Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?
Igår blev Charlie Kirk mördad. Hur tror ni det kommer att förändra samhället?
Igår blev Charlie Kirk mördad. Hur tror ni det kommer att förändra samhället?
Det vet inte du eller jag, vi kan endast spekulera. Hans avsikt var absolut att protestera och demonstrera, men jag tror inte att han hade för avsikt att skapa varken kravaller eller någon form av våld. Så fort det spårade ur så bad han alla att gå hem igen. Man får ifrågasätta val resultat. Och med tanke på hur vänstern och etablissemanget har behandlat honom och republikaner allmänt så tycker jag inte det är så konstigt. Men nej, det rättfärdigar inte att hindra den fridfulla överföringen av makten. Men om det är något den senaste tiden har visat så är det hur lågt vänstern är villig att sjunka för att skydda sitt och deras agenda.
Fint att vi är överens om Bidens retorik. Det är kul att du nämner fix news, vilket inte är källan till min information. Vi håller nog med om en del i grunden, men med tanke på det du kunde nämna om Trumps bra handlingar så skulle jag säga att du inte har en balanserad bild av honom. Det stämmer säkert delvis för mig med.
Såhär är det alltid när det gäller Trump, motståndare pratar aldeles för mycket om fulvinklade citat. Som efter en googling lätt kan se är fel.
Det är klart att du har rätt i det du skriver. Men lugna er, Trump är ingen diktator, Usa var en bättre plats sist han satt och det kommer USA vara efter denna period med.
Ja kolla du har rätt om maten. En sak som blev känd i USA i början av hans mandat var priset på ägg, vilket hans administration lyckades sänka drastiskt. Men det har kortsiktigt gått upp igen, dels på grund av tullarna.
Det första Trump gjorde var att införa en nationell energi kris. Och öppnade upp USA:s energi marknad radikalt. Dels tillät Fraking igen och tog bort många korkade restriktioner, och byrokrati. ? drill baby drill ?
Jag är mycket för att man går på Woke och DEI. Det är ett hot mot samhället och västerländsk kultur. proffesionella kvinnor i deras sporter är väldigt tacksamma att dom har fått tillbaka deras sport och att biologiska män har blivit av med deras patetiska priser och rekord.
Trump och hans administration bör omedelbart publicera utredningen i sin helhet. Det amerikanska folket har rätt att ta del av den. Och alla som är kriminellt delaktiga ska låsas in på livstids fängelse utan nåd.
Jag undrar också varför han och administrationen undviker det. Säkert korruption inblandat. Vad jag vill tro är att dom håller på den för att dom samlar bevis och möjlighet att massarrestera dom som är delaktig i klientlistan, och därför kan dom inte blotta den. I det fallet anser jag att dom gör rätt i att hålla den.