• Elisand

BIM Mars 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i mars 2026! 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med så peppar vi varann! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Hoppas på plusregn i mars ❤️
  • Svar på tråden BIM Mars 2026
  • Anonym (Sladdis)

Elisand skrev 2026-03-03 12:00:45 följande:
    Tyvärr kom mensen imorse, så nu är det helt kört för denna gång. Spolning nästa vecka! 

Ja, man kan verkligen känna och tänka olika kring testandet. Bara man gör det som man mår bäst av i situationen så finns det inget rätt eller fel är min mening! Jag har tyckt att det varit lite olika månad för månad vad som hjälper mitt psyke, att testa eller inte testa. Länge körde jag med tempning och då kunde jag ju se ganska snart utan att testa att det inte hade gått. Nu tempar jag dock inte längre, försöker att minimera besattheten kring att bli gravid så gott det går eftersom det börjat påverka mitt mående så mycket.
    Hur känner du nu inför bim när du inte testat? Håller tummarna för dig Hjärta

Tråkigt att det blev mens och inte plus för er 😕 Deppa ihop och var snäll mot dig, och lycka till framöver 💕 Håller tummarna att spolning kan göra susen.

• Rainbow26

Lovade mig själv att inte testa så tidigt, men kunde inte hålla mig då testade häromdagen. Och till min stora förvåning var där ett svagt streck, 5 dagar innan BM!! Tog precis ett nytt och det är ett starkt +. Kan knappt tro det, hoppas detta blir vår regnbågsbebis nu!!

Håller tummarna hårt för er andra med! ❤️

BIM-lista

3/3 - Elisand (-)
    4/3 - Anonym3
    7/3 - Rainbow26 (+)
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - Sladdis
    9/3 - En som längtar
    10/3 - Nemi
    11/3 - Bellis9207
    11/3 - Jullan00
    13/3 - Längtar innerligt
    13/3 - Loviisa92
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    17/3 - Littlemisssunshinee
    18/3 - Mioio
    18/3 Tjej90sve
    20/3 - Diffen98
    20/3 - 62546
    23/3 - Anonym 43
  • Anonym (längtar innerligt)
    Rainbow26 skrev 2026-03-04 06:11:13 följande:

Lovade mig själv att inte testa så tidigt, men kunde inte hålla mig då testade häromdagen. Och till min stora förvåning var där ett svagt streck, 5 dagar innan BM!! Tog precis ett nytt och det är ett starkt +. Kan knappt tro det, hoppas detta blir vår regnbågsbebis nu!!

BIM-lista

3/3 - Elisand (-)
    4/3 - Anonym3
    7/3 - Rainbow26 (+)
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - Sladdis
    9/3 - En som längtar
    10/3 - Nemi
    11/3 - Bellis9207
    11/3 - Jullan00
    13/3 - Längtar innerligt
    13/3 - Loviisa92
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    18/3 - Mioio
    18/3 Tjej90sve
    20/3 - Diffen98
    20/3 - 62546
    23/3 - Anonym 43
    Vilka fantastiska nyheter! ❤️ Hoppas allt går vägen nu och att ni får känna glädje över pluset! 😊 Mu hoppas vi resten av mars regnar in med plus! 

Får man fråga hur gammal du är? 
  • Anonym (Sladdis)
    Rainbow26 skrev 2026-03-04 06:11:13 följande:

BIM-lista

3/3 - Elisand (-)
    4/3 - Anonym3
    7/3 - Rainbow26 (+)
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - Sladdis
    9/3 - En som längtar
    10/3 - Nemi
    11/3 - Bellis9207
    11/3 - Jullan00
    13/3 - Längtar innerligt
    13/3 - Loviisa92
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    18/3 - Mioio
    18/3 Tjej90sve
    20/3 - Diffen98
    20/3 - 62546
    23/3 - Anonym 43
    Stort grattis, så roligt 🥳🌈 Vet exakt hur det kan kännas när man plussar igen efter en förlust, förhoppningsvis går det hela vägen, man kan ju inte göra annat än att hänga med och hoppas. Stort lycka till 😍
  • Anonym (Sladdis)

Jag är på ÄL+8 och kunde inte låta bli att testa imorse med ett testa tidigt test 🙈 Jag ser en svag, svag linje liknande hur det sett ut när jag plussat ÄL+8 förra året. Men jag tror ingenting. Har inga symtom. Vet att det kan sluta som kemisk graviditet eller så ser jag i syne 😂 Det är i alla fall spännande, får se om det syns tydligare imorgon 🙏🏻🌈💕

• Rainbow26
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2026-03-04 09:43:41 följande:
    Vilka fantastiska nyheter! ❤️ Hoppas allt går vägen nu och att ni får känna glädje över pluset! 😊 Mu hoppas vi resten av mars regnar in med plus! 

Får man fråga hur gammal du är? 
    Tack! ❤️ jag är 30, fyller snart 31.
  • Rainbow26
    Anonym (Sladdis) skrev 2026-03-04 12:07:51 följande:

Jag är på ÄL+8 och kunde inte låta bli att testa imorse med ett testa tidigt test 🙈 Jag ser en svag, svag linje liknande hur det sett ut när jag plussat ÄL+8 förra året. Men jag tror ingenting. Har inga symtom. Vet att det kan sluta som kemisk graviditet eller så ser jag i syne 😂 Det är i alla fall spännande, får se om det syns tydligare imorgon 🙏🏻🌈💕

Har du någon bild? När jag hade en kemisk graviditet testade jag negativt fram till ÄL+12 och då ett super super svagt streck. Så att det ens syns ngt på ÄL + 8 är ju supertidigt. Håller tummarna! 😍😍
  • Anonym (Sladdis)
    Rainbow26 skrev 2026-03-04 12:52:07 följande:
    Har du någon bild? När jag hade en kemisk graviditet testade jag negativt fram till ÄL+12 och då ett super super svagt streck. Så att det ens syns ngt på ÄL + 8 är ju supertidigt. Håller tummarna! 😍😍

Tack för tumhållandet 😅🙏🏻💕 

Jag verkar vara en sån som kan plussa tidigt, har lite kortare lutealfas, kanske beror på det? Får snällt vänta en dag eller två och hoppas det blir synligare. Har ingen bild tyvärr, syns det nåt imorrn får jag slänga upp en bild till granskning 😄

• Elisand
    Vallmo93 skrev 2026-03-03 13:14:11 följande:
    Ledsen att höra, men så bra att spolningen nu är inbokad till >rätt dag< i cykeln! Är ju klurigt det där också att få en tid med kort varsel. Håller tummarna för er, och att ni snart får svar och kan fortsätta vidare! 🥰 Hur ser du på IVF? Är det något du vill få remiss till snart eller känner sorg inför?

Ja men verkligen! Jag tempar runt ägglossningen men slutar ca 3 dagar efter den är bekräftad för att inte bli för besatt kring den också. Sen har jag en knäpp grej att jag kollar på pappret efter spottings i lutealfasen. Jag brukar få spottings runt 8 dpo, och det är dem som gör mig som allra mest ledsen. Så det försöker jag också träna på att sluta med - bara kasta pappret och inte kolla 😅

Dock har jag senaste 48h ish ändå kollat pappret och har ingen antydan till spottings öht. Samtidigt har jag ingen molvärk/känsla för att mens är på g heller - så det känns konstigt! Jag är försiktigt hoppfull vilket jag aldrig någonsin har varit tidigare på 11dpo? Men försöker inte balla ur för mycket, antagligen så kommer mensen imorgon ändå 🙈😅
    Jag har varit lite negativt inställd till IVF tidigare av olika orsaker, men redan när vi var på vårt första besök i december så kände jag att nu måste jag nog börja ställa mig in på det ändå. Så på snart 3 månader har jag lyssnat på alla avsnitt av Ruvarpodden och läst på massor och känner mig mer redo för att gå vidare i den processen om det blir det. Det känns som en stor personlig kris att gå igenom det här med ofrivillig barnlöshet, och det är mer en sorg att vi hamnat här än att eventuellt få påbörja ivf, så jag hoppas det ska gå fort att bli klart med hur processen ser ut framåt. Men att saker ska gå fort på vårdsidan kanske är lite att hoppas på för mycket 😅

Bra jobbat med att inte titta! Och vad spännande att vara optimistisk och att du inte haft några symtom på mens ännu. Jag håller alla tummar och tår jag kan att det kanske är något riktigt positivt på gång ❤️❤️
  • Tjej90sve

Grattis vad roligt!! Håller tummarna :).

Har du hunnit få några symtom?

Jag är så spänd att få testa på fredag eller lördag morgon för att få ett mer säkert svar, än de är alldeles för tidiga jag tog i veckan. Men är även osäker på min cykellängd, då min kalender räknat att jag ska ha mens 19/3 utifrån tidigare cykler. Men fick ju plus på ÄL denna månad så antar spontant att mensen borde komma runt den 11/3.

Jag tycker mig bara se lite mer ådror på mina bröst inte något annat tecken ännu! Men vill dom minnas att jag fick mer symtom efter 3,5/4 veckor gravid innan jag fick mitt kemiska missfall i oktober.

Rainbow26 skrev 2026-03-04 12:46:38 följande:
    Tack! ❤️ jag är 30, fyller snart 31.
Svar på tråden BIM Mars 2026