• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Träz
    ♥God natt lille Tille!!!
    Hoppas att du får en lugn och fin natt!
    Dröm många fina drömmar!!
    Tänker på dig och din familj, massor!!
    lätta pussar o kramar till dig!!
    Kram till din familj åxå!!♥
  • Helena o Teo

Tille!
    Hoppets och kärlekens ljus brinner för dig här hemma...

Snusning och lätt puss!
    /helena o Teo

• thelif

Nu kommer jag in för att titta till er igen, och för att önska er alla godnatt. Hoppas ni får sova gott, det behöver ni verkligen.

Tille, Tille, lille vän.. Oj, vilken kämpe du är!

Vet du vad jag gjort idag, Tille? Nej, det vet du ju inte, så jag ska berätta:

När jag höll på att pynta och göra fint inför påsken här hemma hos oss kom jag plötsligt att tänka på en fjäril jag köpte för en tid sen. En fjäril som är som en tavla, att hänga på väggen. Jag tyckte så mycket om den fjärilen att jag köpte den, men jag visste inte riktigt var jag skulle sätta den. Då.

Men nu ikväll när jag höll på att pynta och gick och tänkte på dig och undrade hur du och din familj hade det kom jag på det!

En fjäril! Tille, som är världens finaste lilla fjärilspojke!

Fjärilen skulle jag ju självklart sätta upp på ett ställe där jag ofta ser den, och varje gång jag ser den kommer jag att tänka på dig, du lille fjärilspojke.

Så jag skyndade mig att leta fram hammare och spik och en stol att stå på så att jag skulle nå bättre och spikade upp den i hallen, bara en bit innanför ytterdörren.

Så nu är fjärilen det sista jag ser när jag går hemifrån, och den är det första som möter mig när jag kommer hem igen.

Jag ska också köpa blommor att sätta upp (det finns ju såna där som är som tapet, det passar ju jättebra) så får du en alldeles egen sommaräng att flyga över när den tiden är kommen.

Så kommer jag alltid att bli påmind om dig, för du är den allra sista som säger hejdå till mig när jag går, och den allra första som hälsar mig välkommen när jag kommer hem.

Det var väl ett bra ställe, Tilleman? Du har verkligen öppnat många ögon, på både små och stora plan.

Sov nu så gott Tille, min vän. Ni finns i våra tankar nu, och för alltid.

1000 styrkekramar till er.

• MalinoNiklas

Godnatt fantastiska lilla Tille!

Ännu en dag med din härliga familj i vårvädret. Du är helt otrolig och ?stora? killen med fem tänder!
    Kanske syns vi imorgon, sov du så gott du bara kan med mamma och pappa nära.

Godnatt till dig Therese och resten av familjen, tänker på er och hoppas att ni får sova bra.

Många, många kramar från Malin, Niklas och Hugo

• marie 37

Ännu en dag blir till natt å du är fortfarnde med oss, du lille vän och en tand till har du fått. Grattis!.
    Vill ännu en gång säga till Therese och Nicklas -Ni är otroliga. Jag är så evigt tacksam att ni öppnade er dörr så att vi fick lärar känna Tille och hela er familj.

Min dotter Nellie 4½ år sa till mig idag - När Tille blir en ängel, kan han bo hos min gammlamormor och gammlamorfar, för då har han iallafall någonstans att bo och någon att leka med.
    Barn är barn, eller hur.

Nu ska jag inte störa mer i kväll.

Sov nu gott.

Jag önskar av hela mitt hjärta er en smärtfri och lugn natt.

Många snusningar och kramar./ Marie i Helsingborg

Jag tittar som vanligt in i morgonbitti.

• Weronica81

Hej på dig Tilleman!

Fjärilspojken..

Var i en butik med små fina ting i tidigare idag, och på en hylla så låg det ljus.
    Fjärilsljus!
    Jag kunde ju inte göra annat än att köpa dom.
    Jag tänkte att jag skulle ge ett av dom till dig.
    Och om du har valt att ta änglavingarna på innan det kommer fram (det kan ju ta sin tid nu när det är påsk) så kan mamma och pappa tända det när det känns tungt och mörkt..
    Ett grönt litet fjärilsljus som lyser upp!

Klumpen i halsen växer ju mer jag läser om er..
    Allt fint som alla skriver!
    Snart så brister det som så många gånger förr..

Jag har min stund på kvällskvisten här, när hemmet är tyst och alla sover..
    Då läser jag och låter tårarna falla..

Sötaste drömmar önskar jag dig Tille och en fjäderlätt smekning på din lilla kind.

Varmaste kramar till hela familjen!

Sov gott...

• Janina77

Hej Tille igen!

Min lilla pojk är 9 månader så han är lite äldre än du bara. Men vet du vad du har lärt mig?? Jo, att ta vara på den tiden som man har er till låns. Jag tog över min lille kille till min säng igår kväll när han somnat, för jag ville ha honom nära mig så han kände tryggheten hos sin mamma. Hela tiden så grät jag och tänkte jag på dig och hur stark du är som kämpar på dag efter dag. Jag önskar att allt bara kunde vända och att allt bara kunde bli som det borde varit....

Du borde få vara kvar här hos din mamma och pappa som älskar dig över allt annat här på jorden............

Ville bara säga att du är världsfinast, Tille.... En underbar liten kille som har gett oss en chans att upptäcka att man ska ta vara på den tiden man har tillsammans med de man älskar.

Sov gott nu lilla älskade gosse, så tror jag nog att vi ses imorgon igen..... Kram på dig, hjärtat.

• Medkännare

Tille-Lille Du lilla fjärilsbarn som redan hunnit flyga runt i världen och berört alla med dina outsägliga ögon. Tack Therese och Nicklas för att ni orkar med oss. Sov gott och njut av varandra. Vi finns härute och vakar över er. Kramar

Svar på tråden Tilles tråd