• Elisand

BIM Mars 2026

Hej!
    Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i mars 2026! 

Skriv gärna en liten presentation om dig själv och följ gärna med så peppar vi varann! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag.

Hoppas på plusregn i mars ❤️
  • Svar på tråden BIM Mars 2026
  • Bellis9207
    3/3 - Elisand Minus
    4/3 - Anonym3
    7/3 - Rainbow26 Plus
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - Sladdis
    9/3 - En som längtar Minus
    10/3 - Nemi Plus
    11/3 ? - Tjej90sve Plus
    11/3 - Bellis9207 Minus
    11/3 - Jullan00 Minus
    11/3 - Längtar innerligt Minus
    13/3 - Loviisa92 -
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    17/3 - Littlemisssunshinee
    18/3 - Mioio
    20/3 - Diffen98
    20/3 - 62546
    20/3 - Tryckfrihets
    21/3 - Anonym (Elen)
    23/3 - Anonym 43
    30/3 - Elisand

idag kom mensen, känner mig helt okej med det ändå, och glad att den verkar ha kommit igång igen efter mina två missfall! Håller tummarna för er alla ❤️
  • Anonym (Nyckelpigan)

Hej,

Hoppar in i tråden. Vet dock inte hur jag kopierar med lista och lägger till mig själv. Någon får gärna hjälpa mig. 

Kvinna som kör själv och försöker bli gravid via ivf. Inga barn sedan tidigare. Lite osäker när BIM blir för mig men sökte på nätet och tolkat att det borde vara 16/3 som blir min motsvarighet till BIM. Fått testdag 18/3 av kliniken men misstänker att jag nog testar någon dag tidigare än så.

Inbillar mig att jag börjat ha haft massa symtom senaste två dagarna men de kan lika väl sitta i mitt huvud. 

• Littlemisssunshinee

Jag är HELT I CHOCK. Tog ett testa tidigt i torsdags och det var negativt, så väntade tills idag. Tog ett testa tidigt, såg ingen antydan till linje. Tog en vanlig sticka, samma där. Så tänkte jag att jag ändå har följt min BBT och tror verkligen att det blev något denna gången, så jag tog ett CB och sen ett till med veckoindikator. BÖRJAR STORBÖLA. Alltså herregud, det hände verkligen.

Ser ju ingenting på de två första testen, men tydligt på CB testen, så konstigt men är så glad att jag tog även de två senare testen haha...

Chattat så mycket med ChatGPT denna veckan för att följa BBT och mina symtom men nu kan jag äntligen ikväll berätta för min sambo Hjärta
    Har packat in en lite body med ett motiv som betyder mycket för oss, som jag sparat i ca 2 år längst ner i min garderob. Har som plan att ge den till min mamma i present när hon fyller år till påsk, så alla får veta.

Kan inte fatta att det är sant, är helt i chock trots att jag ändå känt på mig detta de senaste två veckorna, kände tydligt implantationssmärtor + blev en stor dipp i BBT som sedan gick upp. Alltså jag har nördat ner mig haha, men är så otroligt glad just nu, kan inte sluta gråta!

Hoppas på många fler + i gruppen innan mars är slut Hjärta

• Mioio

3/3 - Elisand Minus

4/3 - Anonym3
    7/3 - Rainbow26 Plus
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - Sladdis
    10/3 - Nemi Plus
    11/3 ? - Tjej90sve Plus
    11/3 - Bellis9207 Minus
    11/3 - Jullan00 Minus
    13/3 - Loviisa92 Minus
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    16/3 - Nyckelpigan
    18/3 - Mioio Minus
    20/3 - Diffen98
    20/3 - 62546
    20/3 - Tryckfrihets
    21/3 - Anonym (Elen)
    23/3 - Anonym 43
    30/3 - Elisand

Negativt test på äl+9 och nu på äl+10 såpass kraftiga spottings att det gränsar till mens. Ger upp för denna gång. Nu ska vi kontakta vården för utredning. Känner mig så trött och uppgiven, men ett litet nytt hopp samtidigt att åtminstone få hjälp så småningom så att något kanske kan hända.

Grattis till alla fina plus, hoppas på fler! 
  • 62546

Plussade svagt igår dpo 9, idag lite starkare. Haft en hel del känningar och tyngd i livmodern. Förra cykeln blev det kemiskt, hoppas innerligt att denna stannar. ❤️ 

3/3 - Elisand Minus

4/3 - Anonym3
    7/3 - Rainbow26 Plus
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - Sladdis
    10/3 - Nemi Plus
    11/3 ? - Tjej90sve Plus
    11/3 - Bellis9207 Minus
    11/3 - Jullan00 Minus
    13/3 - Loviisa92 Minus
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    16/3 - Nyckelpigan
    18/3 - Mioio Minus
    20/3 - Diffen98
    20/3 - Tryckfrihets
    21/3 - Anonym (Elen)
    23/3 - Anonym 43
    30/3 - Elisand
  • Blucky

Idag kom mensen, några dagar försenat men det var aldrig någon misstanke om graviditet denna cycel, har inte haft några känningar alls. nya tag nästa månad! Grattis till alla plus! 

3/3 - Elisand Minus

4/3 - Anonym3

7/3 - Rainbow26 Plus
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - Sladdis
    10/3 - Nemi Plus
    11/3 ? - Tjej90sve Plus
    11/3 - Bellis9207 Minus
    11/3 - Jullan00 Minus
    13/3 - Loviisa92 Minus
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky Minus
    16/3 - Signe
    16/3 - Nyckelpigan
    18/3 - Mioio Minus
    20/3 - Diffen98
    20/3 - Tryckfrihets
    21/3 - Anonym (Elen)
    23/3 - Anonym 43
    30/3 - Elisand

• Anonym (43)
    Tjej90sve skrev 2026-03-12 15:25:59 följande:

Graviditeten går framåt här :) har ringt barnmorskan idag och fått datum för inskrivning men det ligger 3 veckor bort. Hon tyckte jag ringde tidigt men har vetat att jag varit gravid i 1 vecka och dessa test ökar. Så de är väl inte konstigt att ringa i vecka 5?

Sen fick jag veta att NIPT test (är över 35 år) först sker i vecka 13 när första ultraljudet görs. Känns lite väl sent då man även ska vänta upp till 10 dagar på svar. För vi kommer inte behålla barnet om man ser något avvikande där. Men kanske kan få till några dagar före vecka 13.

Vi har iaf bokat privat tidigt ultraljud i vecka 9, så är en oändlig väntan nu till 9/4! Vi ville vara säkra att kunna höra hjärtljud :)

Har mer ont i brösten å bröstvårtor, haft molvärk i säkert en vecka, lite illamående om de går länge mellan måltider, men känner att symtomen varierar från timme till timme.

Mysigt med inskrivning, det får det att kännas mer verkligt på något sätt. 🙂
  • Anonym (43)
    Anonym (längtar innerligt) skrev 2026-03-13 06:07:22 följande:

Funderar också på att ta kontakt med vården nu. Vi vet ju att det har fungerat att bli gravida förr och senast för ett år sedan, men jag har en gnagande känsla att nåt är fel efter det sena avbrytandet. Jag kommer nog att kontakta vården och se om de kan undersöka mer då vi nu försökt i ett halvår utan lycka och jag är över 35. 

Det låter som en bra idé, så slipper ni undrar över något om ni kan få svar på era frågor. 🙂
  • Anonym (43)
    Tjej90sve skrev 2026-03-13 22:28:40 följande:

En av dem största orsakerna att man inte blir gravid brukar vara att ägglossning uteblir (om man varit gravid tidigare iaf) som någon av er skrev här inne.

Jag håller verkligen tummarna för er andra! Vet hur segt det är att försöka månad efter månad. 

Har bokat in ett privat ultraljud till vecka 8+0 för jag kan inte riktigt tro att det växer något där inne.
    Vissa delar av dagen känner jag mig inte alls gravid och man känner ju inga rörelser såhär tidigt, så allt är en evighetsväntan att få ett livstecken!

Men det är 26 dagar dit, hur gör man för att få tiden att gå? !

Försök att hålla dig sysselsatt - lättare sagt än gjort, jag vet.. 😁
  • Anonym (43)
    62546 skrev 2026-03-16 21:02:36 följande:

Plussade svagt igår dpo 9, idag lite starkare. Haft en hel del känningar och tyngd i livmodern. Förra cykeln blev det kemiskt, hoppas innerligt att denna stannar. ❤️ 

3/3 - Elisand Minus

4/3 - Anonym3
    7/3 - Rainbow26 Plus
    7/3 - Truddilutt
    9/3 - Sladdis
    10/3 - Nemi Plus
    11/3 ? - Tjej90sve Plus
    11/3 - Bellis9207 Minus
    11/3 - Jullan00 Minus
    13/3 - Loviisa92 Minus
    15/3 - OkidokiQueen
    15/3 - Blucky
    16/3 - Signe
    16/3 - Nyckelpigan
    18/3 - Mioio Minus
    20/3 - Diffen98
    20/3 - Tryckfrihets
    21/3 - Anonym (Elen)
    23/3 - Anonym 43
    30/3 - Elisand
    Littlemisssunshinee skrev 2026-03-16 10:25:55 följande:

Jag är HELT I CHOCK. Tog ett testa tidigt i torsdags och det var negativt, så väntade tills idag. Tog ett testa tidigt, såg ingen antydan till linje. Tog en vanlig sticka, samma där. Så tänkte jag att jag ändå har följt min BBT och tror verkligen att det blev något denna gången, så jag tog ett CB och sen ett till med veckoindikator. BÖRJAR STORBÖLA. Alltså herregud, det hände verkligen.

Ser ju ingenting på de två första testen, men tydligt på CB testen, så konstigt men är så glad att jag tog även de två senare testen haha...

Chattat så mycket med ChatGPT denna veckan för att följa BBT och mina symtom men nu kan jag äntligen ikväll berätta för min sambo Hjärta
    Har packat in en lite body med ett motiv som betyder mycket för oss, som jag sparat i ca 2 år längst ner i min garderob. Har som plan att ge den till min mamma i present när hon fyller år till påsk, så alla får veta.

Kan inte fatta att det är sant, är helt i chock trots att jag ändå känt på mig detta de senaste två veckorna, kände tydligt implantationssmärtor + blev en stor dipp i BBT som sedan gick upp. Alltså jag har nördat ner mig haha, men är så otroligt glad just nu, kan inte sluta gråta!

Hoppas på många fler + i gruppen innan mars är slut Hjärta

Grattis till er båda!! 🌸🌸

Har ni samma BF måntro? 
    Hoppas de små fröna vill stanna! 🙂🙂
Svar på tråden BIM Mars 2026