• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • nr1

Tille:
    Brukar vara här inne och titta till dig några gånger varje dag. Nu kommer vi att åka iväg över påsk, nästan dit där du bor. Vi ska åka till Övik! Då kommer jag inte att kunna läsa om dig och din härliga familj på ett tag. Om du hinner med tåget innan jag är tillbaka ska jag be att få önska dig en härlig resa upp till din alldeles egen stjärna.
    Trots att du inte är så gammal har du hunnit uträtta mer än många hinner på decennier! Mina tankar är hos dig Tille (och din mamma och pappa och syskon såklart)
    jag vinkar när vi passerar Sundsvall!! Du kan väl vinka tillbaka om du ser mig!
    kram och glad påsk!

• Tesan81
    Killarna Larsson skrev 2006-04-13 15:13:24 följande:
    Tesan 81: så fint du har skrivit till Tille...Tittar in hela tiden o ser hur det e med lill Killen Tille..*Kramar om dig försiktigt*
    tack tack
    Älskar min Villemo
  • mamma69

Men lilla lilla gubben! Hur i all värden får du din styrka? av mamma , pappa och syskon förstås, många kramar till er...............

• maalisen73

tittar in och önskar dig lille tille med familj en glad påsk
    med mycket försiktiga kramar-tänker på dig hela tiden
    kram

• Therese6699

Goddag, antar att dom flesta är på väg hem ifrån jobben lite tidigare idag. Liam har åkt till sin kusin och ska sova över där inatt. Dea kommer ju inte förrän nästa helg istället. Men det går ju bra det också.
    Tänkte bara säga att fonden är på över 200 000 kronor nu vilket är helt otroligt bra tycker jag. Men tanke på att dom tidigare år inte har fått in så mycket mer än 10 000/år i gåvor.
    När det gäller pinsen och att EB föreningen kan hjälpa till att skicka ut så kan jag bara säga att föreningen är jätteliten och personerna som sitter med i styrelsen har jobb. Så det finns liksom inte någon administration kring den. Den är alldeles för liten. Sedan så kan det vara bra för oss att ha lite terapi jobb att göra på dagarna.

Adde1: Alla dikter har jag sparat. Hoppas jag, kanske har missat någon i gästboken. Hemgårn ska sammanställa ett textdokument med alla sina inlägg. Det blir så fel när dom hamnar huller om buller i diktdokumetet. Så han skulle skicka det till mig sedan. Jag antar att ni kanske kan fråga honom om han kan skicka det till er också. Men ni får fråga honom snällt för jag har inte pratat med honom om det.

Ella79: Det är också den bästa sidan tycker jag om EB, dessutom är det så fina memorials efter barn som har haft EB där. www.ebinfoworld.com/ är länken om man vill titta.

Helena O Teo:
    Vill ni ha pins så kan du skicka adressen till min inbox. Men för tillfället är alla pins slut så vi väntar på ett lass ifrån eb föreningen. När dom kommer så skickar vi ut resten.
    När det gäller att avgöra om fostret är sjuk eller inte så är det så här. Alla männsikor har två arvsanlag. I Nicklas och mitt fall så är ett av uppsättningarna skadade. Vi är alltså anlagsbärare och inte sjuka. För att få sjukdomen krävs att barnet ärver både min och Nicklas skadade uppsättning. Så då kan man göra en fosterdiagnostik och så ser man om han barnet har två trasida uppsättningar, en, eller ingen. Det är bara i dom fall fostret har två skadade uppsättningar det blir sjukt.

Johanna Axelsson: Det var lite lustigt att du frågade för just igår satt vi här med Eva ifrån ASiH och fascinerades över att han hade bajsat fyra dagar på raken, med tanke på att han inte har ätit något. Kisset är det inte så mycket med. Men han kissade lite lite granna igår.

thezz h: Jadu, ingen här inne kan antagligen förstå hur Tille ser ut även om jag skulle göra mitt bästa för att förklara. Men om ni tänker er ett skelett med skinn på och inte ett uns av underhudsfett. Man kan nästan se ryggraden genom magen på honom. Han har nästan som blåmärken på hela kroppen för att hans blodkärl är så sköra. Lederna får ingen vätska så han blir stel. Det enda som blir bättre när han inte äter är såren. Alla hemska sår han har haft på rumpan är i stort sett borta. Det är egentligen fingrar och tår som är värst och hakan. Sedan ser såren helt okey ut. Antagligen hade det inte heller sett okey ut för er. Men för oss som har levt med det hela tiden ser det okey ut.

• Lilith74

Stor påskkram till er allihop, jag imponeras varje dag av er styrka.

• Karlskronamammut

Lilla söta Tille, nu åker jag iväg över helgen, jag vet att resan med Magnus tåg kommer att bli helt fantastisk, jag hoppas att du har det så bra tills tiden för avgång är inne.

Din familj är verkligen ngt utöver det vanliga så det är inte konstigt att du vill stanna hos dem så länge det bara går.

fjäderlätta pussar på din panna & hårda kramar till resten av din familj.

• caesar
    Therese6699 :

Vad för bok är lilla prins?????? nyfiken i en strut är jag.

Glad Påsk på er.
    Kramar från oss
    ღ Caesar och Diesels mam Gabbi ღ
  • cattis10

Lilla lilla Tille. att du orkar, tänker på er varje sek.
    GLAD PÅSK Kramisar

• Birgitta2

Tilleman - gläds med dina föräldrar att du vägrar släppa dem. Men samtidigt vet jag att dina inre organ tar oerhört med stryk. Du måste dricka lite mer vännen. Jag hoppas du får en fin påsk med många påskägg. Tänder ett ljus för dig idag också.
    Varm kram

Svar på tråden Tilles tråd