• En som längtar

BIM Januari 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i Januari 2026! Hittade ing3n påbörjad tråd så jag skapar en. 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 😊

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM Januari 2026
  • isa94
    NooneBird skrev 2025-12-22 08:49:43 följande:
    Hoppar in här då! 43år planerar 5:e barnet. Har kört oskyddat sedan Augusti, provar för första gången en kombination av vitaminer efter en egen studie av vilka som främjar fertilitet.
    Har PCOS och min ålder emot mig. Hade ÄL igår, pos ÄL sticka i lördags och mycket ömhet över livmoder och äggstockar särskilt vid samlag.

Molvärk idag! Nu är det bara att vänta och se! :)

BIM-lista:

2/1 - Noonebird
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    13/1 - Isa94
    11/1 - Elisand
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    17/1 - Anonym (Längtar innerligt)
    20/1 Bebo7890
     Spännande, vad tar du för vitaminer? 
  • NooneBird
    isa94 skrev 2025-12-22 21:09:42 följande:
     Spännande, vad tar du för vitaminer? 
    Myo-Inositol, B6, Folsyra, C-vitamin, Magnesium, Zink och D3 äter jag nu sedan första mens 28/11. Jag har långa och oregelbundna cykler i vanliga fall 30-56 dagar. Nu fick jag ÄL+ dag 20  och har tydligt känt ÄL. Det moler och stretar i ljumskar och ryggslut nu samt att brösten ömmar så det har tydligt varit ÄL denna gången. Glad
  • Noranora11

Hej!

Hoppar in i tråden. Var med i novembertråden tidigare, där jag plussade men fick en kemisk graviditet som avslutades i v 5+0. Jag är 36 år och vi försöker med en 3a. Vi försökte även pricka ägglossning direkt efter missfallet men mensen kom. Mina tidigare graviditeter har gått på ?första? försöket, men denna trea verkar bli en luring.  

Håller tummarna att året inleds med en massa fina plus! 

BIM-lista:

2/1 - Noonebird
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    13/1 - Isa94
    11/1 - Elisand
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    20/1 Bebo7890
  • Anonym (Otålig!!)

God jul allihopa!!

Fick en julklapp av min syster idag- de ska få sitt andra barn. Är naturligtvis jätteglad för henne, men känner också en stress. ?Alla? runtom blir gravida så fort de kollar på varandra- tänk så blir vi ensamma kvar? Håller tummarna för denna månaden.

• Babysheep

2/1 - Noonebird

4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)
    6/1 - Noranora11
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    13/1 - Isa94
    11/1 - Elisand
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    20/1 - Bebo7890
    26/1 - Babysheep

Ikväll kom mensen som en ovälkommen julklapp, men den var väntad. 
    Förhoppningsvis blir 2026 vårt år hörrni. 
  • isa94

Ännu inte skaffat ÄL test, provar nog utan denna månad och kör samlag varannan dag, har regelbunden cykel och kör NC. Inte haft så bra koll på flygningar osv förut, och loggad när och hur det kommer, men CD 10 idag och äggviteflytnin, även fått typ 3-4 små små finnar runt munnen. 
    hur lång tid innan ÄL brukar man få äggviteliknande? brukar ha ÄL CD 14-15.

• Anonym (F96)

Oddsen att vi lyckas denna månad är väldigt väldigt låga, men det hade jag ju räknat med. försöker att inte stressa upp mig över det.

Valde att inte testa ÄL denna cykel, och vi sover borta hos familj. Vi har dock gjort ett försök idag, men jag misstänker att jag kan ha missat ÄL. Baserar det på att jag haft väldigt ont i bröstvårtorna idag, betyder inte det att ÄL med största sannolikhet redan varit?

Hoppas ni haft en mysig jul, trots alla tankar och känslor!

• Anonym (Längtar)
    Anonym (F96) skrev 2025-12-25 23:35:23 följande:

Oddsen att vi lyckas denna månad är väldigt väldigt låga, men det hade jag ju räknat med. försöker att inte stressa upp mig över det.

Valde att inte testa ÄL denna cykel, och vi sover borta hos familj. Vi har dock gjort ett försök idag, men jag misstänker att jag kan ha missat ÄL. Baserar det på att jag haft väldigt ont i bröstvårtorna idag, betyder inte det att ÄL med största sannolikhet redan varit?

Hoppas ni haft en mysig jul, trots alla tankar och känslor!

Det behöver det inte betyda. Jag fick ont på lördag dag. Äl test var negativt på morgonen och men positivt på kvällen. Och de betyder att äl är inom 24-48 h. Så för mig kom ont i brösten strax innan äl och höll i sig två dagar 🤗
  • Anonym (F96)
    Anonym (Längtar) skrev 2025-12-26 10:19:27 följande:
    Det behöver det inte betyda. Jag fick ont på lördag dag. Äl test var negativt på morgonen och men positivt på kvällen. Och de betyder att äl är inom 24-48 h. Så för mig kom ont i brösten strax innan äl och höll i sig två dagar 🤗
    Åh, okej! Då vågar jag hoppas lite, tack! 🥰
  • Anonym (Längtar innerligt)

Nån som använder Apple Watch att mäta bbt med? Jag har en gammal Apple Watch som inte kan mäta temperatur men funderar på att uppgradera mig. Funkar det bra? Har läst både och om att mäta av temperaturen på huden, att det ger mer riktigt med termometer inne i munnen.

men tänker också på NC armband, det mäter ju på huden. Synd att man måste ha ett abonnemang för att kunna testa. 

Svar på tråden BIM Januari 2026