Bebo7890 skrev 2025-12-21 09:07:42 följande:
Hej alla,
Hoppar in här då mensen kom idag. Jag och min man försöker för vårt första barn, vi har försökt i snart ett år men ingenting har hänt. Men håller tummarna för att 2026 är ett bra år för alla oss som försöker ☺️
Jag undrar lite saker hoppas någon av er kan svara 😌
1. Kör ni med ägglossnings test och vilka ?
2. Har ni termometer? Vilken har ni och kan ni rekommendera det?
BIM-lista:
5/1 - Anonym (Längtar)
9/1 - Anonym (F96)
10/1 - Nemi
10/1 - llullish
11/1 - Elisand
17/1 - Otålig!!
20/1 Bebo7890
Har haft CB advanced test som är jättebra och tydliga. Negativt är att de är dyra och man kan inte snåla och börja testa försent inpå äl, för då får iaf jag bara tom cirkel sen fast cirkel direkt, dvs den hittar inte ökningen förrän toppen och får därför inga blinkande gubbar. Om jag startar i tid innan äl får jag flera dagar med blinkande gubbar och sen fast gubbe.
Har också testat Apoliva ägglossningstest och olika stickor från apoteket. Tycker stickor är svårare att tyda men ska nog ändå köra på det fortsättningsvis då jag har regelbunden cykel och äl i stort sett alltid är på dag 15. Har precis klickat hem Tento ägglossningsstickor. Fick tips från BIM december forumet att man kan ladda upp bilden på stickan i Fertility Friend appen och få hjälp att tolka. Har inte testat det men ska göra det inför nästa äl. Ska funka i gratisvarianten.
Har använt termometer en månad (bara kring äl). Upplever det lite stressande men det var också lite skönt att bekräfta äl med den temphöjning som visades. Jag har Beurer basaltermometer OT 20. Har ingen erfarenhet mer än den, men den har funkat bra, är billig och gör jobbet. Köpte den på Kronans apotek webshop.