• Zozoi

BIM december 2025

Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i december.

Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan här nedan. 

Nu hoppas vi på massa magiska december plus. Lycka till ❤️

• Svar på tråden BIM december 2025
  • Anonym (längtar innerligt)

Behöver er hjälp! Min man jobbar borta och det är inte precis toppen när det gäller att tajma ägglossning. Denna månad vill jag steppa upp gamet lite. 

Söndag 30/11 är det på dag 12 i cykeln och då borde vi få till det, men det är lite väl tidigt. Tisdag 2/12 är det dag 14. Jag får i stort sett alltid topp på ägglossningstest dag 14, ofta på em, vilket då borde betyda att själva ägglossningen sker dag 15 dvs onsdag typ em. VILKEN dag borde min man komma hem och ta en sovmorgon? Tisdag till onsdag väl? Inte så säker på att vi kan få till nån på tisdag kväll pga stora barn men kanske onsdag morgon då de gått till skolan? 

Är så trött på dålig tajming och att leva på världens minsta hopp! Tycker chanserna är för små ändå under bra förutsättningar?

• Anonym (Elly)
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2025-11-24 06:53:33 följande:

Behöver er hjälp! Min man jobbar borta och det är inte precis toppen när det gäller att tajma ägglossning. Denna månad vill jag steppa upp gamet lite. 

Söndag 30/11 är det på dag 12 i cykeln och då borde vi få till det, men det är lite väl tidigt. Tisdag 2/12 är det dag 14. Jag får i stort sett alltid topp på ägglossningstest dag 14, ofta på em, vilket då borde betyda att själva ägglossningen sker dag 15 dvs onsdag typ em. VILKEN dag borde min man komma hem och ta en sovmorgon? Tisdag till onsdag väl? Inte så säker på att vi kan få till nån på tisdag kväll pga stora barn men kanske onsdag morgon då de gått till skolan? 

Är så trött på dålig tajming och att leva på världens minsta hopp! Tycker chanserna är för små ändå under bra förutsättningar?

Jag skulle säga båda tillfällen du nämnt funkar. Nästan så onsdag låter bäst? 😊
  • Anonym (Elly)

En till här som funderar nä är bäst alternativ att mysa vid
    ägglossning 😊

Fick glad gubbe igår kväll och imorse. Myste igår kväll. Tror ni det kan ta sig om vi myser på tisdag kväll först? Kanske för sent? Eller bättre idag?

Har haft 2 gånger i rad från glad gubbe ägglossning efter 36-48 h. Får alltså glad gubbe 2 morgnar i rad.

• Babysheep
    Anonym (Elly) skrev 2025-11-24 08:21:41 följande:

En till här som funderar nä är bäst alternativ att mysa vid
    ägglossning 😊

Fick glad gubbe igår kväll och imorse. Myste igår kväll. Tror ni det kan ta sig om vi myser på tisdag kväll först? Kanske för sent? Eller bättre idag?

Har haft 2 gånger i rad från glad gubbe ägglossning efter 36-48 h. Får alltså glad gubbe 2 morgnar i rad.

Ligg idag igen om ni har möjlighet tycker jag! 😊
  • Anonym (Virrpannan)

Har man enstaka dagar och man måste prioritera när man kan få till det så är det bäst att ha sex dagen före ÄL och samma dag ÄL sker. Har sett nån graf tidigare på hur stor chansen rent procentuellt till graviditet är i förhållande till ägglossning och störst chans för graviditet är dagen före ÄL. Alltså samma dag som ÄL-testen brukar bli positiva. Sedan har man relativt stor chans samma dag som ÄL sker men sen blir chansen i princip noll. Så hellre få till det strax innan ÄL än efter 😅

Man vet inte hur länge äggen "lever" och kan befruktas. Man tror i bästa fall 24 timmar, men man har också sett att det kan vara betydligt kortare än så. Och det är ju individuellt förstås som med allt. 

Min man reser också i sitt jobb emellanåt men bara enstaka dagar och lyckligtvis inte så ofta. Nog med jobb att få till det ändå och stress över att missa ÄL tycker jag, så ni som har män som är bortresta mycket, hejja! 

• Anonym (Ayla)

Jag är ledsen att du också har den erfarenheten. Önskar inte min värsta fiende att uppleva det vi varit med om. 💔

Jag håller också tummarna för alla här inne som längtar efter barn. Oavsett om man försökt länge, precis 

Anonym (längtar innerligt) skrev 2025-11-23 21:09:55 följande:
    Vet tyvärr exakt hur hemskt det är. 💔 Jag håller tummarna för oss alla här inne 🌈✨✊🏻💕
  • Anonym (Ayla)

Råkade skicka för tidigt. Skulle skriva att jag håller också tummarna för alla här inne som längtar och hoppas. Oavsett om man försökt länge, precis börjat försöka, har förluster bakom sig, eller aldrig varit gravid. Alla sitter vi i samma båt i.o.m vår längtan efter ett barn. ❤️

• Anonym (Ayla)
    Anonym (Virrpannan) skrev 2025-11-23 22:25:19 följande:
    Vet också tyvärr hur elakt livet kan vara 💔 Beklagar er förlust. Jag har också svårt att tänka att det ska gå bra, försöker påminna mig om att det finns alla chanser att det ska gå bra, att det ska lyckas. Inte lätt alla gånger förstås. Hoppas för oss alla att vi får vår efterlängtade bebis 🙏🏻🌈💕
    Tack snälla. Beklagar att även du har fått erfara hur grymt livet kan vara. ❤️
  • Babysheep

Jag överväger att köpa digitala ägglossningsstickor denna cykel. 
    Ni som använder såna, tycker ni det gör stor skillnad jämfört med vanliga strips?

• Lovishumlan

Hej! Hoppar också in här från november-tråden. 
    Har långa, oregelbundna cykler så kan inte lägga till BIM än och inte ens säkert att det blir i december? men har börjat ta inositol 2ggr dagen denna cykel så får vi se om det hjälper ägglossningen något. Hade senast ägglossning dag 42.. och kort lutealfas 😣 Hoppas på fler plus nu i december för flera!! Novembertråden var fylld med massa minus ju! 

Svar på tråden BIM december 2025