• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Hemgårn

Tille, vad är väl en bal på slottet? Antagligen ingenting i jämförelse med en dag på stranden! Du, vi har en hel dag att äventyra slut på så låt oss rappa på!

Våra bara fötter trampar mjukt och ljudlöst fram på stigen som alltid leder ner till den lilla tjärnen. Solen värmer våra ansikten och det sjunger i luften av fågelsång. Där är stranden. Bryggan och roddbåten är där, fast de är inte vårt mål idag. Vi går ner till strandkanten. Det sköna, svala vattnet sköljer över våra fötter och vi ser på varandra. Det här blir en bra dag.
    Jag tar korgen och gör i ordning vår solplats. Den stora filten vi tagit med oss är ljust gul med små giraffer på. Den har gossen valt ut, för han gillar giraffer. Vi har smörgåsar och saft med oss och lite annat smått och gott som två pojkar, en stor och en lite mindre, kan tänkas vilja ha under en dag på stranden.
    Gossen står och ser på. Hans blå ögon glittrar som vattnet och han ser lycklig ut.
    - Magnus? säger han försiktigt.
    Jag vänder mig om och kisar på honom.
    - Ja lille kompis, vad är det?
    Han skruvar på sig och säger till slut:
    - Kan vi gå ut i vattnet och leka lite? Jag har aldrig gjort det förut och skulle så gärna vilja det. Kan vi det?
    Jag rufsar honom i håret och ställer ifrån mig korgen.
    - Kom, vi måste ju ha saften på kylning. Det duger ju inte att dricka varm saft när man är på stranden, det vet väl alla.
    Jag tar den lille pojken i handen och tillsammans går vi ner till vattnet igen. Inne vid bryggan lägger vi påsen med saftflaskorna.
    - Här kan de ligga, säger pojken bestämt.
    Jag nickar och ler. Sedan pekar jag ner i vattnet.
    - Ser du, frågar jag, ser du vad som simmar runt våra fötter?
    Gossen spanar ner i det klara vattnet och skrattar till. Runt våra fötter simmar små små fiskar. De simmar in och ut mellan våra fötter och det kittlar litegrann.
    - Vilka söta fiskar, utbrister pojken. Är dom inte rädda för oss?
    Jag böjer mig ner och sticker ner min hand i vattnet. genast simmar en liten fisk fram och nafsar min i skinnet. Snabbt sluter jag handen och reser mig upp.
    - Titta här, lille vän, se vad jag har i handen.
    Gossen tittar nyfiket på mn hand. Långsamt öppnar jag den och där ligger en liten fisk. Jag har sparat lite vatten i handen så att fisken inte ska bli allt för rädd.
    - De är inte rädda för oss, för de vet att vi inte vill dem något ont. Nu ska jag släppa tillbaks den här krabaten. Hans mamma undrar nog var han är.
    Gossen tittar på den lilla fisken som ligger i min kupade hand. Sedan tar han försiktigt fisken ur min hand och släpper ner den i vattnet.
    - Simma nu, lille fisk, vi ses igen!
    Pojken skrattar och tar min hand.
    - Vad ska vi göra nu? frågar han.
    Jag ser fundersamt på honom och sedan börjar jag gå längs med stranden.
    - När jag var en liten pojke brukade jag leta kräftor och stenlakar under stenar. Det tyckte jag var jätteroligt. Jag fångade dem och hade dem i små hinkar.
    Pojken ser på mig och hans brunbrända ansikte spricker upp i ett stort leende.
    - Kan vi inte göra det nu? Det kan vi väl, Magnus. Eller hur?!
    Jag går upp ur vattnet och fram till korgen. Ur den plockar jag två hinkar och en liten håv.
    - Här har du, säger jag till pojken och ger honom den ena hinken och håven.
    - Fyll din hink med vatten, sen börjar vi.
    Den lille gossen med det rufsiga håret och de blå ögonen fyller sin hink och sedan går vi ut på äventyr, i strandkanten.

Vi fångar många stenlakar och kräftor den dagen, lille kompis, det är jag säker på. Nu ska jag ta en paus,

Snusningar från din Internet-kompis Magnus.. som om du inte visste det. :)
    lfl.mine.nu/tille

• glömsk

Natti natti Tilleman..Hälsa mamma,pappa Liam..Sov gott kramar Lotten

• apriltjej

Hoppas du sover lugnt och fint nu lille Tille...
    Så kanske vi ses imorgon igen...
    Kramar till Therese och Nicklas och en mjuk och varm snusning på Tilles lilla kind..
    Kramar Mia med familj...

• tammago

Älskade älskade lilla barn, försök att sova gott inatt.
    Sänder dig de finaste och skönaste drömmarna till dig.

Ännu en dag har jag gått som i dimma. Du uppfyller mina tankar hela tiden, lilla hjärtat.
    Du har berört mig så som ingen annan älskade lilla vän...

Sänder er alla tusen varma kramar, och en öm smekning till den ljuvligaste lilla Tille!

Tänker och ber för er..

*****KRAMAR OM******

Erica, malmö

• Alicia05sMamma
    Godnatt Tille lille & hoppas du får sova gott inatt.
    Hoppas du haft en bra dag med din familj.
    Vi tänker på dig ständigt.

()
    ||
    ||
    ||

// Kramar till dig Tille hjärtat, din mamma & pappa
    & dina syskon
    från
    Linda med familj
  • Happy me
    En sommardag med himmel blå,
    öppnar mitt fönster lite på glänt,
    vind i gardinen puffar till, 
    ser en första fjäril som nu anlänt.

Jag följer fjärilens små, små vingslag,
    ser hur den flyger, bildar ett mönster,
    sitter kvar och ser på fjärilen
    från mitt lilla sommarfönster.

När jag ser hur vingeslag slår,
    det blir till en glädjens dans,
    virvlar omkring som till musik,
    som en glädje utan sans.

Liten fjärilsvinge som berör,
    liv som levs för varje slag,
    finner nya mönster var minut,
    för mig några korta andetag.

Fjärilsvinge, är det du?
    Du som berört mig förr en gång?
    Fjärilsvinge hör mig ej,
    dansar nu vilt till sin egen sång.

Fjärilvingens klaraste mönster,
    låter våra ängar smycka !
    Fri att dansa utan smärta,
    - en dans av glädje och oändlig lycka !

Så mitt lilla Tillehjärta, tänker jag mig sommaren. Sov gott du lille Tilleman, sov i ro! En liten puss så lätt på din kind och så blåser jag lätt på din fina lilla panna. Tänker på dig.
  • åttabarnsmor

Som vanligt vill jag bara önska en god natt till Tille med familj...
    Sov gott och dröm sött.
    Kramar till hela familjen

Ps, Tittar in imon och ser hur Ni har det.

• sky1208

The Invisible Letter

Sally jumped up as soon as she saw the surgeon come out of the operating room. She said, "How is my little boy? Is he going to be all right? When can I see him?"

The surgeon said, "I'm sorry. We did all we could, but your boy didn't make it."

Sally said, "Why do little children get cancer? Doesn't God care anymore? Where were you, God, when my son needed you?"

The surgeon asked, "Would you like some time alone with your son? One of the nurses will be out in a few minutes, before he's transported to the University."

Sally asked the nurse to stay with her while she said goodbye to her son. She ran her fingers lovingly through his thick red curly hair.

"Would you like a lock of his hair?" the nurse asked. Sally nodded yes. The nurse cut a lock of the boy's hair, put it in a plastic bag and handed it to Sally.

The mother said, "It was Jimmy's idea to donate his body to the University for Study. He said it might help somebody else. "I said no at first, but Jimmy said, "Mom, I won't be using it after I die. Maybe it will help some other little boy spend one more day with his Mom." She went on, "My Jimmy had a heart of gold. Always thinking of someone else. Always wanting to help others if he could."

Sally walked out of Children's mercy Hospital for the last time, after spending most of the last six months there. She put the bag with Jimmy's belongings on the seat beside her in the car. The drive home was difficult. It was even harder to enter the empty house.

She carried Jimmy's belongings, and the plastic bag with the lock of his hair to her son's room. She started placing the model cars and other personal things, back in his room exactly where he had always kept them. She laid down across his bed and, hugging his pillow, cried herself to sleep.

It was around midnight when Sally awoke. Lying beside her on the bed was a folded letter. The letter said:

Dear Mom,

I know you're going to miss me; but don't think that I will ever forget you, or stop loving you, just 'cause I'm not around to say I LOVE YOU. I will always love you, Mom, even more with each day. Someday we will see each other again. Until then, if you want to adopt a little boy so you won't be so lonely, that's okay with me. He can have my room, and old stuff to play with. But, if you decide to get a girl instead, she probably wouldn't like the same things us boys do. You'll have to buy her dolls and stuff girls like, y'know.

Don't be sad thinking about me. This really is a neat place. Grandma and Grandpa met me as soon as I got here and showed me around some, but it will take a long time to see everything. The angels are so cool. I love to watch them fly. And, you know what? Jesus doesn't look like any of his pictures. Yet, when I saw Him, I knew it was Him.

Jesus himself took me to see GOD! And guess what, Mom? I got to sit on God's knee and talk to Him, like I was somebody important. That's when I told Him that I wanted to write you a letter, to tell you goodbye and everything. But I already knew that wasn't allowed. Well, y'know what Mom? God handed me some paper and His own personal pen to write you this letter. I think Gabriel is the name of the angel who is going to drop this letter off to you. God said for me to give you the answer to one of the questions you asked Him -

'Where was He when I needed him?'

God said, He was in the same place with me, as when His son Jesus was on the cross. He was right there, as He always is with all His children.

Oh, by the way, Mom, no one else can see what I've written except you. To everyone else this is just a blank piece of paper. Isn't that cool? I have to give God His pen back now. He needs it to write some more names in the Book of Life.

Tonight I get to sit at the table with Jesus for supper. I'm sure the food will be great. Oh, I almost forgot to tell you, I don't hurt anymore. The cancer is all gone. I'm glad because I couldn't stand that pain anymore... and God couldn't stand to see me hurt so much, either.

That's when He sent The Angel of Mercy to come get me. The Angel said I was Special Delivery! How about that?

Signed with Love from,
    God, Jesus & Me.

-Author Unknown-

• Trossens mamma

Godnatt Tille. Kramar skata å mjukt

*Stolt mamma och Ålänning*
Svar på tråden Tilles tråd