• Elisand

BIM Mars 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i mars 2026! 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med så peppar vi varann! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Hoppas på plusregn i mars ❤️
  • Svar på tråden BIM Mars 2026
  • Anonym (Sladdis)

Jag kan räkna bort en graviditet, mensen kommer om några dagar. Mina svaga plus ökar inte i styrka, snarare tvärtom så detta var en liten som inte lyckades fästa sig ordentligt och så är det ju ibland. Det vet jag ju om kan bli då jag smygtestar, gjort det många gånger och de gånger det faktiskt lett till en graviditet så har strecken ökat snabbt i styrka och ÄL+10 (som är idag) har jag alltid fått tydliga plus, så detta blev det inget av.

Surt men helt lugnt, jag glädjs så med er som har fått tydliga plus, stort grattis alla 🥳😍💕

Jag kanske gör ett nytt försök nästa cykel 😅

• Tjej90sve

Tack!

Ni ska veta alla att det tar tid, och jag tog sånt här förgivet då mitt första barn blev till oplanerat och mitt andra barn blev till efter 3-4 mån. Denna gång fick vi nästan kämpa i 1 år. Och har ni svårt att hitta er ägglossning, be om hjälp för jag tog en kur av letrozol och fick ägglossning och blev gravid nu på första försöket. Man behöver inte gå igenom en fertilitetsutredning om du söker hjälp hos privat gynekolog, av min erfarenhet.

Tror oftast de är ägglossningen som är problemet. jag använde smiley då de är helt tydliga vilka 2 dagar som är bäst att ha sex på.

Anonym (Sladdis) skrev 2026-03-06 11:29:37 följande:

Jag kan räkna bort en graviditet, mensen kommer om några dagar. Mina svaga plus ökar inte i styrka, snarare tvärtom så detta var en liten som inte lyckades fästa sig ordentligt och så är det ju ibland. Det vet jag ju om kan bli då jag smygtestar, gjort det många gånger och de gånger det faktiskt lett till en graviditet så har strecken ökat snabbt i styrka och ÄL+10 (som är idag) har jag alltid fått tydliga plus, så detta blev det inget av.

Surt men helt lugnt, jag glädjs så med er som har fått tydliga plus, stort grattis alla 🥳😍💕

• Anonym (Truddilutt)

Nej va tråkigt! Meeeeen ingen mens än väl? Du kanske har druckit för mkt 🤭 ge inte upp än 

Anonym (Sladdis) skrev 2026-03-06 11:29:37 följande:

• En som längtar
    Blucky skrev 2026-03-05 09:33:29 följande:

Vad kul - håller tummarna!!

Är det stickor som man kan testa tidigt med? (10 i känslighet). Har bara sett stavar för testa tidigt och inte stickor men skulle gärna vilja ha stickor istället. Var har du hittat dem?

Jag köper stickor med testa tidigt 10 i känslighet på Testlagret.se. Ganska billiga också. 20 st för 149 kr 😀 man kan välja färre i pack också. Kanske fler också men jag brukar välja 20 då det räcker en stund 😊
  • Littlemisssunshinee

Grattis till alla + här de senaste dagarna! Så roligt att se!

Jag är på äl +4 och har idag fått ovanliga flytningar, typ vita pluppar eller klibbiga små kulor, svårt att förklara, aldrig haft något liknande? någon som också haft det??? Jättekonstigt!!

I måndags fick jag positivt äl test för första gången så vet ju att jag haft ägglossning definitivt, innan jag har mest chansat hehe

Hur gör ni för att hålla tankarna lugna dessa otroligt förväntansfulla 2 veckor??? Vad gör man?? Hur håller man sig sysselsatt?

• Tjej90sve

Jag vet inte vad man gör i väntan. Är olidligt! Nu väntar vi på att en vecka ska gå å se så digitala testet ökar upp. Sen ska vi ringa Barnmorskan. Men känns som en evighe, har aldrig velat att en helg ska gå såhär fort.. :) 

Littlemisssunshinee skrev 2026-03-07 13:19:29 följande:

Jag är på äl +4 och har idag fått ovanliga flytningar, typ vita pluppar eller klibbiga små kulor, svårt att förklara, aldrig haft något liknande? någon som också haft det??? Jättekonstigt!!

I måndags fick jag positivt äl test för första gången så vet ju att jag haft ägglossning definitivt, innan jag har mest chansat hehe

Hur gör ni för att hålla tankarna lugna dessa otroligt förväntansfulla 2 veckor??? Vad gör man?? Hur håller man sig sysselsatt?

• Anonym (Nemi)
    Littlemisssunshinee skrev 2026-03-07 13:19:29 följande:

Väntan till BIM har jag alltid tyckt är så sjukt jobbigt, har bara försökt boka in saker och fokusera på annat för så fort jag börjat fokusera för mycket på symptom så har det känts olidligt. Så ah att försöka träffa vänner och göra annat som får tankarna på annat har känts bäst för mig iaf. Men är ingen rolig tid haha, därför jag alltid testat tidigt också. 😅

Håller tummarna för dig att de ovanliga flytningar kanske tyder på att något hänt denna månad! 🤩
  • Anonym (längtar innerligt)

Testade idag 10 dpo och det finns inget streck att se hur man än vrider och vänder. Så jäkla besviken även om det var precis det jag visste. 😢

• Tjej90sve

Idag kunde jag inte hålla mig, så tog ett till digitalt och det stod fortfarande gravid 1-2! Så nu väntar vi till på torsdag att ta nästa digitala då vi misstänker att det är så jag byter vecka :)

jag håller alla tummar för er andra! å dem säger bästa perioden att bli gravid är när det kommer mer solsken!!

• Anonym (Nemi)
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2026-03-08 13:51:47 följande:

Testade idag 10 dpo och det finns inget streck att se hur man än vrider och vänder. Så jäkla besviken även om det var precis det jag visste. 😢

Åh vad synd men det kan fortfarande vara tidigt! Så länge ingen mens kommit så finns det hopp! 
Svar på tråden BIM Mars 2026