BIM december 2025
Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i december.Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan här nedan.
Nu hoppas vi på massa magiska december plus. Lycka till ❤️
Hej! Jag hoppar över från novembertråden, tyvärr mens idag redan på ÄL+10. Jag är 30 år och vi försöker få vårt första barn. Jag känner mig väldigt ensam i min umgängeskrets då nästan alla har barn och, utifrån hur de pratar, verkar ha haft ganska enkelt att bli gravida. Så jag uppskattar verkligen de här trådarna och den fina stöttning som finns!
Jag ska kontakta gyn denna månad, eftersom min lutealfas har varit mellan 8-10 dagar nästan alla månader sedan jag slutade med p-piller i april. Hoppas kunna få nån hjälp eller lite råd i alla fall.
4/12 - Zozoi
4/12 - Zozoi
4/12 - Zozoi
4/12 - Anonym4042
6/12 - Anonym (Elen)
7/12 - Lavi
9/12 - Vallmo93
9/12 - Elly
12/12 - Tjej90sve
13/12 - Labella9
14/12 - Nemi
14/12 - Elisand
16/12 - Otålig!
17/12 - Juliflicka
17/12 - En som längtar
20/12 - Mioio
20/12 Bebo7890
22/12 - Babysheep
Är ni ömma i magen vid ägglossning? Det drar och ömmar på vänster sidan och gjort i typ tre timmar nu.
Fick positivt ägglossningstest imorse.
Blir ni ömma? Får ni molvärk? Känner ni ingenting? Vet ju att det är så individuellt då vissa inte känner av sin ägglossning alla medans vissa gör det. Bara lite nyfiken på vad ni har för upplevelser ☺️
Jag brukar alltid känna av ägglossningen men alltid bara från vänster sida, så vissa månader känner jag inget men tror då det släpper från höger. månader när jag känner så blir jag alltid öm och det stramar och får en del molvärk. Så är rätt säker det skedde från höger denna månaden, hade inte riktigt tanke på ägglossningen för enligt nc skulle den komma idag. men min temp steg rejält igår och nc bekräftade min ägglossning att den skedde antigen tors eller fre.
Nu kommer det jobbigaste psykiskt, väntan innan mens och sånt övertänkande om hur man mår och allt. Jag har redan fått ömma bröst och får alltid det efter ägglossning, vet att det är för att progesteron stiger i kroppen. Men har fått för mig att jag kommer känna något annorlunda den månaden det går vägen, tex inte få ömma bröst.
Men vi får se, håller tummarna för oss alla här inne ❤️
4/12 - Zozoi