Samhället efter Charlie Kirk. Vad händer nu?
Igår blev Charlie Kirk mördad. Hur tror ni det kommer att förändra samhället?
Igår blev Charlie Kirk mördad. Hur tror ni det kommer att förändra samhället?
Jag tar mig friheten att göra som ni gör och inte svara på något du tog upp, så återkommer jag med svar på det senare.
Skulle du istället för att ropa ?jamen durååå!?, försöka möta något av mina argument?
Jag kollar vad Trump gör inte endast på vad han säger. Speciellt inte vinklade citat utan kontext.
Känner du till någon bra eller vettig saklig handling han har gjort?
6:e Januari har blivit så blåst ur proportion av media. Trump säger dumma saker, det ger jag. Men han uppmanade inte till våld. ? fight like hell ? kan tolkas som ? slås ? om man vill vinkla det så. Roliga med media är att dom nämner aldrig vad han sa efter det. ? Fridfullt och patriotiskt gå till huvudstaden ?. Sen är det klart att det fans några få rötägg. 6 Jan var var ett stort misstag och skulle inte ha hänt, men det är mycket överspelat För politiska poäng.
Jag förstår inte Trumps motståndares upphängning på allt han Säger. Det är som att han aldrig får skämta eller uttrycka sig klumpigt, man tar vartenda ord till punkt och pricka och har aldrig förmågan att läsa något mellan raderna eller tänka ? Hmm det låter inte som hela historian ?. Ingen klagade ju över den förra som knappt kunde säga en mening. Men det visar mycket också när motståndare endast fokuserar på person istället för sak. Han borde inte ha sagt att han hatar sina motståndare. Men i det sammanhanget sörjde han Charlie, och det ända han tänkte om sina motståndare var att dom dödar sånna som Charlie och han. Igen, när Biden kallar republikaner för deplorabols, rasister, onda faschister och dåliga människor, så bryr sig ingen.
Nog för att jag stöttar Trump, han är bra för USA och den dekadenta politiska världen, han får saker att ske. Men vad som motiverar mig är att diskutera för sanning, och det stör mig hur missvisande, fulvinklat och sanningslöst folk och speciellt mainstreammedia talar om honom och höger åsikter i allmänhet.
Trump är för sunt förnufft och vill ? vanligt folk ? ska få det bättre och få deras röst hörd, och han vill att USA ska bli starkt, precis som alla ledare som bryr sig om sitt land borde. Oavset vad ni och media säger, Trump är verkligen inte en elittist.
Tänk att han knappt hunnit börja sin period.
Mat har blivit billigare, boende, energi, drivmedel.
Han stoppar Woke trams och DEI.
Jag stöttar det Vance sa på EU mötet, och det Trump sa till Storbritannien och EU under UN mötet. UK håller på att gå under i demokratiska rättigheter.
Att han får Nato att stepa up.
Som du nämnde att hon jobbar för fred, även om han är väl stor i käften. Israel Palestina, Iran och att han faktiskt pratar med Pute, även om det lämnar mycket att önska. alls andras lösning verkar ju vara ett evighetskrig.
6:e Januari har blivit så blåst ur proportion av media. Trump säger dumma saker, det ger jag. Men han uppmanade inte till våld. ? fight like hell ? kan tolkas som ? slås ? om man vill vinkla det så. Roliga med media är att dom nämner aldrig vad han sa efter det. ? Fridfullt och patriotiskt gå till huvudstaden ?. Sen är det klart att det fans några få rötägg. 6 Jan var var ett stort misstag och skulle inte ha hänt, men det är mycket överspelat För politiska poäng.
Jag förstår inte Trumps motståndares upphängning på allt han Säger. Det är som att han aldrig får skämta eller uttrycka sig klumpigt, man tar vartenda ord till punkt och pricka och har aldrig förmågan att läsa något mellan raderna eller tänka ? Hmm det låter inte som hela historian ?. Ingen klagade ju över den förra som knappt kunde säga en mening. Men det visar mycket också när motståndare endast fokuserar på person istället för sak. Han borde inte ha sagt att han hatar sina motståndare. Men i det sammanhanget sörjde han Charlie, och det ända han tänkte om sina motståndare var att dom dödar sånna som Charlie och han. Igen, när Biden kallar republikaner för deplorabols, rasister, onda faschister och dåliga människor, så bryr sig ingen.