    26/5 - RainbowFamilyDreams
    28/5 - Junieverse
  • Anonym (M)
    Babybooom24 skrev 2025-09-28 12:59:58 följande:

Och Björken, angående vitaminerna äter jag fortfarande mina fertilitetsförbredande vitaminer som jag tycker funkar, och har kvar en halv burk av, så inte köpt nytt av den anledningen. Tror dock inte man behöver ta så mkt med än folsyra, omega 3, kanske järn, egentligen?

(ska fråga på mitt UL på tisdag om det är OK med allt detta, kan uppdatera efter)

Fråga chatgpt 😃 Vet att q10 finns det inte mycket forskning på direkt och bör undvikas. Tyvärr det med mycket så med tillskott för det är ju inte etiskt rätt forska på gravida🥲 
Svar på tråden Bf - Maj 2o26 &#x1F463;&#x1F49C;