• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • KatastrofKatt

vackre, vackre fjäril. tänker på dig och hoppas på en solig dag. på alla sätt.

*blåser snusningar*

• mamma69

Hej! tänk vilken liten kämpande liten krabat , jag blir helt förundrad och jag beundrar er styrka att ni orkar, ha en bra dag, många styrkekramar till er , tittar in senare igen...

• Destroijer

God morgon kämpen, Ha en gosig dag

• vicky74

Godmorgon!
    Det verkar som om Tille inte riktigt är redo att lämna oss, det gör mig både glad och ledsen.
    Jag läste oxå artikeln i Aftonbladet, Tille är så fin när han ligger och kikar.

Hoppas ni får en bra dag.
    Många kramar och en snusing till Tille

• Ella79

Jag som alltid trott att små barn var sköra och ömtåliga, men inte eran Tille inte. Han vill nog hinna göra några fler till bättre människor innan han går...

Nu blåser jag bort ditt onda för en stund *blåser*, visst känns det bättre nu?! Jag fortsätter att skicka Varma, stärkande, Ömma, Försiktiga kramar. Så många ni vill, så länge ni vill.../Elin

• mamma 01

*sjunger* Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna det är mörkt nu men det blir ljusare igen.

• Mamelutten
    Kära Therese, Nicklas, Liam och Dea

...tittar till er på den nya dagen och lämnar lite kloka ord, kanske kan dom ge er något i stunden

Att vara stark är inte
    att aldrig falla
    att alltid veta
    att alltid kunna

Att vara stark är inte
    att alltid orka skratta
    att hoppa högst
    eller vilja mest

Att vara stark är inte
    att lyfta tyngst
    att komma längst
    eller att alltid lyckas

Att vara stark är
    att se livet som det är
    Att acceptera dess kraft
    och ta del av den
    Att falla till botten
    slå sig hårt
    och alltid komma igen
    Att vara stark är
    att våga hoppas
    när ens tro är som svagast
    Att vara stark är
    att se ett ljus i mörkret
    och alltid kämpa
    för att nå dit

Lätta smekningar på din kind Tille...du söte kämpe...

Massor med kramar till er alla
  • lottab

God morgon hala familjen, särskilt lilla Tille! Ännu en dag är här och du har valt att förgylla våra liv även idag. Kanske väntar du på storasyster Dea som kommer imorgon. Förstår om du vill ta farväl av alla innan du flyger iväg hem. Hoppas din dag blir till belåtenhet i alla fall. Tittar in under dagen.
    Måbfa varma kramar Lotta

• Marymamman

Jag vet inte om någon har skrivit ned den här dikten till dig, Therese. Den är så fin och jag hoppas att den kan hjälpa till lite grann i sorgearbetet senare. Jag tror absolut att lille Tille alltid kommer att finnas kvar och vaka över sin mamma, pappa och sina storasyskon.

Min starka mamma
    ----------------
    "Min mamma är så stark, det säger faktiskt alla
    Men när alla andra sover om natten har jag sett hennes tårar falla

Under sömnlösa nätter kommer jag tassande på tå
    Hon vet inte att jag är där för att hjälpa henne att förstå

Lika ändlöst som strandens vågor och hennes smärta,
    Jag vakar över min starka mamma som alltid bär mig i sitt hjärta

Hon bär ett leende, ett leende hon tror döljer.
    Men genom himlens dörr ser jag tårarna som följer

Min mamma försöker att hantera döden för att hålla mig kvar.
    Men alla som känner henne vet att det är den enda möjlighet hon har

När jag vakar över min starka mamma genom himlens öppna dörr,
    försöker jag förklara att änglar skyddar mig nu så som hon gjorde förr

Men jag vet att det inte hjälper, eller lättar bördorna hon bär
    Har du möjlighet, gör ett besök och vissa att du håller henne kär

Vad hon än säger, hur hon än mår.
    Min starka mamma har ett hjärta, för alltid fullt av sår"

/ Kay DesOrmeaux, org: "My surviving mom"

• Mamma T

Godmorgon lilla fina Tille!
    Ser att du vaknat upp till en ny dag.En sådan liten kämpe du är.Hoppas att din dag blir mysig och att du slipper ha så ont.Tänker på dig varje dag,och tårarna rullar nerför mina kinder varje gång jag kikar in här för att se hur du har det.

Svar på tråden Tilles tråd