• Elisand

BIM Mars 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i mars 2026! 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med så peppar vi varann! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Hoppas på plusregn i mars ❤️
  • Svar på tråden BIM Mars 2026
  • En som längtar
    Anonym (43) skrev 2026-03-09 09:51:32 följande:
    Jag var också gravid i April förra året. Tog inget test men kände det i hela kroppen så tyckte bara att det var slöseri med pengar att köpa ett test. Fick även UVI i samband med graviditeten och det har jag inte haft sedan jag var barn så jag visste att något var annorlunda i kroppen förutom illamåendet.

Hur länge fick du vara gravid?

Jag kunde inte låta bli att tänka på att jag hade kunnat haft en liten en, nu i början av januari. 🥺 Istället blev jag faster för första gången för någon vecka sedan, kul det också såklart men samtidigt fruktansvärt jobbigt..
    Jag tog ju massa graviditetstest hehe, flera dagar för det kändes inte som på riktigt. Var så himla glad att se de där två starka strecken bredvid varandra.SkrattandeNär jag hade varit på mitt tidiga ultraljud i v.7+6 och vi fick se hjärtat slå och allt såg så fint ut så började jag slappna av. När jag sen var på KUB i juni så upptäcktes ett MA. Bebisens hjärta slutade att slå v.10+2. Skulle då ha varit i v.13+1.
    Jag kan säga att julen var lite tuff Rynkar på näsan Var beräknad 22 dec förra året.

• En som längtar
    Anonym (Nemi) skrev 2026-03-09 17:17:15 följande:
    Åh vad tråkigt, massa kramar! Hoppas nästa kan få bli din månad istället. ❤️❤️
    Ja de hoppas jag också! Hjärta
    Massa kramar till dig också! Hjärta
  • tisk
    Anonym (Nemi) skrev 2026-03-09 17:23:18 följande:

Fråga till er som varit gravida tidigare. Jag vaknade upp kraftigt illamående vid 04 i natt och var såklart att jag blivit magsjuk/matförgiftad. Förstår inget av hur det gått till men här är man och har mått riktigt dåligt, börjar dock bli bättre nu på eftermiddagen redan idag. Min oro är dock att jag är i typ v4+2 nu, kan det här skada lillen i magen? 😢 Läst på de flesta sidor att det brukar vara lugnt men sen får vissa sidor det att låta jätteallvarligt? Någon som har erfarenhet av att ha fått magsjuka/matförgiftning som gravid?

Tycker inte du ska vara orolig. Jag kräktes flera gånger om dagen i tre månader under min graviditet, vilket ju är vanligt. Jag var orolig att jag det skulle skada min dotter men blev alltid lugnad av bm. Som i övrigt frisk har man goda reserver som byggs upp över lång tid så att bebisen klarar sig fint i magen. 
  • Anonym (längtar innerligt)
    Anonym (Nemi) skrev 2026-03-09 17:23:18 följande:

Fråga till er som varit gravida tidigare. Jag vaknade upp kraftigt illamående vid 04 i natt och var såklart att jag blivit magsjuk/matförgiftad. Förstår inget av hur det gått till men här är man och har mått riktigt dåligt, börjar dock bli bättre nu på eftermiddagen redan idag. Min oro är dock att jag är i typ v4+2 nu, kan det här skada lillen i magen? 😢 Läst på de flesta sidor att det brukar vara lugnt men sen får vissa sidor det att låta jätteallvarligt? Någon som har erfarenhet av att ha fått magsjuka/matförgiftning som gravid?

Vad jobbigt att du får vara med om magsjuka eller matförgiftning! Jag tror däremot inte alls att du behöver vara orolig. Kroppens system skyddar er bra ❤️
  • Tjej90sve
    Nu ändrar jag till ett plus då jag även fått plus på vanligt graviditetstest i tre dagar. Förstår inte riktigt när min beräknade mens skulle vara men ändrade till 11/3 iaf. På torsdag tar vi veckoindikator test och håller alla tummar vi har bytt vecka!! Idag har vi kommit 1 dag längre än vårt + i höstas. Jag är orolig å nervös varje dag över att detta inte heller ska bli en fullgången graviditet. Är olidligt tills vi får boka in ett NIPT-test. Bara 5 veckor och 2 dagar kvar typ..

3/3 - Elisand (-)
    4/3 - Anonym3
    7/3 - Rainbow26 (+)
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - Sladdis
    9/3 - En som längtar (-)
    10/3 - Nemi
    11/3 ? - Tjej90sve (+)
    11/3 - Bellis9207
    11/3 - Jullan00
    13/3 - Längtar innerligt
    13/3 - Loviisa92
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    17/3 - Littlemisssunshinee
    18/3 - Mioio
    20/3 - Diffen98
    20/3 - 62546
    21/3 - Anonym (Elen)
    23/3 - Anonym 43
  • Anonym (43)
    En som längtar skrev 2026-03-09 17:59:39 följande:
    Jag tog ju massa graviditetstest hehe, flera dagar för det kändes inte som på riktigt. Var så himla glad att se de där två starka strecken bredvid varandra.SkrattandeNär jag hade varit på mitt tidiga ultraljud i v.7+6 och vi fick se hjärtat slå och allt såg så fint ut så började jag slappna av. När jag sen var på KUB i juni så upptäcktes ett MA. Bebisens hjärta slutade att slå v.10+2. Skulle då ha varit i v.13+1.
    Jag kan säga att julen var lite tuff Rynkar på näsan Var beräknad 22 dec förra året.

Kommer inte ihåg exakt med dagar och så.. men vecka 6+ iaf, beräknad 8 januari.

Kände du dig gravid hela tiden fram till du fick reda på missfallet?
    Det gjorde jag nu i vintras, fick konstaterat missfall 28/12 och skulle varit i vecka 10+ då men bebisen dog runt vecka 6 troligtvis. Jag hade gravid symtom hela tiden, även cirka 1 vecka efter alla rester kommit ut. 🥺
  • En som längtar
    Anonym (43) skrev 2026-03-10 14:55:01 följande:
    Kommer inte ihåg exakt med dagar och så.. men vecka 6+ iaf, beräknad 8 januari.

Kände du dig gravid hela tiden fram till du fick reda på missfallet?
    Det gjorde jag nu i vintras, fick konstaterat missfall 28/12 och skulle varit i vecka 10+ då men bebisen dog runt vecka 6 troligtvis. Jag hade gravid symtom hela tiden, även cirka 1 vecka efter alla rester kommit ut. 🥺
    Ja, jag kände mig gravid hela tiden. Jag hade som "tur" var inte så mycket graviditetssymtom. De jag tyckte var jobbigt var att jag mådde så himla bra. Men har flera kollegor på jobbet som inte heller hade symtom så de lugnade mig att allt var bra. Jag kände ingen skillnad från innan vecka 10+2 eller efter. Kub-ultraljudet gjordes ju 3 veckor efter bebis slutat att utvecklas. 
    De symtomet jag kände starkast från pluset var att brösten var så himla ömma.

Ibland önskar jag att jag skulle haft fler symtom men vet att jag hade tur att jag mådde så himla bra. De finns ju dom som blir sjukskrivna då de mår så dåligt. Och de låter ju verkligen inge kul. 

Efter allt var ute så hade jag inga ömma bröst längre.
    Den starka ömheten i brösten minskade några dagar innan KUB men då jag knappt hade några symtom så tänkte jag inte på de så mycket. Jag har läst någonstans att det är vanligt att symtom kommer och går. Speciellt att de minskar vid vecka 13 när man ska gå in i andra trimestern.
    Sen vid ultraljudet ser jag på barnmorskans ansikte direkt att något är fel. Orden som kommer "Jag kan inte mäta bebisen till 13+1 som du borde vara i. Jag ser ingen hjärtaktivitet." Gråter
  • Elisand

Hinner med en till bim i mars så skriver in mig på nytt i listan. Gjort spolning av äggledarna idag och kollat livmoder och allt ser normalt ut. Vi kommer fortsätta försöka naturligt ett halvår till för det är vad de rekommenderar med tanke på vår ?unga? ålder. Känns ju förstås bra att allt ser bra ut men att få diagnosen oförklarlig infertilitet är inte roligt och det känns värst att inte ha någon prognos liksom att förhålla sig till.
    Men men, har ju såklart läst om vissa som blivit gravida i anslutning till spolning så håller tummarna för att vi får ett litet mirakel lagom till min födelsedag ❤️

3/3 - Elisand (-)
    4/3 - Anonym3
    7/3 - Rainbow26 (+)
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - Sladdis
    9/3 - En som längtar (-)
    10/3 - Nemi
    11/3 ? - Tjej90sve (+)
    11/3 - Bellis9207
    11/3 - Jullan00
    13/3 - Längtar innerligt
    13/3 - Loviisa92
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    18/3 - Mioio
    20/3 - Diffen98
    20/3 - 62546
    21/3 - Anonym (Elen)
    23/3 - Anonym 43
    30/3 - Elisand
  • tisk
    Elisand skrev 2026-03-10 22:34:19 följande:

Hinner med en till bim i mars så skriver in mig på nytt i listan. Gjort spolning av äggledarna idag och kollat livmoder och allt ser normalt ut. Vi kommer fortsätta försöka naturligt ett halvår till för det är vad de rekommenderar med tanke på vår ?unga? ålder. Känns ju förstås bra att allt ser bra ut men att få diagnosen oförklarlig infertilitet är inte roligt och det känns värst att inte ha någon prognos liksom att förhålla sig till.
    Men men, har ju såklart läst om vissa som blivit gravida i anslutning till spolning så håller tummarna för att vi får ett litet mirakel lagom till min födelsedag ❤️

3/3 - Elisand (-)
    4/3 - Anonym3
    7/3 - Rainbow26 (+)
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - Sladdis
    9/3 - En som längtar (-)
    10/3 - Nemi
    11/3 ? - Tjej90sve (+)
    11/3 - Bellis9207
    11/3 - Jullan00
    13/3 - Längtar innerligt
    13/3 - Loviisa92
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    18/3 - Mioio
    20/3 - Diffen98
    20/3 - 62546
    21/3 - Anonym (Elen)
    23/3 - Anonym 43
    30/3 - Elisand
    Skönt att allt ser bra ut! Såklart jobbigt mentalt att veta vad det beror på. Men hoppas spolning kan hjälpa ❤️ Gör man någon koll på mannen eller är det bara kvinnan man undersöker i ett första skede?
  • Elisand
    tisk skrev 2026-03-11 17:37:13 följande:
    Skönt att allt ser bra ut! Såklart jobbigt mentalt att veta vad det beror på. Men hoppas spolning kan hjälpa ❤️ Gör man någon koll på mannen eller är det bara kvinnan man undersöker i ett första skede?
    Man kollar båda och de har inte hittat något uppenbart fel på någon av oss❤️
Svar på tråden BIM Mars 2026