• Elisand

BIM Mars 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i mars 2026! 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med så peppar vi varann! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Hoppas på plusregn i mars ❤️
  • Svar på tråden BIM Mars 2026
  • Elisand
    Anonym (Sladdis) skrev 2026-02-27 12:24:18 följande:
    Ooooh, spännande. Hoppas det är nån som försöker boa in sig ordentligt och att det är därför det känns mkt i livmodern 😍

Jag har också lite värk kring livmodern, men är för tidigt för att bero på nån graviditet, sviter efter ÄL kanske. 
    Håller tummarna för att det skulle vara det 🙏🏼 Börjar känna mig spänd på att bara få veta om denna cykel blev lyckad eller misslyckad. Har ett test hemma så vill inte slösa det för tidigt och eftersom vi försökt så länge nu så försöker jag hålla nere testandet så mycket som möjligt. Men det är svårt att hålla sig! Planerar att testa tidigast på bim, om inte mensen kommit innan som oftast.
  • Anonym (43)

Min mens tog slut i torsdags och igår hade jag sådan himla kramp i tjejmagen.. inte alls som mensvärk utan som om någon tog tag i livmodern och snurrade den några varv. Väldigt skum känsla.

• Anonym (Sladdis)
    Elisand skrev 2026-02-27 14:52:34 följande:
    Håller tummarna för att det skulle vara det 🙏🏼 Börjar känna mig spänd på att bara få veta om denna cykel blev lyckad eller misslyckad. Har ett test hemma så vill inte slösa det för tidigt och eftersom vi försökt så länge nu så försöker jag hålla nere testandet så mycket som möjligt. Men det är svårt att hålla sig! Planerar att testa tidigast på bim, om inte mensen kommit innan som oftast.
    Strongt gjort att vänta med att testa 😄 Håller tummarna att det är din tur att få plus nu 🤞🏻
  • Anonym (Anonym3)

Idag bim -3 och är så otålig Så testade i morse. Negativt :/nu tänker jag vänta till bim. Min mens brukar alltid komma som en klocka.

• Tjej90sve

Här känner jag inga symtom..min sambo tycker mina bröst är svullna. Jag märker själv ingen skillnad. Kanske lite mer ådror på bröstgårdarna men annars inget. Hatar att vänta på att få testa..snart!! på fredag tänkte vi testa!

• Anonym (längtar innerligt)

Dpo 4 idag och som alltid så har vi lyckats tajma så dåligt. Stora förväntningar innan som faller pladask. Det så så jobbigt för hjärnan att ställa om mellan förväntan och verklighet. Nu hade vi sån tur att mannen jobbade hemma och vi fick till mys på själva äl-dagen. Det blev bara det. Vi hade fler försök men det är så mycket press som gör att det inte funkar. Hatar att det är så. Nästa äl kommer han jobba borta och förmodligen de kommande också. Håller tummarna så mycket för denna månad, man kan ju inte precis ta ledigt från jobbet en massa heller? Annars känns det som att våra försök är på paus till semestern. 

Hoppas det går bra med väntandet för er andra. Är det fler som är på ca dag 4 efter äl? 

• Littlemisssunshinee

Jag är lite i chock då jag fått 2 linjer på ett ÄL-test imorse för första gången! Innan har det varit tidligt negativt när jag testat så tänkt att jag missat fönstret eller inte haft ägglossning alls typ... Så blev så chockad när jag såg två starka linjer! Det verkar som jag har ännu längre cykel än jag beräknat, eller i alla fall follikelfas.

Nu trodde jag dock att jag hade ägglossning i helgen redan utifrån mina beräkningar så vi har legat i så att säga... Flört Men bara att fortsätta! 5 dagar i rad förra veckan och lite paus igår hehe men jag har sån otrolig sexlust nu - det är GALET, min sambo känner knappt igen mig haha, men han är bara glad Hjärta

• Littlemisssunshinee

Flyttar fram min BIM några dagar då min ägglossning blev senare än beräknat.

BIM-lista:

3/3 - Elisand
    4/3 - Anonym3
    7/3 - Rainbow26
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - Sladdis
    9/3 - En som längtar
    10/3 - Nemi
    11/3 - Bellis9207
    11/3 - Jullan00
    13/3 - Längtar innerligt
    13/3 - Loviisa92
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    17/3 - Littlemisssunshinee
    18/3 - Mioio
    18/3 Tjej90sve
    20/3 - Diffen98
    20/3 - 62546
    23/3 - Anonym 43
  • Anonym (Nemi)
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2026-03-02 08:39:22 följande:

Dpo 4 idag och som alltid så har vi lyckats tajma så dåligt. Stora förväntningar innan som faller pladask. Det så så jobbigt för hjärnan att ställa om mellan förväntan och verklighet. Nu hade vi sån tur att mannen jobbade hemma och vi fick till mys på själva äl-dagen. Det blev bara det. Vi hade fler försök men det är så mycket press som gör att det inte funkar. Hatar att det är så. Nästa äl kommer han jobba borta och förmodligen de kommande också. Håller tummarna så mycket för denna månad, man kan ju inte precis ta ledigt från jobbet en massa heller? Annars känns det som att våra försök är på paus till semestern. 

Hoppas det går bra med väntandet för er andra. Är det fler som är på ca dag 4 efter äl? 

Måste vara tufft att ha så begränsat med tid att försöka förstår att det kan orsaka mer press. Vi har försökt i några månader nu och trots att vi kan försöka lite närsom så märker vi ändå att det blir svårt ibland. Så har inga bra råd men håller verkligen tummarna att det tagit sig för dig denna gång, det går ju absolut att bli gravid på bara ett tillfälle! 😊

Jag är på 6-7 dagar efter ÄL. Har inga direkta symptom utöver mina vanliga som jag brukar ha såhär nära inpå mens (ömma bröst). Osäker på när jag vill testa, det kliar i fingrarna men samtidigt känns det onödigt att slösa test för tidigt (säger jag nu men sen står jag säkert där med test i handen för tidigt ändå haha). 😅 Min mamma kommer på besök på lördag så hade gärna velat veta innan dess så man kanske skulle kunna berätta redan då. Så kanske att jag testar fredag eller lördag. Du då när har du tänkt testa? 😊
  • Anonym (Sladdis)

Här är det ÄL+6 och känner inte av något särskilt alls idag. Senaste två gångerna jag varit gravid hade jag vid denna tid en del värk kring ligamenten och kände mig varm. Hade sinnesjukt mkt ÄL-flytningar denna gång hade och vi har varit som kaniner typ 🙈😂 Men det garanterar ju ingenting. 

ÄL+10 på fredag, kanske testar då 🤞🏻

Svar på tråden BIM Mars 2026