• Elisand

BIM Mars 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i mars 2026! 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med så peppar vi varann! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Hoppas på plusregn i mars ❤️
  • Svar på tråden BIM Mars 2026
  • En som längtar

Jag har tagit graviditetstest 10, 11, 12 och 13 DPO. Alla tester har varit negativa.

11 DPO på kvällen så fick jag vid torkning ljust gulbrunt på pappret.
    12 DPO på dagen mer ljust brun färg. Såg ut att vara nästan lite blod i. Ytterst lite.
    12 DPO på kvällen ljusare än på dagen. 
    13 DPO på morgonen typ ingenting på pappret.
    13 DPO på morgonen efter någon timme så mera brunrosa på pappret.
    13 DPO 10:30 typ ingenting igen.
    13 DPO 11:15 en liten prick i trosskyddet. superljust på pappret.
    13 DPO 14:00 superljust på pappret. superfuktigt vattnigt på trosskyddet.
    13 DPO 15:25 lite mera färg igen, men ytterst ljust.
    13 DPO 17:50 några små prickar i trosskyddet, bruna. superljust på pappret.
    13 DPO 18:25 samma i trosskyddet. i princip inget på pappret.
    13 DPO 19:40 i princip inget på pappret.
    13 DPO 22:00 i princip inget på pappret, lite ljust gult kanske. 

Denna process dessa dagar har gjort mig lite lätt stressad. Jag tänkte att "nu är mensen på väg" men så har det inte här så mycket. Mensen brukar ändå komma igång 1-2 dagar efter det börjar synas lite på pappret. Får väl se om de kommer något i natt. 
    Men en tanke som rör sig i mitt huvud är "kan det vara en implantationsblödning?" Jag har läst att ägget kan fästa mellan 6-12 DPO. Min förhoppning är att det är en sen fästning i livmoderslemhinnan. hcG börjar ju inte produceras förrän 1-2 dagar efter ägget fäst. 

Imorgon 9 mars är det BIM enligt 28 dagars cykel. Men räknar vi DPO så är det 14 DPO imorgon 9 mars. Positivt ägglossningstest 21 feb.
    Jag har ju ingen aning om hur lång lutealfas jag brukar ha då jag ytterst sällan får positivt på ägglossningstest.

Hoppet är svajande just nu, får se imorgon om mensen dyker upp eller om jag får ett svagt plus. HOPPAS såklart på plus! HjärtaSkrattande

• Anonym (Nemi)
    En som längtar skrev 2026-03-08 22:21:16 följande:

Jag har tagit graviditetstest 10, 11, 12 och 13 DPO. Alla tester har varit negativa.

11 DPO på kvällen så fick jag vid torkning ljust gulbrunt på pappret.
    12 DPO på dagen mer ljust brun färg. Såg ut att vara nästan lite blod i. Ytterst lite.
    12 DPO på kvällen ljusare än på dagen. 
    13 DPO på morgonen typ ingenting på pappret.
    13 DPO på morgonen efter någon timme så mera brunrosa på pappret.
    13 DPO 10:30 typ ingenting igen.
    13 DPO 11:15 en liten prick i trosskyddet. superljust på pappret.
    13 DPO 14:00 superljust på pappret. superfuktigt vattnigt på trosskyddet.
    13 DPO 15:25 lite mera färg igen, men ytterst ljust.
    13 DPO 17:50 några små prickar i trosskyddet, bruna. superljust på pappret.
    13 DPO 18:25 samma i trosskyddet. i princip inget på pappret.
    13 DPO 19:40 i princip inget på pappret.
    13 DPO 22:00 i princip inget på pappret, lite ljust gult kanske. 

Denna process dessa dagar har gjort mig lite lätt stressad. Jag tänkte att "nu är mensen på väg" men så har det inte här så mycket. Mensen brukar ändå komma igång 1-2 dagar efter det börjar synas lite på pappret. Får väl se om de kommer något i natt. 
    Men en tanke som rör sig i mitt huvud är "kan det vara en implantationsblödning?" Jag har läst att ägget kan fästa mellan 6-12 DPO. Min förhoppning är att det är en sen fästning i livmoderslemhinnan. hcG börjar ju inte produceras förrän 1-2 dagar efter ägget fäst. 

Imorgon 9 mars är det BIM enligt 28 dagars cykel. Men räknar vi DPO så är det 14 DPO imorgon 9 mars. Positivt ägglossningstest 21 feb.
    Jag har ju ingen aning om hur lång lutealfas jag brukar ha då jag ytterst sällan får positivt på ägglossningstest.

Hoppet är svajande just nu, får se imorgon om mensen dyker upp eller om jag får ett svagt plus. HOPPAS såklart på plus! HjärtaSkrattande

Så svårt det där när kroppen gör lite som den inte brukar. Känns som min gjort lite olika varje månad sen vi började försöka, inte alls förvirrande ju.. 😅Jag håller tummarna att det är en sen implantation och att du får ett plus nu imorgon eller snart! Så länge mensen inte dyker upp så finns det en chans ❤️
  • Mioio

Hej! Vad fint med flera plus, grattis till er! Det ger hopp!

Och Längtarinnerligt, stor kram. Känner så väl igen känslan - oavsett hur inställd man varit på att det inte blivit något så är det ändå skit när det lilla hoppet man ändå har börjar dö helt. Hoppas förstås att du bara testat för tidigt,  men annars får du ta hand om dig extra mycket kommande dagar.

För mig var ÄL lite tidig, så borde vara på ÄL+3. Har försökt gå in i denna cykel med lite mindre pessimism - klart att jag ska kunna bli gravid liksom! Och blir det inget nu så kan vi åtminstone skicka remiss för utredning, så att något händer. Har kunnat hålla mig ganska positiv men senaste dagarna har jag också känt en stor ensamhet när alla vänner har barn och pratar så självklart om det ... Vill bara kunna glädjas åt dem och inte gå med den här ledsenheten under ytan hela tiden.

• Anonym (43)

Jag har ÄL idag, 9/3 enligt senaste mensen som var 23/2..

Vi har haft sex 4, 7 och 8/3.. får se om det kan ha tagit sig.
    Har inte haft ont i äggstockarna eller liknande denna månad men känt av lite mensvärk och haft väldigt blöta flytningar i början av denna vecka och även äggvite-liknande.. Får se vad som händer, vill försöka att inte stressa utan bara njuta när vi väl håller på.. 😅

• En som längtar
    Anonym (Nemi) skrev 2026-03-08 22:47:52 följande:
    Så svårt det där när kroppen gör lite som den inte brukar. Känns som min gjort lite olika varje månad sen vi började försöka, inte alls förvirrande ju.. 😅Jag håller tummarna att det är en sen implantation och att du får ett plus nu imorgon eller snart! Så länge mensen inte dyker upp så finns det en chans ❤️
    Ja verkligen förvirrande! Man vill ju bara att kroppen ska bete sig lika varje månad. Tack för tumhållandet! ❤️

Tyvärr var det mensen. Har inte ens testat då hela trosskyddet var klarrött med små klumpar nu på morgonen. Ursäkta detaljerna 😅
    Men det är helt klart mensen.😭
  • En som längtar

Jag fick ju som sagt mens i natt. Jag hade såna stora förhoppningar denna cykel. Bara att ta nya tag!
    Denna cykel som börjar nu är det ett år sedan som jag blev gravid. Hoppas att det kan bringa lite hopp!{#emotions_dlg.flower}

Lycka till allesammans! Hjärta Håller alla tummar och tår för er allihopa!

BIM-lista

3/3 - Elisand (-)
    4/3 - Anonym3
    7/3 - Rainbow26 (+)
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - Sladdis
    9/3 - En som längtar (-)
    10/3 - Nemi
    11/3 - Bellis9207
    11/3 - Jullan00
    13/3 - Längtar innerligt
    13/3 - Loviisa92
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    17/3 - Littlemisssunshinee
    18/3 - Mioio
    18/3 - Tjej90sve
    20/3 - Diffen98
    20/3 - 62546
    21/3 - Anonym (Elen)
    23/3 - Anonym 43
  • Anonym (längtar innerligt)
    Mioio skrev 2026-03-08 23:28:53 följande:

Hej! Vad fint med flera plus, grattis till er! Det ger hopp!

Och Längtarinnerligt, stor kram. Känner så väl igen känslan - oavsett hur inställd man varit på att det inte blivit något så är det ändå skit när det lilla hoppet man ändå har börjar dö helt. Hoppas förstås att du bara testat för tidigt,  men annars får du ta hand om dig extra mycket kommande dagar.

För mig var ÄL lite tidig, så borde vara på ÄL+3. Har försökt gå in i denna cykel med lite mindre pessimism - klart att jag ska kunna bli gravid liksom! Och blir det inget nu så kan vi åtminstone skicka remiss för utredning, så att något händer. Har kunnat hålla mig ganska positiv men senaste dagarna har jag också känt en stor ensamhet när alla vänner har barn och pratar så självklart om det ... Vill bara kunna glädjas åt dem och inte gå med den här ledsenheten under ytan hela tiden.

Tack för kramen! Bbt har också sjunkit så jag siktar tyvärr in mig på mens. Det som fick upp hoppet lite var en svag rosa ton på pappret igår på dpo10 och jag brukar aldrig ha spotting. Det var bara cd24 och min mens ska väl förhoppningsvis inte komma förrän cd27-28 så jag hade nåt litet hopp att det var implantation. Det kan det väl iofs vara men nu tror jag mer på mens om ett par dagar. Vi får se. Jag var låg hela dagen igår men ska försöka samla mig igen och tänka att livet är väl rätt fint som det är också. Men det är tufft! 

Hoppas ni fått till bra försök den här månaden och att din positiva inställning kan hjälpa till. Det är klart att tankesättet kan påverka 😊 Förstår att det känns tungt med vänner som är gravida eller har barn och att det känns som att man är ensammast i världen med sin sorg. Jag hoppas att det snart är din tur och att du är
    snäll med dig själv. Kram ❤️

• Anonym (43)
    En som längtar skrev 2026-03-09 06:06:23 följande:

Jag fick ju som sagt mens i natt. Jag hade såna stora förhoppningar denna cykel. Bara att ta nya tag!
    Denna cykel som börjar nu är det ett år sedan som jag blev gravid. Hoppas att det kan bringa lite hopp!{#emotions_dlg.flower}

Lycka till allesammans! Hjärta Håller alla tummar och tår för er allihopa!

Jag var också gravid i April förra året. Tog inget test men kände det i hela kroppen så tyckte bara att det var slöseri med pengar att köpa ett test. Fick även UVI i samband med graviditeten och det har jag inte haft sedan jag var barn så jag visste att något var annorlunda i kroppen förutom illamåendet.

Hur länge fick du vara gravid?

Jag kunde inte låta bli att tänka på att jag hade kunnat haft en liten en, nu i början av januari. 🥺 Istället blev jag faster för första gången för någon vecka sedan, kul det också såklart men samtidigt fruktansvärt jobbigt..
  • Anonym (Nemi)
    En som längtar skrev 2026-03-09 05:42:46 följande:
    Ja verkligen förvirrande! Man vill ju bara att kroppen ska bete sig lika varje månad. Tack för tumhållandet! ❤️

Tyvärr var det mensen. Har inte ens testat då hela trosskyddet var klarrött med små klumpar nu på morgonen. Ursäkta detaljerna 😅
    Men det är helt klart mensen.😭
    Åh vad tråkigt, massa kramar! Hoppas nästa kan få bli din månad istället. ❤️❤️
  • Anonym (Nemi)

Fråga till er som varit gravida tidigare. Jag vaknade upp kraftigt illamående vid 04 i natt och var såklart att jag blivit magsjuk/matförgiftad. Förstår inget av hur det gått till men här är man och har mått riktigt dåligt, börjar dock bli bättre nu på eftermiddagen redan idag. Min oro är dock att jag är i typ v4+2 nu, kan det här skada lillen i magen? 😢 Läst på de flesta sidor att det brukar vara lugnt men sen får vissa sidor det att låta jätteallvarligt? Någon som har erfarenhet av att ha fått magsjuka/matförgiftning som gravid?

Svar på tråden BIM Mars 2026