Elisand skrev 2026-03-28 08:03:26 följande:
isa94 skrev 2026-03-27 22:59:16 följande:
Har varit med i bakgrunden på denna då jag blev så nedstämd av allt. Men är med i april tråden och har BIM 1-2 dagar efter dig. är ÄL +9-10 nu med en lutealfas på 14 dagar isch. Börjar känna mig smått orolig då jag börjar få upp hoppet då jag va på ul vid ägglossning och allt såg så himla fint och bra ut, och känner en annan känsla i kroppen. det skrämmer mig att bli hoppfull för fallet blir mycket hårdare när mensen kommer då.
Känner du några symptom nu?
Ja, det är välkommet att få känna lite spänning och hoppfullhet. Har annars haft en lång period av hoppplöshet så alla dagar som känns mer positiva än negativa är jag tacksam för ❤️
Jag gjorde ju en spolning i början av denna cykel och även fast det inte finns bevisat att det kan hjälpa en bli gravid så tror min man stenhårt på det och hans optimism har väl smittat av sig lite. Förstår din känsla isa94 med att bli rädd för att hoppas. Jag har också tänkt och känt så många gånger, men nu är det nästan så att jag behöver få hoppas också i ?onödan?, annars blir det för deppigt. Kommer oavsett bli ledsen om/när mensen kommer. Har inga symtom direkt, haft lite molvärk till och från men har det i princip hela tiden numer så tar det inte som ett gravsymtom. Har du några symtom?❤️
Vallmo93 jag håller alla tummar för oss kämpar❤️❤️ Snart måste det bara vända! Har ni planerat för en längre paus eller hoppar ni över en cykel?
Ja men exakt! Tror jag nämnde det i början av månaden - att det är det jag försöker tänka på också genom att sluta testa alltför tidigt. Att då förlänger man antalet hoppfulla dagar jämfört med hopplösa dagar. Och när man har varit i det så länge som vi har så är det så viktigt att försöka ändå få en majoritet av hoppfulla dagar ❤️
Nej egentligen bara en cykel (pga semester med vänner där det inte gav riktigt tillfälle för att försöka ligga), men det har varit så skönt att faktiskt få en paus och inte behöva tänka på symtom, tester och annat. Mensen kom igår och det är skönt att jag inte är alltför ledsen dessa dagar (eftersom jag visste att den skulle komma). 🤗
Men vi har börjat utredningen nu också, och eftersom jag redan gjort spolningen så kommer nog utredningen gå relativt fort, och läkaren kommer skicka remiss för IVF direkt när den är klar. Så vi kommer fortsätta naturligt dessa månader, men jag är mer och mer inställd på IVF kommer starta i höst 🤗❤️