• Anonym (Force)

Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?

Igår blev Charlie Kirk mördad. Hur tror ni det kommer att förändra samhället?

• Svar på tråden Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?
  • Faile
    Tow2Mater skrev 2025-09-20 00:18:19 följande:
    Jag är inte intresserad av att diskutera Kirk specifikt. Jag visste inte vem han var innan han mördades. 
    Ok? Du verkar ha en jävla massa åsikter om vad han sagt, vem han var, hur folk reagerat på hans död och hur den amerikanska staten agerat för att nu säga att du knappt vet vem han var? 

Med tanke på alla dina åsikter och dina svar på andras ( mer insatta ? ) åsikter, så borde 5 bra saker han gjort vara det minsta man kan begära. 
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Tow2Mater
    Faile skrev 2025-09-20 00:28:21 följande:
    Ok? Du verkar ha en jävla massa åsikter om vad han sagt, vem han var, hur folk reagerat på hans död och hur den amerikanska staten agerat för att nu säga att du knappt vet vem han var? 

Med tanke på alla dina åsikter och dina svar på andras ( mer insatta ? ) åsikter, så borde 5 bra saker han gjort vara det minsta man kan begära. 
    Jag har kommenterat folks felaktigheter. Läser man lite mer än vänsterextremers  talkingpoints ser man mer av hur det verkligen förhåller sig.

Du kan googla honom om du vill veta mer om honom.

Du behöver inte svära. Det låter illa.
  • Faile
    Tow2Mater skrev 2025-09-20 00:36:56 följande:
    Jag har kommenterat folks felaktigheter. Läser man lite mer än vänsterextremers  talkingpoints ser man mer av hur det verkligen förhåller sig.

Du kan googla honom om du vill veta mer om honom.

Du behöver inte svära. Det låter illa.
    Du försvarar honom. Det borde inte vara så svårt att hitta fem fina punkter om honom, med tanke på hur hårt du försvarar honom. 

Jag älskar att svära, speciellt när jag är hungrig. 
  • Tow2Mater
    Faile skrev 2025-09-20 00:39:03 följande:
    Du försvarar honom. Det borde inte vara så svårt att hitta fem fina punkter om honom, med tanke på hur hårt du försvarar honom. 

Jag älskar att svära, speciellt när jag är hungrig. 
    Som jag sa, jag har inget intresse att diskutera honom specifikt, eller att servera dig fakta om honom. Gå och ät medan du googlar.
  • Faile
    Tow2Mater skrev 2025-09-20 00:40:16 följande:
    Som jag sa, jag har inget intresse att diskutera honom specifikt, eller att servera dig fakta om honom. Gå och ät medan du googlar.
    Tråden handlar om honom. Speicifikt. Vad vill du diskutera, pärsikor? 
  • Anonym (Hundraprocent)
    Faile skrev 2025-09-20 00:42:00 följande:

Jag vill diskutera hur persikor stavas. 

Du verkar enormt på hugget, chilla och gå och lägg dig. Det är helg nu.

• Faile
    Anonym (Hundraprocent) skrev 2025-09-20 00:45:55 följande:

Jag vill diskutera hur persikor stavas. 

Du verkar enormt på hugget, chilla och gå och lägg dig. Det är helg nu.

Jag håller med. Stavningen går åt helvete när man är hungrig, specifikt persikor. 
  • Faile

Men ja, hela tråden och hela diskussionen är full av allt han sade fel och alla hemska åsikter han hade.

Så jag tänker att eftersom så många nu hyllar honom, även här i tråden, så kan väl någon nämna 5 fina saker han gjort eller sagt? 

• Tow2Mater
    Faile skrev 2025-09-20 00:42:00 följande:
    Nej tråden handlar inte specifikt om honom. Den handlar om hur man tror mordet på honom kommer att förändra samhället.
  • Tow2Mater
    Faile skrev 2025-09-20 01:08:49 följande:

Men ja, hela tråden och hela diskussionen är full av allt han sade fel och alla hemska åsikter han hade.

Så jag tänker att eftersom så många nu hyllar honom, även här i tråden, så kan väl någon nämna 5 fina saker han gjort eller sagt? 

Han förespråkade yttrandefrihet och var känd för att inte predika våld, utan istället engagera sig i dialog, och var en konservativ röst på de annars ganska helt vänsteråsikts- och liberalåsiktsmonopol som kallas universitet och högskolor.

Han skapade och ledde den största ungdomsorganisationen, det kanske mest ambitiösa projektet, inom konservativ politik någonsin.

Han trodde på unga människors potential, inspirerade andra att vara passionerade, och inspirerade otaliga unga människor att omfamna den kristna tron.

Han gav energi åt missnöjda konservativa som sällan röstar och drog dem ut till valurnorna.

Han var en förebild som familjefar som prioriterade och tog hand om sin familj.

Jag tror att hans avsikter var att skapa en värld som han tyckte var bättre än den vi har nu. Precis som de flesta nog vill som engagerar sig politiskt.
Svar på tråden Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?