• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Eija77

Läste precis i bloggen att Liam börjar skolan idag... så där fixk jag svar på min fråga i föregående inlägg. Lite för snabb att skriva ibland... eller kanske gör allt i lite fel ordning. Kanske vore idé att FÖRST läsa bloggen och SEDAN skriva i forumet
    Ha en fin dag!

• Gilga

Gittan90:Kristoffers mamma finns här som kepa71..

Hoppas att Tilleprinsen får en toppenfin dag,du håller väl tummarna för din kompis Magnus nu.;*)..att era äventyr får komma ut i bokform,så alla kan läsa dom.*L*

Resten av din underbara familj verkar ha en välplanerad dag..storebror i skolan,och föräldrarna tränar,fixar inför resan..

Varma kramar//Gunilla

• annca

Godmorgon familjen!
    Hopas ni har haft lite bättre väder än vi härnere... Grågrå grågrå grå grå har himlen varit sedan i fredags... Med avbrott för ett par snabba korta solglimtar och så regnskurar i mängder. Trist början på maj...
    Vad kul att Liam tycker det är roligt att gå till skolan igen, och att han tar allting så bra. Du verkar vara en riktigt bra kille, Liam!

Tillekillen, jag har massor av teckningar jag ska visa din Magnus-kompis nu, så får vi se vad han säger. Vill du också ta en titt så ligger de på vårt skrivbord därhemma. Bredvid datorn. Det gör inget om du dyker ner och busar runt och kollar runt lite där! Nu måste jag jobba, så jag skriver mer sen!

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • Siv1974

God morgen lille Tille vennen:) Håper du får en kjempe fin dag der oppe. Suss og klem fra meg.

• sgr

God morgon!
    Vad roligt att Liam är tillbaka. Hoppas Ni får en bra träningsdag idag, skulle behöva träna själv....
    Jag tror att Tille kommer att se till att han får ett syskon senare... jag tror inte att du behöver vara orolig att du kommer att jämföra dem, eftersom allt runt Tille blev så otroligt speciellt på grund av hans sjukdom, och han är otroligt speciell och det kommer du nog bara att komma ihåg som positivt, och ha det i bakhuvudet och njuta av den nya bebisen iså fall, och det skulle nog Tille vilja också.
    Hoppas Ni får en bra dag!
    Tittar in senare...

God morgon Tilleman! Hoppas du sovit gott uppe i det blå. Ha nu en riktigt busig dag med dina änglavänner.
    Du vet att du finns i mitt hjärta...

Kramisar
    Sandra/sgr

• CarinaS

Tänkvärda ord! Många kramar från Carina.

Tänk dig att det finns en bank som varje morgon sätter in 86 400 kronor på
    ditt konto. Det är inget fel. Insättningarna är lagliga och korrekt gjorda
    av en otroligt rik välgörare. Men banken överför inte pengarna till nästa
    dag. Varenda natt blir alla pengar som du inte använt den dagen borttagna
    från ditt konto. Vad skulle du göra i ett sådant tillfälle?
    Självklart hade du använt alla pengarna den dagen de sattes in på ditt
    konto, dag efter dag. Och det roliga är att alla har vi ett sådant konto!

Men det är inte pengar som sätts in på ditt konto, namnet på kontot
    är TID.

Varje dag blir du utrustad med 86 400 sekunder. Varje natt försvinner all
    den tid du inte utnyttjat. Ingenting blir överfört till nästa dag och du
    kan aldrig använda något i förskott. Varenda dag startas ett nytt konto för
    dig.

Varenda natt försvinner obrukad tid. Om du inte nyttjar dagens insättning
    Så är det enbart ditt fel. Det finns ingen väg tillbaka.

Du kan inte övertrassera kontot i morgon! Du måste leva i nuet och förbruka
    dagens insättning. Investera tiden smart så att du får bästa möjliga
    avkastning i form av hälsa, lycka och framgång.

Tiden går. Gör det bästa av dagen idag!

För att förstå värdet av ett ÅR, fråga en student som missade examen.

För att förstå värdet av en MÅNAD, fråga en mor som fött ett barn för
    tidigt

För att förstå värdet av en VECKA, fråga redaktören på en veckotidning.

För att förstå värdet av en TIMME, fråga de nyförälskade som väntar på att
    träffas.

För att förstå värdet av en MINUT, fråga den som kom för sent till flyget.

För att förstå värdet av en SEKUND, fråga den som precis lyckats undkomma
    en bilolycka.

För att förstå värdet av en MILLISEKUND, fråga den som kom tvåa i OS.

Värdesätt vartenda ögonblick och värdesätt det ändå mer när du delar det
    med en person som betyder mycket för dig, så mycket att du just delar din
    tid med denna person. Och tänk på att tiden inte väntar på någon.

Gårdagen är historia.
    Morgondagen är ett mysterium.
    Dagen idag är en gåva.
    Det är därför den kallas för nuet.

• Desse

carinas:
    Ack så sant det du har skrivit är!!! Tänk bara om alla hade förmågan att ta vara på varje sekund. Men enlligt min uppfattning så de människor som gör det är människor som drabbats av livets svårigheter och insett hur fort livet kan förändras.
    Men hoppas det är många som läser dina rader och tar sig en funderare!!
    Kramar Desse