• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Ebba72

Hej Therese!

Hoppas ni får en riktigt skön påsk och att Tille får vara med er tills Dea kommer. Det är med darrande känsla man loggar in varje dag och det första jag gör när jag slår på datorn är att läsa din dagbok. Så länge Tille orkar och att han inte har ont så hoppas jag han får vara med er. Ha nu en riktigt skön påsk, det är ni verkligen värda. Många mjuka pussar och smekningar till Tille.

Ebba med familj

• TSadi

GLAD PÅSK från therese med familj.. tänker dag ut och dag in på dig lille tille....

• Kickelina

Hej Tille !!

Oj så olycklig jag var nyss, har försökt komma in på familjeliv hela förmiddagen för att se hur det var med dig. Men det har varit stört omöjligt att logga in, det är väl så många här som vill se hur du mår idag, Tille. Men äntligen så är jag här hos dig....

Min mellanpojke som är 14 skulle iväg till en kompis och han var så mån om att veta hur det är med dig innan han gav sig iväg, han hoppas innerligt att allt är väl med dig. Han satt här vid datorn igår kväll och tittade på alla fina bilder av dig, han sa inget, han satt alldeles tyst och läste sig genom din mammas dagbok och vad alla snälla människor skriver till dig. Du har gömt dig i hans hjärta , men det är ju inte så konstigt...ingen kan gå förbi dig utan att bli berörd av ditt öde.

Therese, jag tänker på dig så mycket, jag skulle vilja vara nära och bara hålla om dig, hårt, tyst och värmande. Men den biten sköter säkert dina kompisar och familj om, skönt är väl det, när vi nu är så långt borta som i Norrköping. Ni verkar ha så många som stöttar er... Nicklas skulle också få ta del av den kramen ...
    Vi är alla här kravlöst på FL , för att vi vill följa er kamp om er älskade son.
    Jag hoppas du inte tar ut dig, och faller ihop av trötthet för att du känner att du vill svara "oss", tänk på er , dig och din familj och framför allt på lille Tille.
    Men det kanske ger dig en styrka också, en styrka som du säkert inte trodde fanns?!

Tille, Jag hoppas Maja och Julias fjäril har hunnit upp till dig i Sundsvall nu, det borde den, det har ju varit så fint väder så den kunde flyga "sitt snabbaste".
    Det glädjer mig att du ännu finns med oss och hinner se de fina färger som den har, kanske kan den hänga ovanför dig i din vagn?
    Om du nu inte har nåt annat hängande där ,vill säga, så att det är det första du ser när du slår upp dina blå...(näst efter mamma, pappa och Liam)

Nu ska jag förbereda och skicka ett påskkort på tjejerna till alla nära och kära, kanske dimper det ner ett i er mail....
    Hoppas påskharen kommer förbi till er, (tror jag säkert) den brukar smyga ute i trädgården, de brukar vara lite skygga, men var inte rädd. Den är jättesnäll och kommer med fin-fina påskägg...
    Förresten, det är väl inte idag som du flyger iväg, då hamnar du på fest i Blåkulla innan, om så,så sminka dej rejält på kinderna med mammas läppstift och tryck dit några prickar , så matchar du alla där., glöm inte att ta med katten

Många kramar och pussar till min nyfunne vän // Kicki-mamma till 5

• wiloli

Hej!
    Hoppas att vår påskhälsning smakade.
    Vad tråkigt att inte Dea kunde komma upp denna helg.
    Ni sparar väl ägget till henne?....;)
    Vi far bort över helgen och kommer nog inte åt någon dator, men ni skall veta att ni finns i våra tankar.
    Jag hoppas att vi hörs efter helgen.

Till lillaTille vill jag säga att mamma och pappa är redo nu !!
    Fast saknaden och sorgen alltid kommer att vara där så kommer du alltid finnas i deras hjärtan.
    Och för oss kommer du att bli ihågkommen som den lilla kämpande killen med det ovanliga namnet Tille som fick hela världen att öppna sig.
    Och med en mamma och pappa som öppnade sina hjärtan och tillät oss ta del av deras sorg.

Varma påskkramar från oss!

Linda, Stefan, Wilma och Olivia

• Ida och Razmus Mamma
    http://www.ani3.dk/creddy01/creddy0/1.jpg

GLAD PÅSK!
    hoppas ni får en bra påsk helg.

har vart inne och läst en hel del om dig Tille och jag blir lika förvånad varje dag, hur stark du är.
    tänk vilken otrolig gåva dina föräldrar har fått som har fått dig.
    efter ha vart här och läst , men inte skrivit så mycket så har jag blivit så fäst vid dig. tänker på dig varje dag och går in här ofta för att kolla hur det står till med dig.
    hoppas att du får vara kvar och uppleva påskhelgen tillsammans med dina underbara föräldrar.
    kram marie
  • Cris

Tilleman,

Vem kan segla förutan vind,
    vem kan ro utan åror?
    Vem kan skiljas från vännen sin,
    utan att fälla tårar?

Jag kan segla förutan vind,
    jag kan ro utan åror,
    men ej skiljas från vännen min
    utan att fälla tårar.

Lillhjärtat, lillbäbis, vackra lilla pojke, lilleman, jag hoppas att Du får en fridfull dag tillsammans med Din kära, älskade och älskande familj.
    Spana lite på dem om Du orkar. De älskar Dig mest i hela världen, vet Du.

En mild snusning på pannan, lilla hjärtegrynet.

/Kristina

• Björnes

Hej Tille!

Äntligen gick det att komma in på FL igen. Det har verklilgen varit stört omöjligt idag under förmiddagn. Servern verkar gå ner hela tiden Måste vara för att det alldeles för många som vill gå in och läsa om dig, vår allas lille hjälte.

Var inne på din pappas sida förut och såg den nytagna bilden på dig lillprinsen. Du är verkligen inte stor nu, min lille vän, men dina ögon är lika stora och lyser lika fint som tidigare. Det är dem som får mig att drunkna.

Här hemma har min äldsta dotter ritat en massa påskteckningar som hon ska dela ut i eftermiddag. Vi hoppas att det inte regnar lika mycket då som det gör nu. Hoppas att ni har bättre väder uppe hos er i Sundsvall.

Jag ska börja göra iordning lite lunch nu. Om du är vaken kanske du skulle passa på att dricka lite du också... Du kanske kan få i dig några ml?.. Här blir det bara en lättlunch- soppa och pannkakor. Ska bort ikväll och då blir det mer mat.

Ha det så gott och mys med mamma, pappa och lillebror Liam. De har så oerhört mycket kärlek som de vill ge till dig. Tittar in lite senare och läser om dig igen,lillprinsen, eller dockan som min minsta kallar dig.
    Snusningar till dig Tille och varma påskkramar till mamma, pappa och brorsan Liam

• Kim och Mike

Hur beställer man boken ?? Den som pengarna går till eb föreningen ???

Tänker på dig Tille.......

• Liam o Lukas

En dikt från mig till therese/Nicklas

När jag vaknar om gryningen
    är kudden alltid våt
    Tanken på dig
    får mig att falla i gråt
    Visst kan kärlek vara vacker och fin
    men tyvärr det är inte min
    Nej, min är grå och fylld av tårar
    som hela mitt liv min tillvaro försvårar
    Så om du vill nå mig
    så vet du var jag finns
    för jag gör inget annat
    än drömmer och minns

""Mirre
    Bamsekramar(styrkekramar) Till er. Tittar in sen ikväll.

Svar på tråden Tilles tråd