• En som längtar

BIM Januari 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i Januari 2026! Hittade ing3n påbörjad tråd så jag skapar en. 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 😊

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM Januari 2026
  • Loviisa92

7 försöket för oss med ett syskon. Förra månaden blev knas, testade rosenrot för första gången och fick utslag på clearblue advanced två gånger, troligtvis försköt rosenroten ägglossningen med +4 dagar😅 Hade därför längre cykel på 34 dagar, istället för 28-30 dagar som jag brukar. Hoppas på många plus denna månaden. 

BIM-lista:
    5/1 - Anonym (Längtar)
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    13/1 - Isa94
    11/1 - Elisand
    17/1 - Otålig!!
    17/1 Loviisa92
  • Anonym (Längtar innerligt)

Hej!

Detta hoppas jag kommer bli tredje riktiga försöket. har hängt med i fyra trådar men den första gången missade vi äl totalt. Nu den senaste gången (dec) tog mannen ledigt från jobbet en dag och jag tror faktiskt att vi fick ett plus då jag var tre dagar sen med mensen, men testade aldrig så kan inte vara säker. Nu pågår mens för fullt och jag vet inte riktigt när äl kommer vara. Skulle vara vid nyår, men om cykeln nu är flyttad så föreslår Fertility Friend den 4/1. iPhone cykelkoll i appen hälsa föreslår 2/1. Vi får se. Det vore egentligen grymt om cykeln är flyttad, bara den förblir regelbunden som den alltid är. Mannen jobbar borta och vi har haft supersvårt att pricka ägglossningarna. Skriver in mig i listan men kanske uppdaterar den sen när jag vet när ägglossningen faktiskt blev av. Nyår och dagarna omkring kommer vi spendera med familj i en trång stuga så chanserna till mys är nog små. Men 2-4 januari ska det nog fungera. HEJA 2026!

BIM-lista:
    5/1 - Anonym (Längtar)
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    13/1 - Isa94
    11/1 - Elisand
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    17/1 - Anonym (Längtar innerligt)
  • Bebo7890

Hej alla, 

Hoppar in här då mensen kom idag. Jag och min man försöker för vårt första barn, vi har försökt i snart ett år men ingenting har hänt. Men håller tummarna för att 2026 är ett bra år för alla oss som försöker ☺️ 

Jag undrar lite saker hoppas någon av er kan svara 😌

1. Kör ni med ägglossnings test och vilka ? 

2. Har ni termometer? Vilken har ni och kan ni rekommendera det? 

BIM-lista:
    5/1 - Anonym (Längtar)
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    11/1 - Elisand
    17/1 - Otålig!!
    20/1 Bebo7890

• Bebo7890
    BIM-lista:
    5/1 - Anonym (Längtar)
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    13/1 - Isa94
    11/1 - Elisand
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    20/1 Bebo7890

Såg inte den senaste listan. Så lägger in den här :)
  • Anonym (Längtar innerligt)
    Bebo7890 skrev 2025-12-21 09:07:42 följande:

Hej alla, 

Hoppar in här då mensen kom idag. Jag och min man försöker för vårt första barn, vi har försökt i snart ett år men ingenting har hänt. Men håller tummarna för att 2026 är ett bra år för alla oss som försöker ☺️ 

BIM-lista:
    5/1 - Anonym (Längtar)
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    11/1 - Elisand
    17/1 - Otålig!!
    20/1 Bebo7890

Har haft CB advanced test som är jättebra och tydliga. Negativt är att de är dyra och man kan inte snåla och börja testa försent inpå äl, för då får iaf jag bara tom cirkel sen fast cirkel direkt, dvs den hittar inte ökningen förrän toppen och får därför inga blinkande gubbar. Om jag startar i tid innan äl får jag flera dagar med blinkande gubbar och sen fast gubbe.

Har också testat Apoliva ägglossningstest och olika stickor från apoteket. Tycker stickor är svårare att tyda men ska nog ändå köra på det fortsättningsvis då jag har regelbunden cykel och äl i stort sett alltid är på dag 15. Har precis klickat hem Tento ägglossningsstickor. Fick tips från BIM december forumet att man kan ladda upp bilden på stickan i Fertility Friend appen och få hjälp att tolka. Har inte testat det men ska göra det inför nästa äl. Ska funka i gratisvarianten.  

Har använt termometer en månad (bara kring äl). Upplever det lite stressande men det var också lite skönt att bekräfta äl med den temphöjning som visades. Jag har Beurer basaltermometer OT 20. Har ingen erfarenhet mer än den, men den har funkat bra, är billig och gör jobbet. Köpte den på Kronans apotek webshop. 

• Anonym (Elly)

Vi är också på jakt efter en syskonlycka till vår 3 åring :)

Detta är vårt tredje riktiga försök sedan jag slutade med p-piller i Augusti. Har regelbunden mens och använder rosa CB ägglossningtest som alltid har visat glad gubbe och jag ägglossat någonstans mellan 36-48 h efter första glada gubben.

Ska ha ägglossning vad jag tror imorgon. Så min man och jag har passat på nu när vi har möjlighet innan alla julbestyr :) Har inga förhoppningar utan försöker bara vara lugn.

BIM-lista:
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)

9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    13/1 - Isa94
    11/1 - Elisand
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92
    20/1 Bebo7890
  • Anonym (Längtar)

Jag kör med rfsu äl test och tycker de funkar toppen! Håller tummarna för att detta är er månad 😊

Hej alla, 

BIM-lista:
    5/1 - Anonym (Längtar)
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    11/1 - Elisand
    17/1 - Otålig!!
    20/1 Bebo7890

• Anonym (Längtar)

Dåså! Då har vi gjort vad vi kan för den här gången. Fick utslag på ÄL test igår vid 17 efter väldigt mycket stick och dragningar på höger sida(negativt på morgonens test). Så ÄL borde vara idag. Vi fick till mys i torsdags,  fredags och idag på morgonen. Nu håller jag alla tummar och tår ✊️ Ska försöka bara ha roligt och njuta av julen istället för att ha nedräkning till BIM, men det kommer bli svååårt 😂

• Anonym (Fiahalotta)

Hej alla, 

BIM-lista:
    5/1 - Anonym (Längtar)
    9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    11/1 - Elisand
    17/1 - Otålig!!
    20/1 Bebo7890

Easy at home har ägglossningstest som är väldigt tydliga när de är positiva ☺️ Många har svårt att få tydligt positivt på rfsu och gravidkollen.
  • NooneBird
    Hoppar in här då! 43år planerar 5:e barnet. Har kört oskyddat sedan Augusti, provar för första gången en kombination av vitaminer efter en egen studie av vilka som främjar fertilitet.

Har PCOS och min ålder emot mig. Hade ÄL igår, pos ÄL sticka i lördags och mycket ömhet över livmoder och äggstockar särskilt vid samlag.

Molvärk idag! Nu är det bara att vänta och se! :)

BIM-lista:

2/1 - Noonebird
    4/1 - Elly
    5/1 - Anonym (Längtar)

9/1 - Anonym (F96)
    10/1 - Nemi
    10/1 - llullish
    13/1 - Isa94
    11/1 - Elisand
    17/1 - Otålig!!
    17/1 - Loviisa92