Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?
Igår blev Charlie Kirk mördad. Hur tror ni det kommer att förändra samhället?
Igår blev Charlie Kirk mördad. Hur tror ni det kommer att förändra samhället?
Vad gör med Charlie Krik? Han är ingen för samhället.
Ingenting kommer hända. Våra skatter kommer inte minska eller pris på el, bensin etc...folk kommer fortsätta leva, dödas, etc...
Vi har mer att göra än att snacka om Charlie.
Det är useless topic. Fyfan
Vad pratar du om, det råder regel på opartiskhet som lärare, både i Sverige och USA. Jag tror inte för en sekund att du och många andra i denna tråd hade ropat yttrandefrihet eller att det inte spelar någon roll ifall skon var på andra foten och extrem höger åsikter och teorier diskuterades för era barn eller på universiteten.
Lärarna har yttrandefrihet, men precis som tex polisen så får dom ta det utanför arbetstid.
Skilnaden med Kirk är att han inte var en lärare, och alla hans diskutioner var frivillig på allmän plats. I USA är många universitet så vänstervridna, att man har dokumenterat att konservativa elever inte kan öppet prata om deras, och ifall deras proffesorer får reda på det så blir dom bedömda annorlunda och det påverkar deras betyg. Något som finns i Sverige med.
Och som vanligt med sånna som dig så duckar du många av dom poänger och frågor jag tar upp. Och fokuserar endast på dom som tjänar ditt syfte.
Trump gillar inte idioter som uppmuntrar politiskt våld.
Och många här som tjuter populism, simpla lösningar, och att bildade ser igenom MAGA. Ni har själv väldigt simpla svar på MAGA och varför, för att inte nämna o inspirerade och grunda argument. Sen när man kommer med en rimlig poäng så ignorerar ni det bara.
Mwn kan fråga sig varför många ?högre bildade? verkar ha svårt med kritiskt tänkande.
Hur kommer det sig att på universiteten hyllar man Tex: Mass invandring, klimatkatastroffen. med mer att nämna. Och hycklar all form av kritik.
Sen visar det sig att dom simpla och blå färgade arbetarna får rätt.
Trump gillar inte idioter som uppmuntrar politiskt våld.
Och många här som tjuter populism, simpla lösningar, och att bildade ser igenom MAGA. Ni har själv väldigt simpla svar på MAGA och varför, för att inte nämna o inspirerade och grunda argument. Sen när man kommer med en rimlig poäng så ignorerar ni det bara.
Mwn kan fråga sig varför många ?högre bildade? verkar ha svårt med kritiskt tänkande.
Hur kommer det sig att på universiteten hyllar man Tex: Mass invandring, klimatkatastroffen. med mer att nämna. Och hycklar all form av kritik.
Sen visar det sig att dom simpla och blå färgade arbetarna får rätt.
Jag tar mig friheten att göra som ni gör och inte svara på något du tog upp, så återkommer jag med svar på det senare.
Skulle du istället för att ropa ?jamen durååå!?, försöka möta något av mina argument?
Jag kollar vad Trump gör inte endast på vad han säger. Speciellt inte vinklade citat utan kontext.
Känner du till någon bra eller vettig saklig handling han har gjort?