BIM december 2025
Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i december.Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan här nedan.
Nu hoppas vi på massa magiska december plus. Lycka till ❤️
Brukar också testa tidigt, är själv på ÄL +13 idag med KRITVITT test och fick lite tröst från ChatGPT innan, kanske kan hjälpa fler:
Om implantation sker vid 11 DPO:
hCG börjar produceras först efter implantation, så det tar några dagar innan nivåerna är tillräckligt höga för att upptäckas.
Blodprov kan upptäcka hCG omkring 3?4 dagar efter implantation, men nivåerna kan fortfarande vara mycket låga.
Urintester (ultrakänsliga) kräver oftast hCG ?10 mIU/mL. Med implantation vid 11 DPO:
13 DPO ? de flesta urintester är fortfarande negativa (hCG under 10)
14?15 DPO ? vissa kan visa svagt positivt
15?16 DPO ? positivt test blir mer sannolikt
Tidiga negativa tester är vanliga och utesluter inte graviditet om implantation skedde sent.
Viktig slutsats: Att testa för tidigt kan ge falskt negativa resultat. Vänta minst 3?5 dagar efter implantation för mer tillförlitliga resultat.
Tog ett testa-tidigt-test imorse på äl+11. Känns lite hopplöst även fast jag vet att det såklart kan vara för tidigt, känns inte så troligt iaf. Får vara glad för att jag inte fått mens ännu, alltid något, då min lutealfas varit alldeles för kort många, många cykler tidigare. Oftast 8-9dagar. Idag är det en vecka
kvar tills vårt första besök på fertilitetsutredningen också, så försöker fokusera på det! <3
Ser att det är flera som känner sig deppig pga ingen graviditet. Känner samma här...blev gravid förra månaden i en vecka sen stötte kroppen bort det. Och nu efter den mensen jag fick då, vill inte kroppen förstå att återgå till cykeln. Hade mens från 6/11 förra månaden. Å väntar å väntar på mensen denna månad. När jag inte får mens antar jag att jag inte heller har hittat ÄL som man trodde nån dag när strecken var lika starka nästan. Är inte gravid heller så man blir less att leva i väntan på att ägglossa/få mens så man kan börja om på nytt igen.
vi har försökt sen april måna. jag är överviktig och bara det i sig känns jobbigt att ta tag i och gå ner i vikt. Men känns å andra sidan positivt att jag lyckades bli gravid en kort stund trots övervikten. Men efter jul/nyår ska jag vara med i ett 12 veckors coach program så man har något annat att se framemot! Å hoppas men blir gravid när man flyttar fokus!
Grattis till er med plussen, ni har en härlig tid framför er :)
När jag var yngre hade jag en del övervikt, hade inte regelbunden mens ens. Blev gravid nästan direkt efter att jag börjat träna, dragit ner på socker och gått ner några kilo, så det kan vara väldigt effektivt 😊 Hormonerna är ofta känsliga för insulinsvängningar, svajande blodsocker och övervikt mm. Du har ju en plan, förhoppningsvis blir det en förbättring på alla plan hälsomässigt.
Blev gravid i våras också efter typ en månads träning och bättre kost. Är normalviktig idag men tror just jag kanske är en sån som lätt får svajiga hormoner om jag äter för mkt socker osv. Varit ganska trött hela hösten och ätit lite för mkt godsaker och inte orkar träna regelbundet så jag ska också ta nya tag och röra på mig mer nu framöver och hoppas kroppen svarar bra på det 🙏🏻😅
Usch är så jäkla låg nu och tycker allt är skit. Mkt på gång i livet generellt, och så denna karusellen på det? Hatar att mensen kommer att komma på onsdag och hatar att det snart är jul och min gravida svägerska kommer. Hatar, hatar, hatar. Och hatar att jag hatar. Men vet inte hur jag ska hantera det. tänk jag får en total panikångest attack?
Tycker också ert är skit redan nu då jag vet att vi inte heller kommer att lyckas få till nåt mys vid ägglossningen vid nyår pga omöjligt då vi är många på liten yta.
Fan, förlåt för depp men livet är verkligen inte bara kul. Gläds mer er som fått plus men det känns oerhört avlägset här.
Imorse kom mensen, så punktlig så. Känns tyngre den här månaden än förra. Nästa ÄL är mitt under julfirande (typ någonstans 24-27) när vi bor borta hos andra, så det blir nog inget med det. Räknar med att vi börjar om igen i januari istället. Svårt att vara positiv nu. Men jag är så glad för er andra som har plussat, håller tummarna för er som ännu väntar, och känner med er som också fått negativt.
Ha en fin jul och nyår alla, så ses vi kanske i nästa tråd!
Hello alla, tillbaka igen efter ett års uppehåll :D
BIM på julafton så lägger in mig i listan
Vi ses i BIM Januari 2026 tråden! Grattis till alla plus hittills och kram till er andra, både ni som fått svar och som fortfarande väntar ❤️
Jag är en av dom som väntar, så olidligt tiden går så långsamt! Man hugger på varje symtom och övertänker.
Grattis till alla plus hittills och kram till er andra, både ni som fått svar och som fortfarande väntar ❤️
Jag är en av dom som väntar, så olidligt tiden går så långsamt! Man hugger på varje symtom och övertänker.
Plussade igår morse, ett tydligt streck som kom direkt! Det kändes helt sjukt att det fungerat på första försöket. Ikväll var det rosa på pappret när jag torkade mig så ställer om från glädje och hopp till att det är en kemisk graviditet/ missfall på gång.
Någon som fått rosa flytning runt BIM men där det ändå gått bra?