Elisand skrev 2026-03-03 10:22:51 följande:
Kände likadant förut, att jag mådde som bäst då och levde på hoppet. Men tyvärr börjar hoppet ta lite slut för mig känns det som. Så dagarna jag känner så är inte många efter ägglossning nu för tiden.
Jag fick mens imorse och jag känner mig lättad över det. Om den ändå skulle komma är jag glad att den kom snabbt för jag orkar inte vara deppig "utan orsak". Nu har jag fått tid till äggledarspolning nästa vecka och sen hoppas jag att vi ganska snabbt kan få remiss vidare. Vi har nu gjort mer än 20+ cykler av försök hemma och jag tror inte jag kommer kunna bli gravid naturligt helt enkelt.
Jag lyckas må okej vissa dagar och stunder, men ovissheten om drömmen att bli mamma nånsin kommer uppfyllas lever ju med mig i princip varje vaken stund. Jag försöker hitta på roliga saker och inte isolera mig. Det bästa är att få prata ut med någon, inte hålla det inom sig. Vi har också börjat planera för en resa i sommar så vi har något att se fram emot och liksom planera tillsammans, vilket hjälper i stunden. Har du saker du kan se fram emot? Någon du känner att du kan prata ärligt och öppet med?
Håller tummarna att du snart får ett plus och att du ska få må bra dittills

Jag förstår att det är tufft!!
BIM-lista:
3/3 - Elisand (-)
4/3 - Anonym3
7/3 - Rainbow26
7/3 - Truddilutt
9/3 - Sladdis
9/3 - En som längtar
10/3 - Nemi
11/3 - Bellis9207
11/3 - Jullan00
13/3 - Längtar innerligt
13/3 - Loviisa92
15/3 - OkidokiQueen
15/3 - Blucky
16/3 - Signe
17/3 - Littlemisssunshinee
18/3 - Mioio
18/3 Tjej90sve
23/3 - Anonym 43
Jag inser vilken lyx det är att jag redan är mamma, men jag ska säga att det är en lyx jag verkligen inte tar lätt på. En av mina närmsta vänner kämpade i många år för att bilda familj men de har nu valt att leva livet som två med hund. Min dröm var aldrig från början att ha tre, men jag känner nu att det verkligen är vad jag önskar. Vi fick barn så himla unga och jag vet att jag skulle ta vara på det på ett annat sätt nu. Sörjer varje dag lillasyskonet vi sa hejdå till så det är lite som att en skiva har fastnat i ett spår som bara går om och om igen. Allt i livet är egentligen i fel tajming för ett syskon nu då de äldre blivit så stora, vi lever en annan typ av liv, det går bra på våra arbeten, våra vänner har stora barn osv, men ändå är det det enda som känns rätt i hjärtat.
Har inte riktigt nån att prata med utan skjuter bara undan det. Har väl isolerat mig från det mesta, våra föräldrar, mina syskon osv. Julen var tuff. Nu gruvar jag mig för kommande födelsedagar under våren. Och så ska både min svägerska och syster ha barn snart. Den är tuff.
Vad skönt att du hittat ett sätt att öppna dig och kunna prata om det. Jag har ingen att göra det med, men kanske ska ta upp någon vårdkontakt igen. Pratade med kurator i våras. Vi håller också på att planera lite sommarsemester. Men min lilla hjärna spelar samtidigt upp att då kommer jag nog vara i vecka XX och så vidare? Det är som att den vägrar vara med på noterna av verkligheten.
tack för att du tog dig tid att skriva! Så skönt att få höra andras perspektiv och lite pepp att jag faktiskt behöver försöka ha strategier för att rycka upp mig lite. Livet pågår ju just nu, och det vill man inte heller missa!