Vallmo93 skrev 2026-03-03 13:14:11 följande:
Ledsen att höra, men så bra att spolningen nu är inbokad till >rätt dag< i cykeln! Är ju klurigt det där också att få en tid med kort varsel. Håller tummarna för er, och att ni snart får svar och kan fortsätta vidare! 🥰 Hur ser du på IVF? Är det något du vill få remiss till snart eller känner sorg inför?
Ja men verkligen! Jag tempar runt ägglossningen men slutar ca 3 dagar efter den är bekräftad för att inte bli för besatt kring den också. Sen har jag en knäpp grej att jag kollar på pappret efter spottings i lutealfasen. Jag brukar få spottings runt 8 dpo, och det är dem som gör mig som allra mest ledsen. Så det försöker jag också träna på att sluta med - bara kasta pappret och inte kolla 😅
Dock har jag senaste 48h ish ändå kollat pappret och har ingen antydan till spottings öht. Samtidigt har jag ingen molvärk/känsla för att mens är på g heller - så det känns konstigt! Jag är försiktigt hoppfull vilket jag aldrig någonsin har varit tidigare på 11dpo? Men försöker inte balla ur för mycket, antagligen så kommer mensen imorgon ändå 🙈😅
Jag har varit lite negativt inställd till IVF tidigare av olika orsaker, men redan när vi var på vårt första besök i december så kände jag att nu måste jag nog börja ställa mig in på det ändå. Så på snart 3 månader har jag lyssnat på alla avsnitt av Ruvarpodden och läst på massor och känner mig mer redo för att gå vidare i den processen om det blir det. Det känns som en stor personlig kris att gå igenom det här med ofrivillig barnlöshet, och det är mer en sorg att vi hamnat här än att eventuellt få påbörja ivf, så jag hoppas det ska gå fort att bli klart med hur processen ser ut framåt. Men att saker ska gå fort på vårdsidan kanske är lite att hoppas på för mycket 😅
Bra jobbat med att inte titta! Och vad spännande att vara optimistisk och att du inte haft några symtom på mens ännu. Jag håller alla tummar och tår jag kan att det kanske är något riktigt positivt på gång ❤️❤️